Skumt problem i5 750, Asus Deluxe, Gigabyte 260+

Permalänk
Medlem

Skumt problem i5 750, Asus Deluxe, Gigabyte 260+

Jag får ingen bild när jag startar datorn.Dator i sign. Jag tog ur mitt grafikkort(Gigabyte 260+) och testade det i min brors dator och då funkade det.
Även hans Ati Asus 4770 fungerar i min dator. Alltså fungerar grafikkorten och mitt moderkort fungerar ju också! Skärmen fungerar också.
Jag har just installerat Windows på min dator med min brors grafikkort i datorn utan problem. Har kommit en liten bit på vägen iaf! Gjorde en bios uppdatering till version 0504. Moderkortet levererades med version 0209. Nu kommer jag in i windows men skärmen går ner i sleep mode efter några minuter och vägrar starta.

Det verkar vara någon konflikt mellan mitt Gigabyte 260+ och Asus P7P55D Deluxe.

Har varit i kontakt med Inet och han trodde att det var ett kompabilitetsbroblem mellan just Asus P7P55D Deluxe och Gigabyte 260+.

http://www.dustinhome.se/pd_5010329460.aspx
http://www.dustinhome.se/pd_5010328902.aspx

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

När den går ner i sleep mode testa dra ut skärmsladden och stoppa in den igen.

Permalänk
Medlem

Blanda inte gigabyte med asus när du köperdator delar.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dani05
När den går ner i sleep mode testa dra ut skärmsladden och stoppa in den igen.

Problemet är betydligt mer komplicerat än så, tyvärr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xxbiker
Blanda inte gigabyte med asus när du köperdator delar.

Ok. Egna erfarenheter eller?

Edit:
KONTAKTANNONS!

Trevlig dator älskare söker likasinnad med en dator med ett Asus P7P55D Deluxe och ett Nvidia 260+ (gärna Gigabyte 260+). Jag har ett mycket skumt problem som har satt frågetecken i huvudet på kundtjänsten på Inet och Dustin.
Känner du någon som har dessa komponenter? Tveka inte att kontakta mig!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Tänkte bara att det kan vara värt att testa. Köpte själv ny dator nyligen i7 med ett asus moderkort och ett gigabyte grafikkort som ett liknande problem dök upp vi uppstart så händer det att när den kommer till att man ska logga in eller efter man loggat in på windows så dog skärmen som att den inte var ikopplad i datorn. Sen vid nåt tillfälle när datorn hade gått ner i viloläge en längre stun så hände det samma sak där. Men nu så har det inte hänt på kanske 6 dagar men efter jag sagt det så kommer det troligen hända nu.

Gick in och prata med dom på inet när jag var vägarna förbi och då sa dom att det kan vara win7 låter som ett win7 problem eller också grafikkortet.
Men sen när jag kollade och frågade här på forumet så fick jag svar att det tydligen ska vara nåt problem med gigabyte gtx 200 serie och vissa skärmar och att jag skulle testa att uppgradera bios på grafikkortet
har ju inte gjort det nu eftersom att problemet inte hänt på ett tag nu.

Permalänk
Medlem

skumt att det inte går att blanda gigabyte med asus.. :/

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av arowe17
[B]Problemet är betydligt mer komplicerat än så, tyvärr.

Ok. Egna erfarenheter eller?

ja tyvärr, förr va de inte bra o blanda asus med abit. Numera värkar de inte vara bra o blanda asus med gigabyte(hund o katt)
se om du inte kan byta ditt gigabyte 260 mot någån annans 260 eller rma om de e nytt

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem

Lösning på problemet:
Flasha grafikkortets bios! Funkar bra för mig nu!

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Lösning på problemet:
Flasha grafikkortets bios! Funkar bra för mig nu!

Så bra, hur kom du på det?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Så bra, hur kom du på det?

Hittade det i en annan tråd här på swecl.:
#9419809

Visa signatur

HTPC