"Visa din screenies!"-tråden

Permalänk
Inaktiv

"Visa din screenies!"-tråden

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Varför komma med en så, ursäkta mig, IDIOTISK regel, efter över 100 sidor i en tråd för SCREENSHOTS?

Dessutom hade en moderator mer eller mindre godkänt stora bilder typ 20-30 sidor tidigare.

Det här inlägget har sin poäng: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=962...

Likaså detta: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=962...

Permalänk
Hedersmedlem

Hej!

Vi diskuterar just nu det här internt och det är möjligt att vi kommer att ändra oss. Vi får se. Jag vill dock hävda att det inte är orimligt att folk med låga upplösningar också ska kunna följa trådar av det här slaget. Visst, har man en väldigt låg upplösning i stil med 800×600 får man väl skylla sig själv, men bilder som är bredare än ca 1000 pixlar (notera att jag menar att 1024 pixlar ligger inom vad som kan kallas för ca 1000 pixlar) får forumets utseende att bli konstigt vid relativt vanliga upplösningar som 1280×1024. Jag tycker att det fungerar väl med klickbara bilder som är, säg, 1024 pixlar breda. Det är enligt mig en lagom kompromiss.

I framtiden kommer forumet att få en funktion som automatiskt förminskar bilder som drar ut forumets bredd, men så länge den funktionen inte finns där (åtminstone fungerar den inte i flera vanliga webbläsare, däribland Firefox), måste vi hantera det här manuellt. Naturligtvis kommer vi aldrig att ge någon anmärkning till en medlem som har postat en för bred bild, utan vi bara gör om till länkar.

Jag ber om ursäkt för om olika moderatorer varit otydliga. Som jag har uppfattat saken sade en moderator att han personligen inte tänkte göra om sådana här bilder till länkar i fortsättningen, eftersom det är alltför jobbigt. Det innebär inte att han gav ok till att posta dem.

Som sagt diskuterar vi för tillfället det här internt, och det är möjligt att vi kommer fram till ett annat beslut. Vi får se.

Med vänlig hälsning
Albert Pettersson

Permalänk
Medlem

GAPa du är väldigt snabb måste jag säga.

Satt och försökte få till en bildlänk som visade max 1000 pixlar i bildtråden, tog mig ca 10min på försöket men misslyckades tydligen rätt fint för du körde edit på den mycket snabbare än mig.

Men hur gör man vettiga **** ×1024 länkar så det inte blir som mitt försök?

Sen tycker jag ändå att stora bilder får gärna visas i en bildtråd.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Forumet klarar 1920*1200 bilder utan problem, däremot när jag postar 2560*1600 bilder så hamnar andra saker runtom fel . Alla upp till 1920*1200 förstör inget alls, iaf på min skärm med Firefox och dynamisk bredd.
Vet inte senaste statistiken men ca 46% av användarna har 1680*1050 eller högre i upplösning. Sen hur många av dem är aktiva i en tråd för högupplösta screenshots i just speldelen?

Förstår dock varför folk med små skärmar reagerar starkt på bilder större än deras skärm, texten dras utan radbryt utanför kanten så man måste scrolla sidleds för att läsa etc. Jobbigt att inte ha en översikt av allt.

Men personligen tycker jag att dem inte ska handikappa oss som faktiskt.. ja, klarar det.

Permalänk

Skitregel för en sådan tråd. Att ni inte har fixat en "scale"-funktion till forumet än är ju en ren skandal i sig, med tanke på hur många år det har varit gnäll om detta nu, och att ni trots allt ska framstå som ett insatt dator-forum. Vad tusan tar sån tid egentligen? Har ni fastnat på 90-talet eller?

Kör man med Firefox så finns det en plugin att installera för att fixa "problemet", och angående IE så vet jag att det funkar i vissa versioner, och andra inte. Men det går säkert att ställa in någonstans för de stackare som använder det. I Opera och Chrome funkar det däremot utmärkt. Så egentligen handlar det oftast om att de få som gnäller är lata och inte pallar fixa sina webläsare. Det är ju trots allt en jäkla stor brist egentligen när man surfar rent allmänt, och då får dom skylla sig själva i min värld.

I övrigt så tycker jag absolut att om man bläddrar runt i en dedikerat bild-tråd så får man förvänta sig stora bilder, precis som att många kan vara tunga att ladda ner. Det är skittråkigt med länkar och thumbnails, som tar bort det roliga med trådarna.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
I övrigt så tycker jag absolut att om man bläddrar runt i en dedikerat bild-tråd så får man förvänta sig stora bilder, precis som att många kan vara tunga att ladda ner. Det är skittråkigt med länkar och thumbnails, som tar bort det roliga med trådarna.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Hedersmedlem

Vi diskuterar som sagt fortfarande det här, men jag vill bara påminna om att det går alldeles utmärkt att posta bilder som är, säg, 1024 pixlar breda som är klickbara för ännu större bilder. Man behöver alltså inte begränsa sig till små thumbnails.

Permalänk
Medlem

Håller helt med om att det är idiotiskt att inte få posta "stora" bilder i en bildtråd...

(Om vi nu ska anpassa oss till netbooks vill jag isf att vi anpassar oss till iphone skärmar också. )

Permalänk
Medlem

Eller så kan man krympa hela websidan så alla med iphone slipper zooma så mycket hela tiden....

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med stora bilder med min Sony Ericsson W995 som jag brukar surfa med på min lunch om dagarna.

Så låt folk visa stora bilder i bildtråden.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Starta en "Visa din stora printscreen - VARNING EJ SKALADE"-tråd

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Bra idé, då får vi se hur många som föredrar "stora" bilder

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Inaktiv

Kanske göra en omröstning...typ "Vill du ha större bilder än 1024 pixlar i bredd i Visa Screenies-tråden?"

Eller skiter swec i sina medlemmars åsikter?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av head
Håller helt med om att det är idiotiskt att inte få posta "stora" bilder i en bildtråd...

(Om vi nu ska anpassa oss till netbooks vill jag isf att vi anpassar oss till iphone skärmar också. )

Om det går att att hålla sig till ~1000px i fototråden, en tråd där det lika gärna skulle kunna vara bilder med runt 4000px breda bilder och filstorlekar på uppåt 45mb så tycker jag nog att några skärmdumpar från spel ska gå att klara av på samma upplösningskrav.

Grundregeln i forumet är max ~1000px bredd på bilderna och vettiga filstorlekar, dvs inga stora filer som tar halvminutvis att ladda ner även på en snabb uppkoppling.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder
Starta en "Visa din stora printscreen - VARNING EJ SKALADE"-tråd

I den tråden kommer i sådan fall min vid det här laget smått berömda *tråd låst*-bild postas i kombination med ett rejält hänglås som håller tråden tyst ett par decenium framöver.

En sådan tråd skulle med största sannolikhet räknas som spam och ditt inlägg som uppmaning till spam.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Kanske göra en omröstning...typ "Vill du ha större bilder än 1024 pixlar i bredd i Visa Screenies-tråden?"

Eller skiter swec i sina medlemmars åsikter?

Vi bryr oss om vad våra medlemmar tycker och vill därför att så många som möjligt ska kunna surfa på forumet utan större olägenheter. Att behöva skrolla ett par tusen pixlar i sidled är allt annat än en perfekt upplevelse. Därav finns regeln om att onödigt stora bilder inte ska postas i forumet.

Lägg där till att många stora bilder blir tungladdat och drar stora mängder minne, när de ändå skalas ned kan man lika gärna nöja sig med en mindre bild som redan är nedskalad från början vilket ger bättre bildkvalitet och snabbare nedladdning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GAPa
Vi diskuterar som sagt fortfarande det här, men jag vill bara påminna om att det går alldeles utmärkt att posta bilder som är, säg, 1024 pixlar breda som är klickbara för ännu större bilder. Man behöver alltså inte begränsa sig till små thumbnails.

Det begränsar poängen med tråden. Man vill se snygga screenshots, och ju högre upplösning och kvalitee det är, destu snyggare blir det. Plus att det blir lite av en källa till snygga skrivbordsbilder för många, vilket också försvinner om alla börjar posta pytte-bilder.
Sen blir det ju ett jäkla jobb att sitta och ändra storleken på alla bilder för de som brukar posta ett gäng i taget. Bilder man länkar här har man ju också ofta länkat på andra forum också, där stora format inte är några problem, så då får ju även dom lida av små skitbilder. Att behöva ladda upp dubletter av bilder i olika storlekar drar onödig bandbredd/utrymme som ofta är begränsat månadsvis på diverse uppladdnings-sidor.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Detta måste vara den dummaste regeln hittils jag har sett på swec, ni borde ha fixat en auto-scale funktion för länge sedan.

Som t.ex http://www.aionsource.com/forum/images-art-video-sound/88504-...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Sötast

I och med att sweclockers har tagit så pass lång tid att fixa sin skalningsfunktion så hoppas jag verkligen att den är väldigt anpassningsbar.

T.ex i personliga inställningar så väljer man isåfall själv hur grovt forumet skall skalas.

t.ex

1920*
1680*
1280*

och så vidare, på det sättet kan alla användare få den upplevelsen man själv vill, utan att man aldrig behöver säga ett pip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
I och med att sweclockers har tagit så pass lång tid att fixa sin skalningsfunktion så hoppas jag verkligen att den är väldigt anpassningsbar.

T.ex i personliga inställningar så väljer man isåfall själv hur grovt forumet skall skalas.

t.ex

1920*
1680*
1280*

och så vidare, på det sättet kan alla användare få den upplevelsen man själv vill, utan att man aldrig behöver säga ett pip.

HAHA, nädu... funktionen kommer att scala ner alla bilder till 100x100 och 16bits färg. Så att det är jämnställt och fint..

Förövrigt riktigt jävla löjligt att man inte får skapa en tråd som är speciellt inriktat mot högupplösta screenshots, vad är det för "alla ska med" sosse fasoner...

Permalänk
Medlem

Jag tror det här är min första post i feedback-forumet, men jag måste bara säga följande:

Jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att man ska begränsa bildstorlekar i en tråd som är gjord för att visa bilder. Jag tycker överhuvudtaget att det är tråkigt att begränsa användarna istället för att se till att det finns bra funktioner på forumet för bilder.

Det finns mängder med funktioner för forum som skapar/skalar om bilder i liten prydlig storlek, gärna med en lightbox-funktion för att visa hela bilden. Använd en sån istället för att införa (med dagens mått mätt) absurda regler för användarna.

Vad jag vet så var det längesen någon stor vettig funktion lades in på det här forumet (vettig som i nånting som användarna har stor medveten och aktiv nytta av, sånt de ser som ändringar, inte möjliga databasupphottningar etc), och när dess användare består av så många kunniga personer så borde det inte vara svårt alls att implementera en ny funktion.

Ett forum bör i varje hänseende styras av dess medlemmars önskemål (inom vissa gränser... vi ska inte bli ett forum för barnporr såklart ), det är ingen diktatur.

Nu måste jag säga att jag tycker sweclockers är ett underbart forum för övrigt och det håller hög klass, men det här är faktiskt jävligt barnsligt. Det tyder mer på lättja än på någon form av "omtanke" gentemot användarna. Och om nu forumet "går sönder" av för stora bilder... ja då är det väl nånting fel på forumet? Jag skulle personligen aldrig koda en sån layout, och det är jävligt få som hänger i "programmeringstjosanhejsanforumet" som skulle göra det.

Så snälla... fixa in den här funktionen pronto.

Åh... nu läste jag ju det här:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Om det går att att hålla sig till ~1000px i fototråden, en tråd där det lika gärna skulle kunna vara bilder med runt 4000px breda bilder och filstorlekar på uppåt 45mb så tycker jag nog att några skärmdumpar från spel ska gå att klara av på samma upplösningskrav.

Grundregeln i forumet är max ~1000px bredd på bilderna och vettiga filstorlekar, dvs inga stora filer som tar halvminutvis att ladda ner även på en snabb uppkoppling.

Att tvinga fotografer att hålla så låg upplösning på sina bilder är inte heller bra. Å andra sidan innehåller ett fotografi sällan så mycket (för betraktaren) värdefull information som en skärmdump kan göra i ett spel. Jag säger inte att man ska visa upp bilder som går flera varv runt jorden, men i många skärmdumpar finns det långt mer nyttig information än i ett fotografi.

Citat:

I den tråden kommer i sådan fall min vid det här laget smått berömda *tråd låst*-bild postas i kombination med ett rejält hänglås som håller tråden tyst ett par decenium framöver.

En sådan tråd skulle med största sannolikhet räknas som spam och ditt inlägg som uppmaning till spam.

Det där lät bara illa i mina öron. Ledsen, men det där kändes inte alls bra att läsa.

Citat:

Vi bryr oss om vad våra medlemmar tycker och vill därför att så många som möjligt ska kunna surfa på forumet utan större olägenheter. Att behöva skrolla ett par tusen pixlar i sidled är allt annat än en perfekt upplevelse. Därav finns regeln om att onödigt stora bilder inte ska postas i forumet.

Lägg där till att många stora bilder blir tungladdat och drar stora mängder minne, när de ändå skalas ned kan man lika gärna nöja sig med en mindre bild som redan är nedskalad från början vilket ger bättre bildkvalitet och snabbare nedladdning.

Jag kan köpa argumentet att det kan bli tungladdat. Men var är gränsen? Över 64 kb? Över 2 mb? Över 10? Om vi går tillbaka till exemplet med fototråden så är det ju snarare fotografens önskan att betraktarna ska uppskatta nöjet i att se på ett foto. När det gäller screenshots så får man visserligen ha lite sunt förnuft (något som jag tycker de flesta har haft som postat i tråden), men ofta är det ju också för att skryta med sina grafikinställningar. Jag köper inte argumentet ärligt talat. Och att tvinga användarna till ett extra klick på en tumnagelbild... tja... det är ju inte heller god webbdesign (ja, jag vet... ibland är det nödvändigt att inskränka sina användare)

Permalänk
Medlem

Går det att göra så att bilder bredare än 1024 pixlar skalas ned till 1024 pixlar och sedan blir som en thumbnail? Klickar man på bilden öppnas den i en ny flik i full storlek.

Men iaf, stora bilder pajar bara layouten för dem med små skärmar.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Går det att göra så att bilder bredare än 1024 pixlar skalas ned till 1024 pixlar och sedan blir som en thumbnail? Klickar man på bilden öppnas den i en ny flik i full storlek.

Jag _vill_ inte behöva öppna en ny flik för en liten bild, det är uselt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Man kan med lätthet tillhandahålla en lightbox-funktion som löser det problemet utan extra flikar. En kompromiss som är vanlig på nätet idag och jag tror få här inne skulle ha nånting emot.

Permalänk

Är väl bara jag och ett fåtal personer som klagar då. Sitter själv på 1280x1024 är rätt vanlig standard. Vet flera forum som inte ens tillåter bilder över 800x600 och det kan man tycka är jobbigt ibland.

Det finns fina verktyg att använda för nerskalning tex 'Rezise picture' Kombinerar ni det med tex pici's bilduppladdnings program så går det snabbt att ladda upp bilder som både är lätta och i 'rätt' storlek.
Man ser fult lika bra i en mer 'normal' upplösning än ett par tusen pixlar i sidled.

Då funktionen inte finns för automatisk nerskalning eller något annat smart som hindrar stora bilder att förvränga forumet och skapa irritations moment.

Det går ju både snabbt och smidigt att posta en bild i en normal upplösning och vill man posta en större så kan man göra det utan img taggar. Fungerar ju på typ alla andra forum förstår inte vitsen med att visa en 3k pix bild från tex wow? grafiken blir ju knappast bättre med så 'stor uppskalning'.

Jag sitter själv 'bara' på 8mbit något som fortfarande är rätt normalt idag att man inte har snabbare i småstäder eller ute på landet. Slla kan inte få fiber på 100/100 eller har råd att betala för det.

Vad jag vet fanns detta 'problemet' inte för ett par år sedan då knappt fiber/DSL ens var påtänkt.

Jag får ut ca 5.5mbit i bästa fall och att ladda ett gäng bilder på några tusen pix på runt en 10mb tar tid. Även så om man bara vill se nästa inlägg och slippa ladda tunga bilder innan den bilden man vill se har laddat klart kommer fram.

Känns ju lite som att ni vill höja hastigheten på vägarna till en 160km/h bara för att typ alla dagens bilar klarar av att köra så fort. Dum liknelse men ibland måste man dra en gräns var ett max bör ligga på.
Bara för att ni bränner eran månadspeng/studeiebidrag eller lön på 32K så betyder det inte att alla gör det eller ens vill.

Ibland prioriterar man saker och boende går före en ny dator skärm. Eller ni är väl en massa brats som har en överrik farsa som pröjsar alla era grejor?

Sen är det någon som är överrik så kan den personen köpa mig en skärm som klarar eran fantasi upplösningar så får ni gärna göra det så kanske jag håller tyst.

//Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Är väl bara jag och ett fåtal personer som klagar då. Sitter själv på 1280x1024 är rätt vanlig standard. Vet flera forum som inte ens tillåter bilder över 800x600 och det kan man tycka är jobbigt ibland.

Det finns fina verktyg att använda för nerskalning tex 'Rezise picture' Kombinerar ni det med tex pici's bilduppladdnings program så går det snabbt att ladda upp bilder som både är lätta och i 'rätt' storlek.
Man ser fult lika bra i en mer 'normal' upplösning än ett par tusen pixlar i sidled.

Då funktionen inte finns för automatisk nerskalning eller något annat smart som hindrar stora bilder att förvränga forumet och skapa irritations moment.

Det går ju både snabbt och smidigt att posta en bild i en normal upplösning och vill man posta en större så kan man göra det utan img taggar. Fungerar ju på typ alla andra forum förstår inte vitsen med att visa en 3k pix bild från tex wow? grafiken blir ju knappast bättre med så 'stor uppskalning'.

Jag sitter själv 'bara' på 8mbit något som fortfarande är rätt normalt idag att man inte har snabbare i småstäder eller ute på landet. Slla kan inte få fiber på 100/100 eller har råd att betala för det.

Vad jag vet fanns detta 'problemet' inte för ett par år sedan då knappt fiber/DSL ens var påtänkt.

Jag får ut ca 5.5mbit i bästa fall och att ladda ett gäng bilder på några tusen pix på runt en 10mb tar tid. Även så om man bara vill se nästa inlägg och slippa ladda tunga bilder innan den bilden man vill se har laddat klart kommer fram.

Känns ju lite som att ni vill höja hastigheten på vägarna till en 160km/h bara för att typ alla dagens bilar klarar av att köra så fort. Dum liknelse men ibland måste man dra en gräns var ett max bör ligga på.
Bara för att ni bränner eran månadspeng/studeiebidrag eller lön på 32K så betyder det inte att alla gör det eller ens vill.

Ibland prioriterar man saker och boende går före en ny dator skärm. Eller ni är väl en massa brats som har en överrik farsa som pröjsar alla era grejor?

Sen är det någon som är överrik så kan den personen köpa mig en skärm som klarar eran fantasi upplösningar så får ni gärna göra det så kanske jag håller tyst.

//Martin

Ursäkta, men fan vad mycket skitsnack

8Mbit. 1MB/s. Då tar 10MB bilder ca 10 sekunder. OJ vad långt.

Och jämföra det med hastigheten på vägen är det sämsta jag sett. Det är ingen som dör av att bilderna är för breda, det kan man dock göra i 160km/h.

För några år sedan var det inte lika vanligt med så stora bilder.

Ang kommentaren om inkomst på 32000 kommer jag inte säga mer än att det var en väldigt töntig sådan. (Här bor vi två personer som ska leva på 11000 kr/månad med en hyra på ca 5000).

Väx upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ursäkta, men fan vad mycket skitsnack

8Mbit. 1MB/s. Då tar 10MB bilder ca 10 sekunder. OJ vad långt.

Och jämföra det med hastigheten på vägen är det sämsta jag sett. Det är ingen som dör av att bilderna är för breda, det kan man dock göra i 160km/h.

För några år sedan var det inte lika vanligt med så stora bilder.

Ang kommentaren om inkomst på 32000 kommer jag inte säga mer än att det var en väldigt töntig sådan. (Här bor vi två personer som ska leva på 11000 kr/månad med en hyra på ca 5000).

Väx upp.

Har du ett tjugotal bilder så tar det tid sen så får jag inte ut 8 häller om du läste!

Jag skrev att det var en dum liknelse och siffran vad 'du' tjänar var tagen ur luften eftersom många verkar sitta på highend system med flertalet skärmar på flexra tusen pix.
Även om det inte var så vanligt med så stora bilder då så fördes det väl samma klagan där?

Om du tycker mitt är 'skitsnack' så behöver du inte läsa mina inlägg eller så kan du blocka mig. om någon behöver växa upp så är det väl ändå du som tror att alla ska rätta sig efter dig bara för att du nu troligen mot förmodan sitter på runt en 2800pix i bredd säkert.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk

Ni som följer feedback närmare är säkert redan medvetna om att vi arbetar med en uppdatering som tar all vår tid för tillfället. I den har vi redan åtgärdat att breda bilder (och kod) inte drar ut layouten i sidled utan istället kan visas i en lightbox eller en ny flik.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Sötast
Citat:

Eller ni är väl en massa brats som har en överrik farsa som pröjsar alla era grejor?

//Martin

lol?

Det är bara jag i min familj som har inkomst f tillfället, på det försörjs jag, min sambo och min dotter, jag är vanlig knegare så knappast inga drömlöner här och varför skulle det vara svårt att köpa en skärm för 3pix för den anledningen? haha fan vad fjantigt av dig.

Permalänk
Hedersmedlem

Seså, undvik personangrepp och håll er till ämnet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Ni som följer feedback närmare är säkert redan medvetna om att vi arbetar med en uppdatering som tar all vår tid för tillfället. I den har vi redan åtgärdat att breda bilder (och kod) inte drar ut layouten i sidled utan istället kan visas i en lightbox eller en ny flik.

Med tanke på att jag inte ens hittar "feedbackforumet" så har jag inte följt utvecklingen nej Kan verkligen inte hitta den om jag inte följer direktlänkar.

Jag demonstrerar med en bild

Trevligt att veta att ni jobbar på det, men just den länken du angav sa inte mycket alls

Och till -=FULLMOON=-:

Jag har verkligen ingen fet lön. Jag har inte heller någon monsterupplösning. Jag sitter också på en 8mbitslina. Min favoritwebbläsare (firefox) skalar inte ner bilderna här. Jag tycker bara inte det är ett problem i en tråd som är ämnad för att visa upp bilder. Jag är väl medveten om att jag kommer få scrolla åt alla håll och kanter om jag går in i den och att jag får vänta en liten stund på att det ska ladda klart. Ser inte riktigt problemet ärligt talat.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu

Då förstår jag inte vad problemet är. "Nu är det så här, men det kommer fixas senare" hade väl varit en bra inställning tycker jag.

Citat:

Har du ett tjugotal bilder så tar det tid sen så får jag inte ut 8 häller om du läste!

Jag skrev att det var en dum liknelse och siffran vad 'du' tjänar var tagen ur luften eftersom många verkar sitta på highend system med flertalet skärmar på flexra tusen pix.
Även om det inte var så vanligt med så stora bilder då så fördes det väl samma klagan där?

Om du tycker mitt är 'skitsnack' så behöver du inte läsa mina inlägg eller så kan du blocka mig. om någon behöver växa upp så är det väl ändå du som tror att alla ska rätta sig efter dig bara för att du nu troligen mot förmodan sitter på runt en 2800pix i bredd säkert.

"Rätta sig efter dig"....ja, det är ju BARA jag som vill ha det så. Varför ska alla rätta sig efter dig?

Jag sitter på 1600x1200, om det var viktigt.