CoD MW2 omöjligt att få NAT open?

Permalänk

CoD MW2 omöjligt att få NAT open?

Nu är dessa öppna enligt en portchecker
* TCP 80
* UDP 88
* UDP 3074
* TCP 3074
* UDP 53
* TCP 53
* UDP 1500
* UDP 3005
* UDP 3101
* UDP 28960

*UPnP aktiverad/på

NAT-TYPE: STRICT

Vad ska jag göra för att kunna få NAT-type: OPEN

Det går nämligen inte att joina alla spel/partys i MW2 utan OPEN.

/Gustav

Permalänk
Medlem

Testa öppna UDP 27000 till 27015 också (det är för Steam, men vet inte om det hjälper. Själv behövde jag inte öppna någon)

En annan sak jag kom på, är att du säker på att det är routern som jävlas? Du kanske har en mjukvarubrandvägg igång (t.ex. windows inbyggda) testa stänga av den isåfall.

EDIT: för vidare felsökning, sätt din dator som DMZ. Fungerar det inte då så är det med största sannolikhet inte routerns fel.

Permalänk

27000 och 27015 är öppna för mitt CS.
Har ej något anti-virus.
Windows inbyggda brändvägg är avstängd.

DMZ?

Vad är det?

Permalänk

Även jag har samma problem. Tidigare har jag kört en Debian-server som brandvägg med Shorewall installerat, och då var jag OPEN, men sedan jag för ett par dagar sedan bytte till att köra PFsense så är jag alltid STRICT även om jag öppnar de rätta portarna (med rätt protokoll) och att ha UPnP på.

Visa signatur

I pledge to punch all switches, to never shoot where I could use grenades, to admit the existence of no level except Total Carnage, to never use caps lock as my "run" key, and to never, ever, leave a single BoB alive.

Permalänk
Medlem

Du kan välja att routerns brandvägg är öppen till tex en viss IP, Alltså ifall alla portarna är öppna från routern till din dator är problemet inte routerns. Det kallas då DMZ

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Har samma problem som du och jag har DMZ öppen (Alla portar öppna) och jag har testat stängt av windows brandvägg och har upnp på

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av propan
Du kan välja att routerns brandvägg är öppen till tex en viss IP, Alltså ifall alla portarna är öppna från routern till din dator är problemet inte routerns. Det kallas då DMZ

Det går ej att DMZ med Thomson TG787 från Telia. Det är avstängt.

Vad fan ska vi göra? Dom har gjort ett spel som ej funkar korrekt till alla oss thomsontg787. Trevligt att man måste göra massa inställningar som ej går.

Tänk er alla dom frustrerade personerna som ej kan med detta, med routers o dyl. GJ Infinityward.
Roliga är att dom läser nog ej alla våra problem heller. Säkert har dom möjlighet att "Oj, många har problem. Vi ger er här en patch med dedicated servers ifall det hjälper er"

Lär ju inte hända.

Permalänk

Kan någon försöka posta på deras forum, och få tag i "Expert" hjälp.
Skrev en tråd där som försvann fortare än ögat, av nån anledning.

Och det var ett helvete att använda deras hemsida/forum kändes de som.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gustavlufsen
Det går ej att DMZ med Thomson TG787 från Telia. Det är avstängt.

Vad fan ska vi göra? Dom har gjort ett spel som ej funkar korrekt till alla oss thomsontg787. Trevligt att man måste göra massa inställningar som ej går.

Tänk er alla dom frustrerade personerna som ej kan med detta, med routers o dyl. GJ Infinityward.
Roliga är att dom läser nog ej alla våra problem heller. Säkert har dom möjlighet att "Oj, många har problem. Vi ger er här en patch med dedicated servers ifall det hjälper er"

Lär ju inte hända.

Ah, du har en skitrouter isf.
Även jag har fått diverse router-modem grejer skickade till mig av olika ISPer, ofta är massa inställningar blockerade, inställningar man VILL ha. Jag skulle aldrig köra med grejerna man får från sin ISP.

I varje fall, tror jag ändå inte felet är routern. Jag tror du har gjort något fel. Är du säker på att du gjorde rätt när du öppnade portarna? Öppnade du dom mot rätt IP? Har du kollat ifall du har någon mjukvarubrandvägg?

Permalänk
Medlem

mitt tomson skickar ut så det är nat typ-2
och de ska ju funka bra..
är ju nat-.typ3 som inte ska gå bra?
iaf inte för ps3.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusvmt
Ah, du har en skitrouter isf.
Även jag har fått diverse router-modem grejer skickade till mig av olika ISPer, ofta är massa inställningar blockerade, inställningar man VILL ha. Jag skulle aldrig köra med grejerna man får från sin ISP.

I varje fall, tror jag ändå inte felet är routern. Jag tror du har gjort något fel. Är du säker på att du gjorde rätt när du öppnade portarna? Öppnade du dom mot rätt IP? Har du kollat ifall du har någon mjukvarubrandvägg?

kör -> cmd -> ipconfig -> IPadress 192.168.1.65

1 dator på nätverket.
Jag bor ensam.

Tydligen är porten öppen.
Provade innan jag lyckades, då stod det ej öppen.
Och nu tydligen är dom öppna.

Så, vad kan jag göra fel.

Ny installerad dator, netframework det nyaste.
Inget anti-virus, windows firewall off.
Portar i routern öppen.

Tog även bort Hamachi nu från datorn, för att vara säker så det ej länkar till fel på nått vis.

Har googlat runt på detta väldigt mycket och faktiskt är det mååånga som har Telia routern den jag har ThomsonTG787 som det felar för.

Dunno, hjälp

Permalänk
Medlem

Du behöver bara port-forward UDP port 28960 eftersom det är den enda porten som är inbound. Se till att du inte bara öppnar porten utan även gör en port-forward på den till din speldator.

Vilka portar som används:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=101945...

EDIT: Såg ditt inlägg ovan nu och det borde funka då ju. Mycket märkligt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Du behöver bara port-forward UDP port 28960 eftersom det är den enda porten som är inbound. Se till att du inte bara öppnar porten utan även gör en port-forward på den till din speldator.

Vilka portar som används:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=101945...

EDIT: Såg ditt inlägg ovan nu och det borde funka då ju. Mycket märkligt...

port-forward till din dator.

Är det här jag gjort fel?
Jag har ju öppnat portarna, skapat dom i en slags profil.
Sen profilen tilldelar jag sen till min dator (gustav).

Portforward lär jag ju ha lyckats med med tanke på att portchecker säger att från min dator (mitt dator IP) är den öppen.

Dunno, vad som kan fela.
Andra personer som har fått igång COD MW2 med Thomson TG787 får gärna skriva, även dom som inte har. Skriv isf vad ni gjort!

/Gustav

Permalänk

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?p=12110074#post12110074
Skrev även ett mail, fyllde i en frågemall och skickade till dom (till steam)
/Gustav

Permalänk
Medlem

vet inte om detta hjälper men jag kan köra party osv även att jag har "strict" tror (vet inte 100) att det är lika för min bror

Permalänk
Medlem

Jag har en TG787 och den är också strict, dock har jag inte gjort försök att öppna portar.
Det skumma är att alla mina vänner (tror jag) utom en kan joina mitt party.
Han och jag har alltid problem, våra datorer gillar inte varandra verkar det som, för det finns inget spel som fungerar korrekt. I Borderlands, CoD WaW och Saints Row 2 är det så att vi inte kan joina varandra på en gång, utan man måste typ vänta ett tag innan det fungerar.
Vi har dock inte testat MW2, för där brukar en annan hosta.
Låter som om det är något portproblem, men ändå inte, eftersom det fungerar efter ett tag :/
Jag har aldrig behövt öppna portar i något spel med denna router.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Man lär sig något nytt hela tiden, vad sägs om detta:

Citat:

Windows XP does not detect Upnp devices by default. This means, even if your router is set to support Upnp, Windows will not configure it's ports.

To enable UpnP, do the following: Control panel>Add Remove programs>Add Windows components>Highlight Networking Services and click Details. Install the Upnp user interface and restart your pc.

Before that I would recommend to reset your router to its default settings like Nat on, UpnP on...

If all goes well, all relevant ports should be configured automatically, and although your Nat type will come up as Strict on IWnet you shouldn't have any problem connecting.

BTW, people have been talking about how dangerous it is to use Upnp. If your pc is clean and not already compromised there's no danger. Configuring a router via Upnp does not make you more vulnerable to attack.

Efter omstart kom det upp att routern var detected eller nått dyl iaf.
Ska prova om det löst mitt problem senare.

Sen om jag lär mig hur man gör detta, skall det även testas.

Citat:

Try creating a static IP and forwarding your ports to that address. That was the final step I had to take to get mine to work.

skall prövas om jag lär mig hur.

Btw, min nat type är strict ännu. Kanske funkar iaf?

Permalänk

Jag installerade om MW2 och fick nat type open och kan lira circa 2 min sen får jag steam connection failed :S

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

kan ej spela mw2 ^multiplayer^

tjena har ett problem har en thomson tg787 och när jag ska spela mw2 är det strict. får inte fram någon server vet ej vrf.... svara snabbt så är ni snälla mvh=henrik

Permalänk
Medlem

Någon som fixat det? Har samma modem fast windows 7

Permalänk
Medlem

Kanske ni måste fixa en dator som kom då peer to peer var inne? Aka allt före 1996 om ni har tur.

Permalänk
Medlem

Skaffade CoD MW2 idag och vill spela multiplayer i party men har nat strict.

Hur ska jag göra för att fixa det? Har en Apple AirPort Extreme router och kör med Windows 7. Har testat öppnat port 28960 för UDP men det funkar inte. Och har "Enable NAT Port Mapping Protocol" ikryssat.

Någon som vet hur jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Samma här den jävla routern har bara varit problem sen jag fick den ska nog bytas ut nu!

Permalänk

Detta med open/strict verkar vara handla mer om magi än teknink. Jag har följt alla möjliga guider hur man får open och det är möjligt att någon av dom har hjälpt mig MEN det första gången jag fick open var när jag tog bort lösenordet från den trådlösa anslutning och sen dess har det funkat lite till och från .

Permalänk
Medlem

Ring in till Felia och be dom brygga modemet, dom har specialinlogg med möjlighet att brygga till switch.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Jag kan säga att jag har haft olika erfarenheter med detta, och just mw2 är det konstigaste av allt jag varit med om. I mitt fall verkar den visa strict eller open lite slumpmässigt; den byter lite titt som tätt, utan att jag ändrat ngt. Jag har gett upp att försöka göra ngt åt det; enda nackdelen jag märkt av strict är lite problem med att hosta.

Permalänk
Medlem

Jag kör direkt på modemet nu och skippar router när jag ska spela, det funkar ju iaf, men dom borde fixa ngt nytt sätt

Permalänk

Hej alla!

Det verkar som om det är många som har problem att få CoD MW2 att fungera med TG787 (och även andra routrar).

Ser dock ut som om det är några som har fått det att fungera om ni kikar i följande tråd på sista sidan:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
Ring in till Felia och be dom brygga modemet, dom har specialinlogg med möjlighet att brygga till switch.

Vet inte var du har fått den informationen ifrån, men det kan vi inte göra tyvärr.

Mvh,
Simon Brännström
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8