Powercolor lanserar Radeon HD 6950 Vortex II

Permalänk
Melding Plague

Powercolor lanserar Radeon HD 6950 Vortex II

Taiwanesiska Powercolor satsar på entusiaster med en specialversion av Radeon HD 6950.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

*suck* röd PCB...Matsvart och kortet skulle se lite bättre ut...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Modern warfare 2??? får man fråga varför??? =o

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Modern warfare 2??? får man fråga varför??? =o

Överblivna kopior?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pucko97:

Överblivna kopior?

jaa joo men roligt att få ett gammalt spel med ett nytt grafikkort =o

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

*suck* röd PCB...Matsvart och kortet skulle se lite bättre ut...

Jepp. Men bara för oss som spenderar mer tid med att titta på grafikkortet än skärmen.

Den skulle kunna vara pippigul med stora neongröna pinaler som sticker ut ur en babyrosa kylare med ultra bruna fläktar utan att det skulle göra mig något.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av norrby89:

jaa joo men roligt att få ett gammalt spel med ett nytt grafikkort =o

Samma grafikmotor som Black Ops och MW2 är bättre

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jepp. Men bara för oss som spenderar mer tid med att titta på grafikkortet än skärmen.

Den skulle kunna vara pippigul med stora neongröna pinaler som sticker ut ur en babyrosa kylare med ultra bruna fläktar utan att det skulle göra mig något.

Då skulle det matcha mina tapeter!!1

Fint kort, man blir lite sugen..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av skooglund:

Samma grafikmotor som Black Ops och MW2 är bättre

att MW2 är bättre kan man diskutera.. finns många saker jag saknar från MW2 men i slutändan så är black ops roligare enligt mig i alla fall

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Discokungen

Hahaha, vilken lökig bild på kartongen, herregud!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Hahaha, vilken lökig bild på kartongen, herregud!

Absolut. ja menar vafan en missbildad bil...

Har de en egenutvecklad pcb eller går det att låsa upp?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

att MW2 är bättre kan man diskutera.. finns många saker jag saknar från MW2 men i slutändan så är black ops roligare enligt mig i alla fall

Sant, dessutom har MW2 inte bättre grafik men det är lättare att driva spelet med bra grafik däremot. MW2 saknar dedikerade servrar och konsol, vilket inte ens gör spelen jämförbara på pc versionen..

OnT: Varför designar man grafikkorten så de ser ut som leksaker? Om någon överhuvudtaget bryr sig om utseendet skulle det vara entusiaster, och en leksaksbil tilltalar väl inte riktigt den målgruppen

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kilgam:

OnT: Varför designar man grafikkorten så de ser ut som leksaker? Om någon överhuvudtaget bryr sig om utseendet skulle det vara entusiaster, och en leksaksbil tilltalar väl inte riktigt den målgruppen

Dem vill väl göra en jämförelse som pekar på att kortet är extra snabbt, och vad är då bättre än en sportbil?
Det tycker jag inte är så värst konstigt...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

OnT: Varför designar man grafikkorten så de ser ut som leksaker? Om någon överhuvudtaget bryr sig om utseendet skulle det vara entusiaster, och en leksaksbil tilltalar väl inte riktigt den målgruppen

Bilden säger mycket. Tänk dig att du inte vet ett skit om datorer och hur snabbt kortet är utan du ska köpa ett BRA kort till din son.

Man ser dubbla fläktar vilket ger intrycket att kortet är snabbt och kräver häftig kylning.
Bilen har motionblur vilket ger intrycket att kortet är snabbt.
Bilen är tecknad/datoranimerad vilket ger intrycket av "dataspel".

Hade bilden sett ut såhär så skulle ingen förstå att det är ett grafikkort i paketet, dom skulle tro att det var nycklarna till en bil för riktiga män.
http://www.mlish.se/wp-content/uploads/2010/10/Volvo-240-3.jp...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Föredrar halvnakna tjejer eller androids på kartongen, flygplan eller sportbilar är inget jag tänder på : /
Gigabyte har helt klart de snyggaste kartongerna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Dem vill väl göra en jämförelse som pekar på att kortet är extra snabbt, och vad är då bättre än en sportbil?.

ett flygplan

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dentoid:

ett flygplan

Då hade det känts som att dem snott MSI:s look rätt av, det hade ju inte varit så bra publicitet...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Newklear:

Då hade det känts som att dem snott MSI:s look rätt av, det hade ju inte varit så bra publicitet...

Haha, men det är ju ändå så jäääävla lökigt så det är pinsamt. D:

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Flamso:

Haha, men det är ju ändå så jäääävla lökigt så det är pinsamt. D:

Mjo, men det är nog svårt att komma på boxart som ska locka den stora massan att köpa ens kort utan att använda fräsiga logotyper och fräcka bilder

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag gillar xfx kartong

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Minimupp:

Föredrar halvnakna tjejer eller androids på kartongen, flygplan eller sportbilar är inget jag tänder på : /
Gigabyte har helt klart de snyggaste kartongerna!

Håller med.
Var är brudarna?

http://cfile27.uf.tistory.com/image/1328084A4D233691078329

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Newklear:

Mjo, men det är nog svårt att komma på boxart som ska locka den stora massan att köpa ens kort utan att använda fräsiga logotyper och fräcka bilder

EVGA, XFX, Gainward....

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilgam:

MW2 saknar dedikerade servrar och konsol, vilket inte ens gör spelen jämförbara på pc versionen..

Jag har aldrig haft något behov av en konsol och det går tvåhundra skitservrar på varje acceptabel.
Så länge det inte påverkar priset är det bara att tacka och ta emot.