Coil whine, måla "coilsen"? (Fractal design newton R2 650w)

Permalänk
Medlem

Coil whine, måla "coilsen"? (Fractal design newton R2 650w)

Köpte mitt agg för ganska precis ett år sen och märkte av ljudet redan från början men det som gör det extra drygt är att det låter i hörlurarna och högtalarna för mig med, även med ett separat ljudkort.
Så jag har letat runt lite efter lösningar och har läst om folk som säger att man kan måla "The coils" med nagellack eller använda t.ex. limpistolen och då undrar jag såklart om någon testat detta med positivt resultat?

Jag började självklart med att skicka tillbaka nätagget för att få ett nytt och under tiden fick jag låna ett gammalt Antec agg från en kompis och då är datorn knäpptyst, fick sedan tillbaka ett nytt agg med samma problem.
Testat byta strömkabel på agget med då det hjälper för vissa, inte för mig.

Nu är Inet's 1-års garanti i princip slut och jag har inga problem med att öppna agget om det verkligen hjälper att måla alla "coils" men det skulle helt klart kännas bättre om någon faktiskt kunde berätta om detta funkat för dem över huvud taget.

Utöver detta, andra förslag?

Här är en video på hur det låter (startar först Media Player Classic för att det drar igång bland det värsta ljudet sedan foobar2000 och pausar/startar lite för det låter lite olika)
http://www.youtube.com/watch?v=or-eYKKL1TA

Tacksam för all hjälp och erfarenheter från andra.

Permalänk
Medlem

Enkelt förklarat är coil whine en eller flera spolar som vibrerar. Jag skulle använt garantin i första hand, annars så borde det vara möjligt att få bort vibrationerna på egen hand.

Permalänk

Helt sjukt vilket whine! (Ni som ser videon, tänk nu på att det strömmar luft in i micen då den hålls bakom datorn och i övrigt är kameran i rörelse, så ljudet är förmodligen väldigt högt IRL)

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaws:

Enkelt förklarat är coil whine en eller flera spolar som vibrerar. Jag skulle använt garantin i första hand, annars så borde det vara möjligt att få bort vibrationerna på egen hand.

Att det beror på vibrationer har jag förstått och garantin har jag redan testat så jag ger mig nog på att måla de framöver om inte någon annan har någon mirakel-lösning

Skrivet av Fragdeath:

Helt sjukt vilket whine! (Ni som ser videon, tänk nu på att det strömmar luft in i micen då den hålls bakom datorn och i övrigt är kameran i rörelse, så ljudet är förmodligen väldigt högt IRL)

Ja det låter ganska högt men det drygaste är ju helt klart att det läcker in till ljudkortet, kanske inte framgick så bra i videon men jag har allt ljud avstängt i mediespelarna på datorn och höjer sedan ljudet på förstärkaren så det låter alltså ur högtalarna efter jag har vart och vridit på reglaget.