Lyssna på fläkten innan du köper den!

Permalänk
Medlem

Lyssna på fläkten innan du köper den!

Visa signatur

______________________
Coolvik

Permalänk
Medlem

Re: Lyssna på fläkten innan du köper den!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolvik
http://www.sidewindercomputers.com/tecar.html

Detta inlägg gillar jag

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Säger bara stackars alla deltaägare

Visa signatur

The world is cursed, people are cursed, but still we wish to live.

Permalänk
Medlem

Den är ju gammal.
Sedan har jag lyssnat å dom låter inte alls som på ricktig tycker jag och vad som suger mäst är att jag kan ju ha villken volym jag vill så det säger inte mig ett shit om ljudnivån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pa1983
Den är ju gammal.
Sedan har jag lyssnat å dom låter inte alls som på ricktig tycker jag och vad som suger mäst är att jag kan ju ha villken volym jag vill så det säger inte mig ett shit om ljudnivån.

Så länge du har samma volym på stereon/hörlurarna så borde man kunna jämföra fläktar emellan. Kolla dessutom hur dom mäter ljudet. Från vilket avstånd och så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Så länge du har samma volym på stereon/hörlurarna så borde man kunna jämföra fläktar emellan. Kolla dessutom hur dom mäter ljudet. Från vilket avstånd och så.

Det är värdelöst har lyssnat och dom kan ha spelat in på olika volym med.
har massa fläktar bland anant Zalman 80 och 92 och Y.S 120 och delta 60 black label och 4500rpms delta 60 kloner å delta 80 å massa anndra fläcktar å dom låter inte ett dugg likt.

Permalänk
Medlem

Har sett sidan förut, och tanken är god.. men man ska nog ta mätningarna med en näve salt.
<rant>
Önskar jag hört en del av de fläktar jag har innan jag betalade för dom. Enermax reglerbara (14-32dbA) är t.ex alldeles för störande för att jag ska använda den. Fast grafikkortens och chipsetets fläktar brukar va värst.. har ett ghettomod med en tyst 80mm fläkt på mitt grafikkort nu, och kylfläns på nordbryggan
</rant>