Kan jag använda uppgraderingsversionen av Win7 på ny dator?

Permalänk
Avstängd

Kan jag använda uppgraderingsversionen av Win7 på ny dator?

Tjenare, Jag och mina två bröder hade tänkt att skaffa windows 7 och detta såg http://www.dustinhome.se/pd_5010471624.aspx . Nu undrar jag om jag kan använda det på en helt ny dator som jag beställt under veckan.

Tack.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

som jag läser det så är detta en upgradering då krävs att du har licenser till dom övriga operativen med men , tycker att priset för detta är rätt billigt endast oem kligger på mellan 700-1200kr beroende på vars du handlar dom

Permalänk
Medlem

Det är en uppgradering från ditt tidigare operativsystem, så om du har vista uppgraderas den till Windows 7, Om du har XP tas den bort och Windows 7 läggs in.

Jag vet inte om man kan göra en ren installation då jag aldrig köper "upgrade"..

Permalänk
Medlem

Eftersom det är en Windows 7 uppgraderingsskiva så kan du läsa denna sida som beskriver olika metoder att installera Windows 7 med en uppgraderingsskiva på en helt tom hårddisk, om du inte vill rota i register eller använda dos kommando så kan du göra en så kallad dubbel installation och då skriver du in nyckeln vid den andra installationen http://www.mydigitallife.info/clean-install-windows-7-with-up...

Visa signatur

janee

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst och rensad*

Se forumreglerna.

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers