Hjälp med routerinställningar (Netgrear WNR2000)

Permalänk
Medlem

Hjälp med routerinställningar (Netgrear WNR2000)

Tjenare!

Nu är det såhär att min dator är lite långt från routern, att jag måste använda en switch imellan min dator, och routern.
Problemet som jag har är att jag sitter på ett eget nätverk, jag har internet, men när jag klickar upp närverk så syns endast min dator.

Min brors dator är kopplat direkt till våran kombinerade router/switch som vi fick från telia. Det är en Thompson TG784. kombinerad Router/switch med trådlöst B/G/N om jag inte minns fel.

Det som jag vill kunna göra, är att ställa om min WNR2000 så att den endast.."Speglar" (Vet att det finns ett ord, men kommer inte på det nu) mitt andra nätverk. Dvs, jag vill kunna dela filer osv genom en hemgrupp med min brors dator och laptops/smartphones i huset som är anslutna till det trådlösa till Thompson routern.

Patetiskt försök att beskriva ytterligare hur det är kopplat:
Internet
^
|
Thompson TG784--------------->Netgear WNR2000-----> Min dator
| | |
Laptop Server Dator

Gärna snabb hjälp med detta.

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Vila i frid

Stäng av DHCP i WNR2000. Ställ in din WNR2000 att använda statisk IP på LAN t.ex. 192.168.1.2 (om din Thompson har 192.168.1.1) Anslut en LAN-kabel från en LAN-port på TG784 till en LAN-port (inte WAN-port) på WNR2000. Anslut din dator till en LAN-port på din WNR2000.