Feedback och idéer på design önskas

Permalänk
Medlem

Feedback och idéer på design önskas

Jag pular lite på skoj med en designmall till en hemsida:

http://rogerlof.se/dmz/design2/

Det är bara en design och jag har inga tankar på att använda den någonstans specifikt, jag gillade utseendet och jobbade vidare på den. Nu har jag dessvärre kört lite fast gällande vad som kan läggas till och vad som kan förbättras, ni kanske vet?

Just det, den funkar inte i IE8 eller tidigare, använd en riktig webbläsare.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk

Ser väldigt trevligt ut men:

1) saknar nån färg eller rvå. Blir oerhört trist med bara svart och grått.
2) Liten grej, men tycker menyn borde alignera antingen höger eller vänster, följa rutnätet.
3) Logon skulle bli mer spännande med roligare font.
4) Nedre linjen på logon alignerar inte med menyn riktigt.

Kanske kommer på mer.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, the devil is in the details :). Fixat så att toppmenyn ligger i linje med innehåll i vänsterkant och i linje med logo i underkant. Letar efter lite sexigare font och lägger in när jag hittar.

Kör på svartvitt så länge då det är lättare att få till skuggor etc. färger kommer när alla layoutelement som man kan tänkas vilja ha finns med, lättare att göra på ett bräde. Finns dessutom fina verktyg för det, så kan nog spotta ut ett par olika färgscheman på en gång.

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.