Permalänk
Medlem

Eyefinity eller 3d vision suround?

Sitter i dagsläget med setup i sign.

Tanken är (va) att införskaffa de två resterande skärmarna för eyefinity runt Juni, men nu har jag gått och blivit sugen på 3d, och efter att ha utforskat 3d-möjligheterna med AMD som lagt ut skiten på entrepenad vilket gör det hela onödigt krånligt så vändar jag nu blickarna mot nvidia.

Är normalt sett ett AMD-fanboy, men vill endå utforska mina möjligheter.

Det vi snakkar om är alltså för att unvika missförstånd Nvidia 3D vision suround på 3 st 120hz skärmar.

Vet att eyefinity är mer optimerat för tre skärmar (kanske inte stämmer) och att mina kort har fördelen med dubbel minnesmängd vilket är att föredra med 3 skärmar i höga upplösningar.

iaf, vill veta hur pass bra nvidias motsvarighet fungerar med de spel som finns tillgänliga, gärna från personer som själv har en liknande setup. Folk med eyefinity får även dem gärna säga sitt.

Permalänk
Medlem

Har inte testat 3D vision surround men jag fick inte den wow-känsla som jag trodde att jag skulle få av 3D vision.
Har iofs inte testat typ mirrors edge, racing spel eller sport spel utan bara FPS ex BC2 och L4D2.

Visa signatur

Asus N56VZ + 256 GB Samsung SSD

Permalänk
Antielefant

Eyefinity och Surround fungerar precis lika bra, du måste inte köra 3D bara för att du vill köra tre skärmar. Skillnaden är dock att du KAN köra 3D och tre skärmar med NVidia, det kan du inte med AMD. Med AMD kan du däremot köra upp till sex skärmar, NVidia begränsar till tre.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync