Pocket PC kan man göra ngt kul med den?

Permalänk
Medlem

Pocket PC kan man göra ngt kul med den?

Hittade en gammal ViewSonic V35 Pocket PC 2002? ver 3.0.11171.
Usbdocka och 64mb SDkort.

Hittar inga uppdateringar till senare versioner, ej heller ngt kul att göra med den.

Har ni några förslag?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erben:

Du kan använda den som gps om den har blåtand. då kan du koppla till en extern gps mottagare och lägga in någon karta.

*suck* den har tyvärr varken blåtand eller wifi, men den går nästan att surfa med i dockan, dock är även webbläsaren riktigt gammal så inga coola/flashiga sidor funkar.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Hm, på en sån apparat skulle jag nog installera en VNC-klient och använda den för att visa roliga grejor på. De roliga grejorna kan sedan köras på nån annan dator, VNC-servrar finns till allt.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aake:

Hm, på en sån apparat skulle jag nog installera en VNC-klient och använda den för att visa roliga grejor på. De roliga grejorna kan sedan köras på nån annan dator, VNC-servrar finns till allt.

åh, cool ide, skall börja leta direkt.

Har letat lite efter andra OS också, verkar inte som man kan köra något annat än PPC på det?
Fanns en uppgradering till PPC 2003 som viewsonic levererade, men jag har missat den möjligheten med råge.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

heh, jag tror att jag var på väg att köpa just en sådan då... blev en Asus MyPal 600 istället.

Jag kommer ihåg att jag spelade NES på den i alla fall. SNES också kanske.

Fast det hänger på om den kan hantera flera knapptryck samtidigt. Annars får man köra med onscreen samtidigt.

Asusen hade en intel xscale på 400 MHz.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

tja, om du skall bila i ryssland och uzbekistan kan du köra Avtosputnik på den

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

laddar ner mortplayer från www.freewarepocketpc.net och använder som MP3 spelare i bilen, eller något annat roligt.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Har den en CF-slot så går det att få tag på både GPS-moduler och WLAN-kort till den..

Visa signatur

Raid is not backup