Permalänk
Medlem

TGB beter sig konstigt efter olycka

Hej sweclockers.

Spillde vatten på mitt tangentbord imorse, men det klarade sig bra trodde jag, tills dess att jag skulle alt-tabba.
Varje gång jag trycker på vänster-alt tangent loggas jag ut. Detta driver mig till vansinne och därför tänkte jag att ni kunde hjälpa mig här.
Kan inte heller skriva 1 eller 2 för då kommer siffrorna 215 respektive 21 upp, problemet med tangent 1 och 2 gör också att jag inte kan skriva utropstecken eller snabel-a.

Har dubbelkollat så jag inte har ändrat tangentbordslayout.
Har även kollat i mitt tangentbords program om jag har råkat göra egna ett nytt macro loggas jag ut om jag trycker på alt. Jag kan logga in igen, och då ser jag att programmet har trott att jag tryckt ner alt+up arrow

Tangentbordet är ett Razer Lycosa

Rubrikfördyligande
Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50

Permalänk
Vive la liberté!

Kan fortfarande vara vatten kvar i tangentbordet. Ställ det i ett torkskåp eller i ugnen på 50C-70C under någon timme så att det verkligen torkar ut.

Permalänk
Medlem

Eller lägg tangentbordet ute i solen

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, skruvade isär det och det var blött under tangenterna, lät de ligga i luften någon timme sedan funkade det prima, tackar

Visa signatur

Datorn: xfx hd 5850 BE > core i5 750 @ 4.0 ghz > CM storm sniper BE > asus p7p55d EVO > 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ > Corsair 4GB 1600MHz XMS3 >Corsair HX 750W> windows 7 ultimate KÖPT! > corsair h50