Fick ett HD4670 1Gb 750/800, OC?

Permalänk
Medlem

Fick ett HD4670 1Gb 750/800, OC?

Hej alla glada.
Fick mig en välbehövlig uppgradering av mitt grafikkort igår för 150kr då jag köpte ut det gamla min bror fick kvar efter uppgradering.

Det är ett Sapphire HD4670 1Gb ddr3 dvi/hdmi/vga. 750/800Mhz

Satte igång och maxade Oblivion och NWN2 men blev inte helt som jag hade hoppats.
Tänkte att lite överklockning skulle sitta fint men vet ej riktigt vad kortet ska klara och vad för temperaturer. Kylaren är ingen värsting heller. Liten singel slot kylare.

CCC overdrive eller finns det något annat som ska fungera med dessa kort?
Jag tänkte mest på att OC:a minnet och såg att många hade 1000Mhz när man googla men de var bara 512Mb versioner överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nighthog:

Hej alla glada.
Fick mig en välbehövlig uppgradering av mitt grafikkort igår för 150kr då jag köpte ut det gamla min bror fick kvar efter uppgradering.

Det är ett Sapphire HD4670 1Gb ddr3 dvi/hdmi/vga. 750/800Mhz

Satte igång och maxade Oblivion och NWN2 men blev inte helt som jag hade hoppats.
Tänkte att lite överklockning skulle sitta fint men vet ej riktigt vad kortet ska klara och vad för temperaturer. Kylaren är ingen värsting heller. Liten singel slot kylare.

CCC overdrive eller finns det något annat som ska fungera med dessa kort?
Jag tänkte mest på att OC:a minnet och såg att många hade 1000Mhz när man googla men de var bara 512Mb versioner överallt.

tyvärr är detta hd 4670 inget värsting kort, sitter själv på ett 4850 1 gb å kan själv inte maxa dessa 2 spel utan lagg

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem

Det var lite synd att då veta. Är ju inte riktigt nya heller annars längre.

Inget program man kan använda för OC annars? CCC verkar stoppa till 800mhz gpu och 916mhz på minne

Permalänk
Medlem

rivatuner

Permalänk
Medlem

Kört minnet till 910Mhz och verkar atitool och furmark stabilt i sådär en 20min tillsammans. Kört med CCC bara än. Verkar ok.
Måste fixa med luftgenomströmningen i chassit. Blir kasst när det stängs och temps går upp lite mera än vad jag tycker är bra.