Som om processorn vorre trasig... Fast inte?

Permalänk
Medlem

Som om processorn vorre trasig... Fast inte?

Tja!

Drar specsen först!

Mobo: M3A78
CPU: AMD Athlon 64 6000+ 3.0ghz, Dual core
RAM: Några XMS2 minnen..
GPU: HD3870x2 / 7900GT
PSU: Corsair 620w
HDD: Sata & Win7

Började igår med att jag installerade CoD: Black Ops o fick de att fungera, men de laggade..
Stängde av daton. Gick o la mig.. Dagen efter började jag få bluescreen's stup i kvarten. Tillslut gick de knappt o starta datorn.

Blåse rent den från damm.. smällde ihop den.. Den startade, gick in i systemet o allt, men tvärdog några minuter senare.

Nu går de inte ens komma in i systemet!

Med nVidia 7900gt kortet så gasar den lite med fläkten.. Den går upp i varv.. 2 snabba "Wrr Wrr" hörs.. o så håller de på så tills datnon stängs av utav mig.. Nu är de knappt att ja kommer in i BIOS..

Trodde de va CPUn som gett upp.. Ibland så startar man datorn så tvärdör den efter några sek..
Vad som inte riktigt stämmer är dock att ibland kommer den nästan in i systemet innan den dör..

Saker jag testat:
Annat Mobo
Koppla bort allt förutom hårddisk
Andra RAM minnen
2 olika grafikkort.

Börjar bli riktigt störigt.. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Nätagget

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem

Fast jag testade med ett annat nätaggregat.. Ett äldre 520w.. Dock så va de typ 20pin medans moderkotet är 24pin.. Men den ville inte starta då heller.

Permalänk
Medlem

japp, nätagget tror jag på också.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite