Felkod 643 i Windows 7 update

Permalänk
Medlem

Felkod 643 i Windows 7 update

Jag får ovan nämnda felkod när jag försöker köra några security updates (har installerat några tidigare updates som fungerade). Jag har provat att göra det som microsoft support föreslår. Bl.a. avinstallerat alla .NET frameworks (även med cleanup tool) och ominstallerat dessa och även använt repair-funktionen... men det blir samma felkod ändå.

Specs:
Windows 7 ultimate 64-bit
i7 2600
Intel SSD 520 (240gb)

Någon som har några bra tips?

Permalänk
Vila i frid
Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Kör en off-line CHKDSK på systemdisken innan du kör enligt http://support.microsoft.com/kb/923100/en-us

Tack! Jag körde chkdsk och sedan enbart steg 1 i guiden där (som jag hade provat innan, utan att köra chkdsk). Nu fungerar alla updateringar utom security updates för microsoft office samt groove 2007 (vilka ger samma error 643).

Permalänk
Medlem

Intressant, jag försöker uppdatera nu, men den får Error: "80072EFD" Hela tiden
Har gjort _ALLA_ förslag som google gett mej, utan framgång, den vill helt enkelt inte uppdatera! O_O

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Vila i frid

Har du ingen backup att lägga tillbaks är det nog enklast att backa upp data mha av t.ex. File Transfer Wizard, dvs spara användardata och app-inställningar och sen blåsa om dator och sen lägga tillbakss data och app-inställningar.