Retur av produkt, kostnad?

Permalänk
Medlem

Retur av produkt, kostnad?

Tjo!

Köpte nyligen tre skärmar, ca 24h efter köpet så sänktes priset och jag vill givetvis inte betala det gamla priset då det rör sig om ca 400kr i diff.

Ringde upp kundtjänst, dom kunde inte göra något utan det jag skulle göra var att när paeten kom till mitt utlämningsställe skulle jag bara be posten att skicka tillbaka försändelserna.

Det jag undrar över är om detta kommer kosta mig något? vet att man har returrätt men är lite osäker på om man själv ska stå för fraktkostnaden.
Butiken det rör sig om är pixmania och hittar inget relevant på deras hemsida!

ngn som vet?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har för mig att du inte kan kräva att de ska pröjsa frakten tillbaka, utan att det enda konsumenträtten säger om fallet är att det ska vara bytesrätt. Frakten får du med andra ord stå för själv, ifall de är jävliga.

När jag bytte en pryl på Inet så skrev skickade de dock en fraktsedel på mail som jag bara skrev ut och smackade på paketet, och skickade iväg. De var schyssta och stod för frakten, fast de egentligen inte behövde. Service!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Vila i frid

Bit i det sura så spar du både tid, huvudvärk och pengar. Det står skrivet på pixmania att det är du som står för returfrakten. http://www.pixmania.se/se/se/forsaljningsvillkor.html#cgv_7 Citat: "Du har rätt att på egen bekostnad skicka tillbaka produkter som du inte är nöjd med inom 14 arbetsdagar. Perioden börjar löpa från leveransdagen."

Permalänk

Surt med prissänkningen... Men sådan händer!
Tänk om man hade 14 dagars "ångerrätt" när man köper aktier...

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

när det gäller pixmania skulle jag råda i att bita ihop och betala priset du beställde för. Du kommer bara få problem om du ska skicka tillbaka till dem, vänta på återköp och lägga ny beställning.

Annat hade det varit om det vara någon av de stora aktörerna med säte i Sverige, men just Pixmania ska man vara lite försiktig med

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Leifson:

När jag bytte en pryl på Inet så skrev skickade de dock en fraktsedel på mail som jag bara skrev ut och smackade på paketet, och skickade iväg. De var schyssta och stod för frakten, fast de egentligen inte behövde. Service!

Det låter konstigt, när jag skickade tillbaka ett grafikkort jag precis köpt hos Inet stod det i mailet att om jag använder fraktsedeln i mailet får jag 100 kr mindre tillbaka på återbetalningen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hunden:

Det låter konstigt, när jag skickade tillbaka ett grafikkort jag precis köpt hos Inet stod det i mailet att om jag använder fraktsedeln i mailet får jag 100 kr mindre tillbaka på återbetalningen.

Skumt. Skrev dessutom "Valde fel SSD" i anledningen till återköpet.. x) Inte felanmälan eller nåt, bara rent återköp.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Nu är jag igång igen! Klantarslena på pixmania tyckte det var en bra idé att dela upp min beställning i tre olika försändelser och sedan använda två olika postnummer

Ngn som har förslag på vad jag ska göra? Kan jag göra ngt? Kräva gratis retur etc?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SM-LoD:

Nu är jag igång igen! Klantarslena på pixmania tyckte det var en bra idé att dela upp min beställning i tre olika försändelser och sedan använda två olika postnummer

Ngn som har förslag på vad jag ska göra? Kan jag göra ngt? Kräva gratis retur etc?

Skickades från m.sweclockers.com

Den här gången låter det ju som att de fuckat upp, utan din inblandning alls. Då tycker jag minsann att det är dags att ta i lite med hårdhandskarna och skicka ett välformulerat, lugnt men bestämt, mail, där du förklarar situationen och tycker att det är skamligt, eller något sådant.

Och du borde också kräva (även om du formellt sett säkert inte kan det) att det här missödet minsann inte ska kosta dig en krona.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.