Kommer endast in på vissa sidor på internet.

Permalänk
Avstängd

Kommer endast in på vissa sidor på internet.

Hej, har ett tag haft problemet att jag inte kan komma in på flera sidor, t.ex om jag går in på www.youtube.com kan jag kolla på videos och sånt utan problem. När jag ska trycka på logga in i högra hörnet är det andra bullar. Då står det: Webbsidan kan inte visas osv.... kontrollera din internet anslutning. Det är så på alla ställen där jag vill logga in, messenger också, fast på sidan kommer jag in
Vad är problemet?

Hjälp uppskattas!
Tack.

Edit: Detta problem har jag med Chrome, Firefox och Internet Explorer och misstänker att jag har det med de andra också...

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

Ingen?......

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

Nån annan som haft detta problem?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Antielefant

Rensa din dator från virus och malware så ska du se att det fungerar igen.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Oj, du var inte lite otålig.

Virus lät som en bra idé. Kan det inte ha något med httpS att göra? Eller dns? Eller brandvägg? Något blockar dig ju från att logga in på sidor. Kanske kan det till och med vara någon inställning i Windows(?)?

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem

Låter ju verkligen som dns problem..

Öppna en kommando tolk (winkey+r) och skriv ipconfig /flushdns

Sen kan du testa att reboota, och om det strular mer så kolla under inställningar för nätverket:

Testa att byta dns mot din ISP:s standard mot dessa: 208.67.222.222 | 208.67.220.220

Lycka till iaf !

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inkui:

Oj, du var inte lite otålig.

Virus lät som en bra idé. Kan det inte ha något med httpS att göra? Eller dns? Eller brandvägg? Något blockar dig ju från att logga in på sidor. Kanske kan det till och med vara någon inställning i Windows(?)?

Vad menar du med httpS? För när jag trycker på ''Sign In'' på youtube får jag linken https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?uilel=3&service=...

Vilket har httpS

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Vad har du för internet, Vilken router och är du ensam om att nyttja din internetlina ? (om vi skall kolla externa orsaker med.)

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

HttpS, där S står för security. Ställen där man loggar in. Med högre säkerhet så att säga. Så det är något där som strular. Eller, som Hagis2k säger, så är det DNSen. Jag spånar bara dock, är inte super insatt i ämnet.

Jag tror däremot det är datorinställningar, alltså inte extern utrustning. Men återigen jag är verkligen inget proffs i ämnet. Spånar, funderar, bara som sagt.

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Inaktiv

Du kan även testa att använda Googles DNS: 8.8.8.8 och 8.8.4.4.

Permalänk
Avstängd

Var byter jag DNS?

Edit: det är 6 datorer som är på denna router, därav 4 är med kabel. Endast jag som har problemet att komma in på vissa sidor.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Länken jag postade bild till ville ej besök den direkt:

http://image.bayimg.com/cakinaadb.jpg

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hagis2k:

Länken jag postade bild till ville ej besök den direkt:

http://image.bayimg.com/cakinaadb.jpg

403 - Forbidden

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

Ingen?

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Avstängd

Snälla hjälp mig, loggade ut från mitt youtube konto och kan inte logga in pga mitt problem

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Om det bara är din dator i hemmet som strular så gissar jag på att du bör kola efter malware, virus och även kolla över drivrutinerna.
Alternativt en ominstallation när du ändå röjer så vet du att det inte kan vara någon skit i systemet.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ctrl:

Om det bara är din dator i hemmet som strular så gissar jag på att du bör kola efter malware, virus och även kolla över drivrutinerna.
Alternativt en ominstallation när du ändå röjer så vet du att det inte kan vara någon skit i systemet.

Gjorde en virus scanning igår, hadelite virus. Tog bort dem och har samma problem. Annars får jag väll skicka över alla filmer/spel på en extern hårddisk och sedan ominstallera av os som du sa

Edit: Detta fick jag av maleware efter scanningen.

___________________________________________________________________________________

c:\program files (x86)\relevantknowledge\rlservice.exe (Adware.RelevantKnowledge) -> 2204 -> Unloaded process successfully.
c:\program files (x86)\relevantknowledge\rlvknlg.exe (Adware.RelevantKnowledge) -> 3440 -> Unloaded process successfully.

Infekterade minnesmoduler:
c:\program files (x86)\relevantknowledge\rlls.dll (Adware.RelevantKnowledge) -> Delete on reboot.

Infekterade registernycklar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RelevantKnowledge (Adware.RelevantKnowledge) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{d08d9f98-1c78-4704-87e6-368b0023d831} (Adware.RelevantKnowledge) -> Quarantined and deleted successfully.

Infekterade registervärden:
(Inga skadliga poster hittades)

Infekterade registerdataposter:
(Inga skadliga poster hittades)

Infekterade mappar:
c:\program files (x86)\relevantknowledge (Spyware.MarketScore) -> Delete on reboot.
c:\programdata\microsoft\Windows\start menu\Programs\relevantknowledge (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.

Infekterade filer:
c:\program files (x86)\relevantknowledge\rlservice.exe (Adware.RelevantKnowledge) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\relevantknowledge\rlvknlg.exe (Adware.RelevantKnowledge) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\relevantknowledge\rlls.dll (Adware.RelevantKnowledge) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\Emil\AppData\Local\Temp\CSMEF8.tmp (Adware.RelevantKnowledge) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\Emil\AppData\Local\Temp\~os4653.tmp\rlvknlg.exe (Adware.RelevantKnowledge) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\Users\Emil\AppData\Local\Temp\~os4653.tmp\rlvknlg64.exe (Adware.RelevantKnowledge) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\relevantknowledge\ncncf.dat (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\relevantknowledge\nscf.dat (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\relevantknowledge\rlls64.dll (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\relevantknowledge\rloci.bin (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\program files (x86)\relevantknowledge\rlvknlg64.exe (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\microsoft\Windows\start menu\Programs\relevantknowledge\about relevantknowledge.lnk (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\microsoft\Windows\start menu\Programs\relevantknowledge\privacy policy and user license agreement.lnk (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\microsoft\Windows\start menu\Programs\relevantknowledge\Support.lnk (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.
c:\programdata\microsoft\Windows\start menu\Programs\relevantknowledge\uninstall instructions.lnk (Spyware.MarketScore) -> Quarantined and deleted successfully.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, helt klart en ominstallation av OS på ren nyformaterad hdd/SSD. Använder du något antivirusprogram? Kan också tillägga att MBAM är ett bra program att köra typ en två ggr per månad.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)