Windows Phone 7.5 "Mango" till Sverige

Permalänk
Melding Plague

Windows Phone 7.5 "Mango" till Sverige

Microsoft rullar ut Windows Phone 7.5 "Mango" till svenska användare och levererar hundratals nyheter och förbättringar, bland annat en ny webbläsare och tätare integrering med Facebook.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt trevligt för dom som kör Windows Phone.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Tycker det börjar se riktigt trevligt ut, ska bli intressant att se hur app-utvecklingen tar fart framöver.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut i alla fall. Aldrig känt på det dock. Hur är det rent användarmässigt och prestandamässigt egentligen?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd

Trist trist.:/ Har inga förväntningar på MS så kallade mobiler.:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

För min HTC 7 Trophy blev de ett lyft
Ska dock tillläggas att Sweclockers funkade i gamla browsern också.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Detta var väldigt bra för oss i sverige.

Skrivet av MacEnkronan:

Trist trist.:/ Har inga förväntningar på MS så kallade mobiler.:/

MS har inga mobiler som jag känner till i alla fall det är LG samsung osv som sköter den biten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

m.sweclockers.com fungerade faktiskt bra även med nodo(ie7) men ie9 är snabbare.
Sen då vi endå talar webläsaren så tycker jag att det blev ett stort lyft med adressfältet i nedre delen av skärmen.

Prestanda mässigt så märker jag faktiskt ingen skillnad då det flyter på lika perfekt nu som innan uppdateringen.
En trevlig funktion som jag faktiskt saknade tidigare är multitaskingen och även det svenska tangentbordet, är även lite lätt tillpiffat estetiskt med lite mindre ändringar här och var.

Måste faktiskt säga att WP7 är en fröjd att använda, snabb som attan trotts den begränsade hårdvaran vilket till stordel beror på att gränsnittet är gpu accelererat vilket även ger riktigt fin battertid vid aktivt användande vilket jag saknade på min förra androidmobil.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Skrivet av Aster:

m.sweclockers.com fungerade faktiskt bra även med nodo(ie7) men ie9 är snabbare..

För mig så var det många områden som var felaktiga. Och jag kunde inte ens skriva inlägg så skulle inte kalla det att fungera bra. Men nu fungerar det bra även på M.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nu blir man riktigt sugen på en ny telefon WP verkar riktigt fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ser riktigt trevligt ut i alla fall. Aldrig känt på det dock. Hur är det rent användarmässigt och prestandamässigt egentligen?

Det är helt makalöst bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Trist trist.:/ Har inga förväntningar på MS så kallade mobiler.:/

Trist att du känner så Testa känna på typ en Trophy eller en Omnia 7 med Mango, tror du lär bli överaskad. Systemet är oehört bra, mangon är Riktigt mogen

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

Trist att du känner så Testa känna på typ en Trophy eller en Omnia 7 med Mango, tror du lär bli överaskad. Systemet är oehört bra, mangon är Riktigt mogen

Måste hålla med dig, blev nästan som en helt ny telefon nu också när man fick mango, och då var jag extremt nöjd med den redan innan också

Såg att Microsoft lagt in en mangobild under wallpapers också, var lite roligt

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Måste hålla med dig, blev nästan som en helt ny telefon nu också när man fick mango, och då var jag extremt nöjd med den redan innan också

Såg att Microsoft lagt in en mangobild under wallpapers också, var lite roligt

Tror det var fotografen, som väntade på att de där mangofrukterna skulle mogna, som drog ut på tiden...

Permalänk
Medlem

Prestandamässigt är det mer eller mindre snabbast. Även fast du sitter på gammal hårdvara.

Sen är det så mycket snyggare och smartare än tex iphone Men det är väl subjektivt. Åtminstone det förstnämnda.

Om man nu inte gillar stuprörstänkandet med en app/ikon per vad man nu skall göra, som i iphone.

Ska bli intressant vad apple kommer med!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

http://www.wpcentral.com/force-mango-update-early-through-zun...

För de som inte fått "sin plats" på MS kalender än ^^

Visa signatur

But moooooooom !

Permalänk

blev riktigt sugen på ny mobil nu, har börjar tröttna på mina sega wildfire...

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r:Grid:

Trist att du känner så Testa känna på typ en Trophy eller en Omnia 7 med Mango, tror du lär bli överaskad. Systemet är oehört bra, mangon är Riktigt mogen

Det är bara det att de flesta av mobilerna är rätt så sega, eller dom var det i alla fall.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Konstigt att detta har tagit så lång tid för MS, finns inte många windows mobiler direkt häller.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk

Mangotime

Hej! Sitter på en Samsung Omnia 7 och är väldigt intresserad att få en uppdatering.
Är "Push-uppdatering" (som ni skrivit i en länk) densamma som den vanliga Mango-uppdateringen?
Är det bättre att vänta till det dyker upp ett meddelande på mobilen att det finns en uppdatering att
göra?

Mvh
Adam

Permalänk
Skrivet av adamkarlssons:

Hej! Sitter på en Samsung Omnia 7 och är väldigt intresserad att få en uppdatering.
Är "Push-uppdatering" (som ni skrivit i en länk) densamma som den vanliga Mango-uppdateringen?
Är det bättre att vänta till det dyker upp ett meddelande på mobilen att det finns en uppdatering att
göra?

Mvh
Adam

Eller så kan du läsa här:

Skrivet av Altaire:

http://www.wpcentral.com/force-mango-update-early-through-zun...

För de som inte fått "sin plats" på MS kalender än ^^

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Det är bara det att de flesta av mobilerna är rätt så sega, eller dom var det i alla fall.:P

Hur menar du då?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Det är bara det att de flesta av mobilerna är rätt så sega, eller dom var det i alla fall.:P

inga wp7 mobiler har varit sega.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skewgen:

inga wp7 mobiler har varit sega.

Hmm...har för mig att denna --> Sony Ericsson Xperia X2 skulle vara sjukt seg. Och om jag inte missminner mig så stod MS bakom mjukvaran till denna modellen.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Hmm...har för mig att denna --> Sony Ericsson Xperia X2 skulle vara sjukt seg. Och om jag inte missminner mig så stod MS bakom mjukvaran till denna modellen.:P

Du tror väl på allvar inte att dedär är en WP7 lur?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Skrivet av ministerkrister:

Eller så kan du läsa här:

Fungerar ju inte att köra denna guide: Står fortfarande Your phone is up to date. 7.0 (7392)

:/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r:Grid:

Du tror väl på allvar inte att dedär är en WP7 lur?

Kanske inte helt på allvar, men lite i alla fall: MS stod ju bakom mjukvaran om jag inte missminner mig helt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av Altaire:

http://www.wpcentral.com/force-mango-update-early-through-zun...

För de som inte fått "sin plats" på MS kalender än ^^

Fungerar ju inte att köra denna guide: Står fortfarande Your phone is up to date. 7.0 (7392)

:/

Permalänk
Medlem

Skulle vara intresserad av Mangomobiler om man kunde kompilera C++ kod till dom, men det går inte. Måste vara VB, C#, Silverlight eller XNA om jag inte misstar mig. Och det finns inte en chans jag idag köper en mobil som inte kan köra ScummVM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Kanske inte helt på allvar, men lite i alla fall: MS stod ju bakom mjukvaran om jag inte missminner mig helt.:)

mm MS stod bakom Windows Mobile 6.5 som användes på 1800 talet, det OS som sitter i Xperia X2. WP7 är ett nytt OS omgjort från tomt papper mer eller mindre. Sök på Samsung Focus på youtube så ska du få se en äkta WP7 telefon

Du ska inte utgå efter gamla Windows mobile 6.5 när du ska göra ett utlåtande om Windows Phone 7! Det är 2 helt olika operativsystem!

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om