Kaspersky Internet Security 149kr

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

jag är inte heller insatt i datorsäkerhet, men jag har inget antivirus på datorn, och klarar mig galant utan det
beror ju såklart vad varje person gör med datorn

Jo det har du rätt i, är man försiktig så klarar man sig nog bra på brandvägg men såfort man börjar "slira runt" på internet finns risken för att virus ligger och lurar, och då tjänar man nog på att ha ett antivirus

Enligt den här länken ska det gå att köra 2012 på en 2011 licens: http://forum.kaspersky.com/index.php?showtopic=213958

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

har jag sagt det?
har du brandvägg så behöver du inte antivirus, svårt att läsa?

?? Innebörden av det du säger, utan mer ingående info, är att brandvägg=intrångsskydd+antivirus. så nej, personen har inte svårt att läsa. Däremot så kanske du har svårt att veta innebörden.

http://www.itlexikon.se/lexikon/brandvagg-firewall/

OnT: Ja, nycklarna fungerar även till 2012

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tickles:

?? Innebörden av det du säger, utan mer ingående info, är att brandvägg=intrångsskydd+antivirus. så nej, personen har inte svårt att läsa. Däremot så kanske du har svårt att veta innebörden.

http://www.itlexikon.se/lexikon/brandvagg-firewall/

OnT: Ja, nycklarna fungerar även till 2012

det är onödigt med antivirus, om inte personen i fråga besöker porr sidor eller laddar ner sånt som inte borde laddas ner.

har haft så nu snart ett år och inget virus i min dator.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av JSvanberg:

det är onödigt med antivirus, om inte personen i fråga besöker porr sidor eller laddar ner sånt som inte borde laddas ner.

har haft så nu snart ett år och inget virus i min dator.

Du bör nog läsa på lite mer om säkerhet i stället för att påstå saker som inte stämmer, du behöver inte surfa in på "skumma" sidor för att riskera ohyra i datorn, tex flash uppdaterades nyss för att täppa till ett kritiskt hål, det går tex bra att lägga upp en smittad annons på en "snäll" sida så smittas de som surfar in där.
Och en brandvägg har inte samma funktionalitet som ett antivirusprogram.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

det är onödigt med antivirus, om inte personen i fråga besöker porr sidor eller laddar ner sånt som inte borde laddas ner.

har haft så nu snart ett år och inget virus i min dator.

Lägg ner, du är ute på helt fel ocean och seglar.

Skrivet av mrqaffe:

Du bör nog läsa på lite mer om säkerhet i stället för att påstå saker som inte stämmer, du behöver inte surfa in på "skumma" sidor för att riskera ohyra i datorn, tex flash uppdaterades nyss för att täppa till ett kritiskt hål, det går tex bra att lägga upp en smittad annons på en "snäll" sida så smittas de som surfar in där. Och en brandvägg har inte samma funktionalitet som ett antivirusprogram.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

det är onödigt med antivirus, om inte personen i fråga besöker porr sidor eller laddar ner sånt som inte borde laddas ner.

har haft så nu snart ett år och inget virus i min dator.

Å andra sidan är det inte så lätt för dig att avgöra om din dator är smittad eller inte utan ett antivirusprogram, det är inte alltid virus märks till en början och vissa trojaner är gjorda för att hålla en låg profil. Jag anser också att jag har ganska bra koll på vad som rör sig i min dator, men jag kör antivirusprogram för att det ofta kan "mota Olle i grind" innan allt på disken är fördärvat i händelse av smitta. Värderar man det material man har på sin dator så är det en billig försäkring med antivir oavsett! Sen måste jag ju säga att det är märkligt att man inte bryr sig mer när man t.o.m. kan ladda hem hyfsade antivir gratis idag!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kerbo:

Å andra sidan är det inte så lätt för dig att avgöra om din dator är smittad eller inte utan ett antivirusprogram, det är inte alltid virus märks till en början och vissa trojaner är gjorda för att hålla en låg profil. Jag anser också att jag har ganska bra koll på vad som rör sig i min dator, men jag kör antivirusprogram för att det ofta kan "mota Olle i grind" innan allt på disken är fördärvat i händelse av smitta. Värderar man det material man har på sin dator så är det en billig försäkring med antivir oavsett! Sen måste jag ju säga att det är märkligt att man inte bryr sig mer när man t.o.m. kan ladda hem hyfsade antivir gratis idag!

om du har ett antivirus program idag, och imorgon ett annat så kommer det nya hitta nya virus trots att det gamla inte hittade några, och sen den tredje dagen ännu ett nytt antivirusprogam som hittar ännu fler "nya" hot, allt är bara påhittade hot, för att folk ska köpa något dem inte behöver, visst skulle jag ladda ner ett antivirusprogam nu skulle den säkert hitta en massa nya hot som måste åtgärdas, men min dator är inte seg osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

allt är bara påhittade hot, för att folk ska köpa något dem inte behöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

om du har ett antivirus program idag, och imorgon ett annat så kommer det nya hitta nya virus trots att det gamla inte hittade några, och sen den tredje dagen ännu ett nytt antivirusprogam som hittar ännu fler "nya" hot, allt är bara påhittade hot, för att folk ska köpa något dem inte behöver, visst skulle jag ladda ner ett antivirusprogam nu skulle den säkert hitta en massa nya hot som måste åtgärdas, men min dator är inte seg osv.

Tror du på det där själv? Jag har testat ett antal säkerhetspaket och inget av dom har bluffat om någon smitta.
Att det sen finns fejkade antivirus som gör det är en annan sak, men då är vi inne på avdelningen ohyra.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

OffT:

Skrivet av JSvanberg:

det är onödigt med antivirus, om inte personen i fråga besöker porr sidor eller laddar ner sånt som inte borde laddas ner.

har haft så nu snart ett år och inget virus i min dator.

Skrivet av JSvanberg:

om du har ett antivirus program idag, och imorgon ett annat så kommer det nya hitta nya virus trots att det gamla inte hittade några, och sen den tredje dagen ännu ett nytt antivirusprogam som hittar ännu fler "nya" hot, allt är bara påhittade hot, för att folk ska köpa något dem inte behöver, visst skulle jag ladda ner ett antivirusprogam nu skulle den säkert hitta en massa nya hot som måste åtgärdas, men min dator är inte seg osv.

Hahaha! ok, du vet väl att man måste ha på sig foliehattar för att hindra regeringen att läsa dina tankar!?

Du är helt ute och cyklar och ska inte lyssna på de som säger annorlunda, de har ingen koll, gillar bara att vara annorlunda eller skiter i vilket. Jag kan bara ge dig ett tips som du kan lägga i din ryggsäck. Läs på och läs korrekt fakta innan du uttalar dig som att det du säger vore fakta. Inget fel i att komma med ett påstående men understryk då att det just är ett påstående så att du inte lurar de som letar fakta...

Nu är väl detta slutdiskuterat och vi borde gå tillbaka till vad tråden egentligen handlar om. Vill du trolla vidare så kan du göra detta via PM.

OnT: Köpte precis själv kaspersky 99kr

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

om du har ett antivirus program idag, och imorgon ett annat så kommer det nya hitta nya virus trots att det gamla inte hittade några, och sen den tredje dagen ännu ett nytt antivirusprogam som hittar ännu fler "nya" hot, allt är bara påhittade hot, för att folk ska köpa något dem inte behöver, visst skulle jag ladda ner ett antivirusprogam nu skulle den säkert hitta en massa nya hot som måste åtgärdas, men min dator är inte seg osv.

Tycker de andra redan svarat åt mig på dina påståenden, så jag tänker inte fördjupa mig i frågan längre!

Permalänk
Medlem

Inte för att vara jobbig.

Ser inte direkt fördelarna med att köpa nyckeln även fast den enbart kostar 100kr

Tittade lite på Kaspersky hemsida om vad total security innehåller. Känslan jag fick var att man kan lika väl köra vidare på Avast free+Zonealarm free. Avast har i senaste Av-comparatives test får lika bra betyg som Kaspersky. Jag tror jag hoppar erbjudandet. Roligt annars att nyckeln kostar väldigt lite.

Permalänk
Avstängd

Denna tråd är inte gjord för att diskutera om man behöver antivirus etc. Gillar man Kaspersky kan köpa Kaspersky IS för ett bra pris på netonnet, gillar man inte Kaspersky låter man bli att köpa

Det ska inte spela någon roll om man köper 2011 version, då nyckeln ska fungera bra med 2012 version också.
Jag köpte Kaspersky IS 2010 på netonnet för ca: 7 månader sedan och den nyckeln fungerar utmärkt med Kaspersky IS 2012.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Inte för att vara jobbig.

Ser inte direkt fördelarna med att köpa nyckeln även fast den enbart kostar 100kr

Tittade lite på Kaspersky hemsida om vad total security innehåller. Känslan jag fick var att man kan lika väl köra vidare på Avast free+Zonealarm free. Avast har i senaste Av-comparatives test får lika bra betyg som Kaspersky. Jag tror jag hoppar erbjudandet. Roligt annars att nyckeln kostar väldigt lite.

Ta en titt på bilden nedan.

Kan du se "total security" någonstans där?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Tittade först på internet security och sedan upptäckte jag att det finns även pure 2.0 total security (nyhet) som är Kaspersky helhetslösning.

http://usa.kaspersky.com/products-services/home-computer-secu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Tittade först på internet security och sedan upptäckte jag att det finns även pure 2.0 total security (nyhet) som är Kaspersky helhetslösning.

http://usa.kaspersky.com/products-services/home-computer-secu...

Varför skrev du inte "PURE"? "Total Security" är nämligen ett undernamn på det paketet. Hur som helst så är Kaspersky vassare än vad både avast! och ZoneAlarm är tillsammans. Men jag vet att du inte bryr dig om det, då avast! är "så mycket bättre" än allt annat. Nog om detta nu dock och över till vad den här tråden egentligen handlar om - vart man hittar Kaspersky så billigt som möjligt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Kanske för att jag råkade glömma bort det. Trodde folk redan visste om det.

Off topic:
Kollade lite snabbt på senaste test från AV-comparatives. Avast free 7 är med i leken och den får samma betyg som Kaspersky 12. Det är väldigt lite som skiljer nu för tiden. http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc...

Nog med det. Jag låter er vara i fred och diskutera vidare om hur man hittar antivirus programmet till en låg kostnad.

Permalänk
Medlem

Kört på Kaspersky väldigt länge och är nöjd. Köper dock från england via Amazon.co.uk en äldre version för att få det billigare...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Kanske för att jag råkade glömma bort det. Trodde folk redan visste om det.

Off topic:
Kollade lite snabbt på senaste test från AV-comparatives. Avast free 7 är med i leken och den får samma betyg som Kaspersky 12. Det är väldigt lite som skiljer nu för tiden. http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc...

Nog med det. Jag låter er vara i fred och diskutera vidare om hur man hittar antivirus programmet till en låg kostnad.

Var det inte du som ansåg att tester av olika antivirus-program var "onödiga och opålitliga"? På vilken sida av sängen har du vaknat på idag, egentligen? För övrigt så heter det säkerhets-program, med tanke på att Internet Security-paketen inte enbart innehåller antivirus, utan även andra nyttiga skydd så som brandvägg och Parental Control.

Som sagt. Kaspersky är vassare än avast! och vill personer ha ett säkerhets-paket som är ruggigt bra, så kan du inte göra något åt det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Fel sida. Måndag är inte min dag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Falcon:

Lägg ner, du är ute på helt fel ocean och seglar.

+1

haha, det är onödigt med antivirusprogram.