grad av överklockning på gforce 560Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

En fråga kring detta. Mitt Asus GTX560ti cu2 klarar i Furmark och Just Cause 2 1ghz med vcore 1,15 etc men i BC2 krashar det. Kan det vara olika trösklar för olika spel? Drivrutiner etc?

MSI Afterburner
Core voltage 1150
Core clock 1000
Shader clock 2000
Memory clock 2300
89 grader
1920x1080 4xMSAA
81fps

Hur länge kör du furmark? verkar som vissa endast kör benchmark testet o tror att kortet är stabilt om de tar sig igenom det. Kör stabilitetstest med xtreme burning mode aktiverat ett tag istället, eller kör nåt annat program, typ occt eller kombustor. Men ta o kolla drivrutinerna också så att du har de senaste. Men samtidigt bör du vara medveten om att 1Ghz är på gränsen av vad många 560Ti klarar av

Skrivet av Gizzmokwak:

Hur jag än klockar får jag bara upp ett felmeddelande när jag kör furmark??.. Har testat samma inställning som poXis visade.

Bild på felmeddelandet------> http://imageshack.us/photo/my-images/23/felj.jpg

Hur du än klockar? betyder det att du får upp meddelandet även när du kör oklockat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maljo:

det kan jag omöjligt svara på, det märker du själv. öka spänningen lite, stressa kortet en stund, kraschar det så ökar du spänningen lite till. du bör inte vara nöjd förrän kortet inte kraschar efter en god stund i tex Furmark, då vet du att kortet klarar även de mest krävande spelen. och håll noga koll på temperaturen!

ska ja göra Tack för de

Permalänk

Hur du än klockar? betyder det att du får upp meddelandet även när du kör oklockat?[/QUOTE]

Felmeddelandet kommer bara om jag överklockar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizzmokwak:

Hur du än klockar? betyder det att du får upp meddelandet även när du kör oklockat?

Felmeddelandet kommer bara om jag överklockar?[/QUOTE]

Men klockar du upp till 1Ghz direkt? Läs då om tråden igen, gör om gör rätt!

Permalänk
Skrivet av Maljo:

Felmeddelandet kommer bara om jag överklockar?

Men klockar du upp till 1Ghz direkt? Läs då om tråden igen, gör om gör rätt![/QUOTE]

ska testa.. återkommer