Google lanserar Android "Ice Cream Sandwich", Galaxy Nexus

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar Android "Ice Cream Sandwich", Galaxy Nexus

Efter lång väntan lanserar Google äntligen Android 4.0 "Ice Cream Sandwich" samt fullmatade Samsung-telefonen Galaxy Nexus.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul med ny teknik och ny nexus, men usch vad jag hatar Samsungs plastiga design.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

En sån får det bli när den går att köpa i sverige. Tyvärr lär det ta alldeles för lång tid.

Visa signatur

CPU: Intel Xeon E5-2620v3 (6x2.4 GHz) RAM: 16GB (4x4GB) 2133 MHz DDR4 ECC
GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB Chassi: Dell Precision Tower 7910, 1300W (v2)

Permalänk
Medlem

Blir riktigt spännande när ICS kommer till resterande tillverkare.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Hoppas det kommer till Sony Ericsson Xperia Ray, om inte blir jag besviken. Hårdvaran ska ju inte vara några problem med tanke på att det kommer till Nexus S.

Permalänk

Hoppas det kommer till desire z.

Visa signatur

Windows 7 64-bit, Intel Core i7 950 @ 3.07GHz, 12,0 GB DDR3 @ 1600MHz, ASUS SABERTOOTH X58, Gigabyte GeForce GTX 470 OC, 500GB Seagate, 60GB OCZ-VERTEX2, L222W (1680x1050@60Hz), SMBX2231 (1920x1080@60Hz)!

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket den kommer att kosta Den verkar väldigt nice

Permalänk
Medlem

De var inte mycket att hänga i grannen. Plast, öh nej tack. Så 2008.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Då börjar väntan på en nightly från Cyanogenmod då

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Can0n:

Då börjar väntan på en nightly från Cyanogenmod då

Precis vad jag tänkte också! Fast lär ju dröja ett tag, AOSP släpps väl inte förrän i november...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir det möjligt att mosa in 4.0 i HTC Desire så blir jag glad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

http://thisismynext.com/2011/10/18/galaxy-nexus-android-ice-c...

"As to overall performance, we saw a good deal of stutter in the Galaxy Nexus before us. Taps were not always recognized and there were occasional delays in performing an instruction, though in Google’s defense, it was a phone fully loaded with running tasks and the software is being continually improved and optimized (i.e. it’s not yet fully baked). That having been said, it unfortunately remains the case that Android isn’t as swift and responsive as iOS or Windows Phone (or even MeeGo Harmattan on the N9). Or at least it wasn’t on the demo phone we got a look at. The subtle, pervasive lag that has characterized the Android UI since it inception is still there, which is not a heartening thing to hear when you’re talking about a super-powered dual-core device like the Galaxy Nexus."

Permalänk
Medlem

Som Can0n säger så väntar jag på en nightly mod från Cyanogenmod.
Telefonen i sig ser ju ut som en leksak för 5 åringar.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Nu är ju bara frågan när ICS kommer till andra tillverkare såsom asus och htc

Permalänk
Medlem

Tycker den ser grym ut! Blir absolut ett köp.
Skönt med mjukvaruknappar samt 4.65 skärm - blir inte för stor då. Hoppas på lte versionen..ja denna har typ allt jag vill ha förutom kanske bättre integration med chrome (dela bokmärke osv)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Tråkig hårdvara =/ Känns som att Samsung snålar med den i nexusmobilerna för att sedan maxa i någon egen uppföljare. Vilket är rätt dumt nu när nya iPhonen släppts så nära inpå med roligare kamera etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johohahannes:

Hoppas det kommer till desire z.

Instämmer förutsatta att prestandan inte blir lidande.

Permalänk

Har nattjobbat så är för trött för att fatta vad jag läser. Finns Ice Cream Sandwich ute nu till min Samsung G S2?

Permalänk
Medlem

Känns mest som en mindre uppdatering, inget revolutionerande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkig design. Känns som att det bara är Nokia, Sony Ericsson och Apple som vet hur man designar snygga saker...

Och känns inte en 5Mpix-kamera ganska utdaterad nu?

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Fattas väl bara att ifånryttarna kommer farandes snart.

Permalänk
Medlem

Inte så mycket nytt o spännande. Men fortfarande mer lovande än iOS 5.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

Det står ju om massa nya funktioner på SDK sidan, ingen som hunnit sammanfatta än antar jag, t.ex:

Citat:

Android 4.0 gives users precise visibility of how much network data their applications are using. The Settings app provides controls that allow users to manage set limits for network data usage and even disable the use of background data for individual apps. In order to avoid users disabling your app’s access to data from the background, you should develop strategies to use use the data connection efficiently and adjust your usage depending on the type of connection available.

http://developer.android.com/sdk/android-4.0.html

Permalänk
Medlem

Telefonen med det operativsystemet såg nice ut! Blir en sådan eller en iphone 5 om den blir nå rolig Btw kommer ics till desire hd? Ifall nån visste

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk

Fränt! Längtar efter ICS nu!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1050961-an...

Skrivet av PerZerk:

Fattas väl bara att ifånryttarna kommer farandes snart.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semenra:

Tråkig hårdvara =/ Känns som att Samsung snålar med den i nexusmobilerna för att sedan maxa i någon egen uppföljare. Vilket är rätt dumt nu när nya iPhonen släppts så nära inpå med roligare kamera etc.

Hårdvaran är det inget fel på, men den ska gärna optimeras till operativsystemet (eller ja, tvärtom...). ^^

Skrivet av Inanimate:

Har nattjobbat så är för trött för att fatta vad jag läser. Finns Ice Cream Sandwich ute nu till min Samsung G S2?

Tror jag inte, men är inte helt säker.

Skrivet av JAZIP:

Riktigt tråkig design. Känns som att det bara är Nokia, Sony Ericsson och Apple som vet hur man designar snygga saker...

Och känns inte en 5Mpix-kamera ganska utdaterad nu?

Designen kanske skulle vara lite livligare, men tycker den är snygg utan en massa lullull. ^^

Mja, visst kunde man önska sig en 5 Mpix kamera, men behöver man mycket mer? Sitter för nuvarande på en Samsung Galaxy i7500 med 5 Mpixlars kamera, och bilderna blir fantastiska (i min mening). Är man en extrem bildredigerare som vill redigera bilderna kräver man kanske fler Mpixlar, men är man så extrem kanske man ska köpa en systemkamera. ^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Lite trist telefon, känner inget habegär här tyvärr. Sen är ju jag en inbiten mobilmarodör och skulle nog inte kunna ha någon annan smartphone än min ultratåliga Defy vilket nog spelar in. Skulle nog rent telefonmässigt valt en iPhone över denna (om priset inte varit en faktor) men däremot så verkar ICS riktigt lovande. Det kommer nog tyvärr aldrig till min älskade lilla Defy, får vara nöjd med en officiell 2.2 och halvofficiell 2.3 om jag orkar fixa.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av opox:

Tycker den ser grym ut! Blir absolut ett köp.
Skönt med mjukvaruknappar samt 4.65 skärm - blir inte för stor då. Hoppas på lte versionen..ja denna har typ allt jag vill ha förutom kanske bättre integration med chrome (dela bokmärke osv)

Skickades från m.sweclockers.com

Läste nyss hos norska VG att webbläsaren är uppdaterad och synkroniserar bokmärken med Chrome: http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10022509

Permalänk
Skrivet av Inanimate:

Har nattjobbat så är för trött för att fatta vad jag läser. Finns Ice Cream Sandwich ute nu till min Samsung G S2?

Nej, det finns inga som helst nyheter om när det skulle kunna tänkas hända.

Visa signatur

Dator.