Vad retar ni er mest på i BF3?

Permalänk
Medlem

Såg en fuskare igår. Eller två rättare sagt.
De hade tagit helikoptern och bara stod stilla i luften. Sen såg de var alla var och man kunde inte skjuta ner dem.
70-0 hade de tror jag.
edit: http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/67035446/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av woicer:

Nej, det får man inte.

Men det är väldigt luddigt och jag har svårt att tro att man skulle fokusera på att plocka ner sådana servrar. Det enda som gäller är att hitta vettiga servrar eller communitys.

https://help.ea.com/article/bf3-rules-of-conduct (Ranked Server Administrators)

AE borde iaf kunna ha en bot som kollar att servrar inte har autokick på KDR eller lvl etc

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Såg en fuskare igår. Eller två rättare sagt.
De hade tagit helikoptern och bara stod stilla i luften. Sen såg de var alla var och man kunde inte skjuta ner dem.
70-0 hade de tror jag.
edit: http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/67035446/

Du har oändlig räckvidd på helekopterns kulspruta (och missiler) samt ser rätt bra om du zoomar in, så de fuskade inte, de spelade smart. Vilken pilot som helst hade dock kunnat jaga ner helikoptern, så lär dig flyga.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Dom behöver inte zooma, bara mata mot 3d-spots....det är så sjukt kasst så man blir spyfärdig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Du har oändlig räckvidd på helekopterns kulspruta (och missiler) samt ser rätt bra om du zoomar in, så de fuskade inte, de spelade smart. Vilken pilot som helst hade dock kunnat jaga ner helikoptern, så lär dig flyga.

Haha oj vad rolig du är....
Jag, eller rättare sagt alla sköt både missiler och andra saker på dem. Det bara regnade kulor på dem men ingenting hände. De rörde sig inte ur stället, helikoptern stod stilla. Dessutom Visste de vart alla var. Tyck vad du vill men jag vet att de fuskade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Haha oj vad rolig du är....
Jag, eller rättare sagt alla sköt både missiler och andra saker på dem. Det bara regnade kulor på dem men ingenting hände. De rörde sig inte ur stället, helikoptern stod stilla. Dessutom Visste de vart alla var. Tyck vad du vill men jag vet att de fuskade.

Alla vapen har inte oändlig räckvidd och de flesta har 80-90% damage dropoff. MAA gör 2 skada per träff på längre avstånd.

Att de vet var alla är är inte så konstigt med tanke på att 3D-spottingen är enorm.

Folk som säger "jag vet att de fuskade" vet egentligen ingenting. Vet inte hur många gånger per kväll jag blir anklagad för fusk av folk "som vet att jag fuskar".

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Alla vapen har inte oändlig räckvidd och de flesta har 80-90% damage dropoff. MAA gör 2 skada per träff på längre avstånd.

Att de vet var alla är är inte så konstigt med tanke på att 3D-spottingen är enorm.

Folk som säger "jag vet att de fuskade" vet egentligen ingenting. Vet inte hur många gånger per kväll jag blir anklagad för fusk av folk "som vet att jag fuskar".

Jaså, så du antar att jag inte vet när folk fuskar? Sist jag kollade var det jag som var på servern och jag har spelat bf3 tillräckligt länge för att veta när folk fuskar. De fuskade och jag vet det. Alla på servern var på den helikoptern som inte tog någon skada. Hur förklarar du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

För mig är Polacker och ryssar dom värsta på att inte tala engelska. Och brukar också ha en väldig skev verklighetsuppfattning.

Svenskar i spel tenderar att antingen vara väldigt mogna/laginriktade eller årets jävla P12or, ofta 10x värre än gemene ryss/polack. Det är väldigt svart/vitt. Det mönstret ser jag i Payday 2, på CS, eller nu när jag smågibbade lite Natural Selection 2 över helgen. När jag lirade BF3 var det också lika. Kommer man in i en server med svenskar över ålder 25, gärna 30, så finns det få spelare som är så mogna. Dock är svenska tonåringar(12-17) ofta kriminellt korkade och spammande småglin, ofta värre än deras tonåriga diton från andra länder. Sen finns ju de svenskar som aldrig växer upp och är p12or hela sina liv men de är (tack och lov) ändå en minoritet även om de också finns.

De som brukar vara bäst att lira med är ofta norrmän, som har hög skill och kan teamplay.
Gillar fransmän också, även om de ofta är sämre på spel generellt så brukar det inte finnas jättemånga idioter bland dem. Britter är jag inget fan av, dels för att de flesta jag lirat med är lågskillade. Tyskar har den som nu skrev rätt om att de förväntar sig att alla ska tala tyska. Det är för att det finns 80 miljoner av dem och allt är dubbat i Tyskland. De är inte vana att anpassa sig till Engelska, men rent attitydsmässigt så tycker jag de är okej.

(Hur blev det här en tråd för recension av olika folkslag?)

Permalänk
Medlem

Supportspelare som droppar ammo på askorkade ställen, så som mitt på vägen mellan A-B-C på Bandar, och sen gnäller för att man ber om ammo när de redan droppat.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jaså, så du antar att jag inte vet när folk fuskar? Sist jag kollade var det jag som var på servern och jag har spelat bf3 tillräckligt länge för att veta när folk fuskar. De fuskade och jag vet det. Alla på servern var på den helikoptern som inte tog någon skada. Hur förklarar du det?

Ja, jag antar att så gott som alla som klagar på fuskare inte vet när folk fuskar.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Assaults som inte kan droppa medkits även fast man med ber om det. Och enda gången de kan ressa en är när de är säkra på att man blir skjuten direkt igen.

Jag vet inte hur ni gör, men när jag kör assault så kastar jag alltid medkit på folk om jag ser att de är skadade. Samma när jag kör support, jag kastar alltid ammolådor på folk.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Ja, jag antar att så gott som alla som klagar på fuskare inte vet när folk fuskar.

Vilken jävla logik, haha.

Du har blivit felaktigt anklagad för att fuska, precis som alla andra som kan spela har blivit, det betyder att ingen annan kan urskilja en fuskare? Hoppas du driver...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vilken jävla logik, haha.

Du har blivit felaktigt anklagad för att fuska, precis som alla andra som kan spela har blivit, det betyder att ingen annan kan urskilja en fuskare? Hoppas du driver...

Läs om.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

Ge upp..

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Du behöver en valiumballong.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

retar mig på alla buggar! och att det är fruktat obalanserat! GROVT obalanserat å är ett grovt problem.. och att servrarna har dessa ord filter, tycker EJ man ska kunna bli bannad för skriva "noob" i ett spel som har så grovt språk inuti spelet sig självt!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Snorungar som gnäller och skriker fuskare, direkt dom blir dödade...

Kan garantera att dom inte fuskade i helin!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

retar mig på alla buggar! och att det är fruktat obalanserat! GROVT obalanserat å är ett grovt problem.. och att servrarna har dessa ord filter, tycker EJ man ska kunna bli bannad för skriva "noob" i ett spel som har så grovt språk inuti spelet sig självt!

Spelat 500 timmar och tycker spelet är väldigt bra balanserat.

M16A3 är väldigt bra allround vapen men inte bäst på långa avstånd eller korta.

Stingers/javelins blir bara ett problem om för många har dom (kanske man ska lägga till något max 6 stingers i ett lag?)

Vet inte annars vad du kan syfta på, jag kan toppa rundor med vad som helst vare sig det är medic och springer runt och ressar folk eller kör support med PP-2000.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Spelat 500 timmar och tycker spelet är väldigt bra balanserat.

M16A3 är väldigt bra allround vapen men inte bäst på långa avstånd eller korta.

Stingers/javelins blir bara ett problem om för många har dom (kanske man ska lägga till något max 6 stingers i ett lag?)

Vet inte annars vad du kan syfta på, jag kan toppa rundor med vad som helst vare sig det är medic och springer runt och ressar folk eller kör support med PP-2000.

M16 hade behövt horizontell rekyl och lite längre reload time, den är inte bäst på något, men inget vapen är så pass bra på så många områden.

Ett lag med 6 stingers blir ju överkört av vanliga tanks och kan fortfarande inte hantera jets.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Hur kan Stingers bli ett "problem" om 6+ har dom, det laget blir ju slaktat på marknivå. Att stingers blir ett problem är ju endast för att det blir svårare att köra 60-2 runda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Semjonov:

Hur kan Stingers bli ett "problem" om 6+ har dom, det laget blir ju slaktat på marknivå. Att stingers blir ett problem är ju endast för att det blir svårare att köra 60-2 runda.

Äh, bara att tima ECM, hovra över nått tak medans den coolar ner

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/6852...

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av CyberVillain:

Äh, bara att tima ECM, hovra över nått tak medans den coolar ner

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/6852...

Inte om jag får köra AA

http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/1/6799...

Permalänk
Avstängd

Därför jag inte kör scout på någon av de stora kartorna. För lite skydd att hoovra bakom och AD. Mellanstora kartor som Markaz Monolith och demavand Peak funkar bäst i mitt tycke.

Visa signatur