Hur får man lättast tag på gamla DDR2 800/1066-minnen som inte kostar skjortan?

Permalänk
Medlem

Hur får man lättast tag på gamla DDR2 800/1066-minnen som inte kostar skjortan?

Jag sitter med det smått frustrerande problemet att jag behöver byta ut (antagligen pga felaktiga minnesstickor) i mitt datorbygge med några år på nacken, och DDR2 800, eller 1066 som jag använder i min låda (kör med corsair dominators), är lagom svåra att få tag på nya - om inte väldigt dyra jämfört med vad nyare minnen kostar idag. Har kollat blocket och sånt efter passande kap, men har inte haft något flyt.

Är det någon som har tips om hur man kan få tag på fungerande 2 eller 4gb-stickor för en relativt billig peng? Har även, förjäves, försökt hitta någon bekant som råkat ha minnen kvar från gamla datorbyggen (alltid någon som uppgraderar sitt system och sen bara låter den gamla datorn stå i ett hörn oanvänd).

Hoppas att någon kan hjälpa. Tack på förhand.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Sök på typ Tradera, kan fynda på blocket eller här på sweclockers

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Sök på typ Tradera, kan fynda på blocket eller här på sweclockers

Har försökt med tradera och blocket utan att lyckas. Oftast kostar det konstigt nog mer än att köpa nya moderna minnen med dubbla mängder minne. :/

Visa signatur

Nada.

Permalänk

Ett klasssikt problem a lá utbud och efterfråga. Det är bara att casha upp - beggars can't be choosers.

Permalänk
Medlem

hitta här inte så dyr
Kingston ValueRAM 2048MB 800MHz DDR2 (CL5) 299.90 kr
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...
utgående produkt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz