Värde på gammal 24" 1200p Fujitsu Siemens l24w-2 skärm?

Permalänk

Värde på gammal 24" 1200p Fujitsu Siemens l24w-2 skärm?

Hejsan alla,

fick tillbaka en skärm som tydligen var min men som varit utlånad. Det är en Fujitsu Siemens l24w-2, en gammal 24" skärm med 1200p upplösning, vad kan en sådan skärm tänkas ha för andrahandsvärde? Om det ens är värt att sälja, suget efter 1200p skärmar kanske är så obetydligt att det inte är värt?

Skärmen är i bra skick, ingen repa eller liknande så panelen, en död pixel dock men den syns väldigt sällan.

Så vad tror ni, vad kan en sån här skärm inbringa?

/Rappe

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Tusen? Att den har en död pixel sänker värdet markant.

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Tusen? Att den har en död pixel sänker värdet markant.

Ja det är runt en tusenlapp som gäller, nästan något sådant jag hade förväntat mig. Ah det det är så, fick för mig att det var ganska vanligt med döda pixlar, men så är fallet kanske inte. Tack för inputen!

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Ja det är runt en tusenlapp som gäller, nästan något sådant jag hade förväntat mig. Ah det det är så, fick för mig att det var ganska vanligt med döda pixlar, men så är fallet kanske inte. Tack för inputen!

Vet du vad det är för paneltyp? Är det TN eller motsvarande kan jag ana att värdet är ännu lägre.

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Vet du vad det är för paneltyp? Är det TN eller motsvarande kan jag ana att värdet är ännu lägre.

Vad jag läst ska det vara TN panel i skärmen och det kan jag bekräfta. Hmm kanske inte ens är värt att göra sig av med den, lika bra att spara tills när den kanske behövs.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Vad jag läst ska det vara TN panel i skärmen och det kan jag bekräfta. Hmm kanske inte ens är värt att göra sig av med den, lika bra att spara tills när den kanske behövs.

Känns smartare, bruksvärdet lär vara högre än köpvärdet

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Känns smartare, bruksvärdet lär vara högre än köpvärdet

Jo men precis, ibland måste man tänka en extra gång så man inte gör något förhastat, tackar så mycket, var precis det jag ville ha svar på.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |