problem med TFT skärm

Permalänk
Avstängd

problem med TFT skärm

Tjenare...

Jag har fått en skärm från min farsas jobb, en 17tums TFT skärm, splitter ny.

Problemet är att den funkar på allas datorer UTOM min, har ingen aning om varför. Den klarar den upplösning ja kör med men jag har testat att minska till lägsta men det funkar inte.
Har testat så det inte är glapp heller i sladden.

Jag har ett G4 ti4200, är det nån inställning man ska göra för att den ska klara TFT skärmar?

Tacksam för alla svar

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

Att den inte fungerar är inte särskiljt målande, vad händer när den ska användas?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Avstängd

lampan bara blinkar... ingen bild, inte ens i starten

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

Blinkar lampan även om du inte ansluter någon dator eller får du då upp en ruta med att kabeln ej är ansluten?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Avstängd

lampan blinkar endast när ja kopplar i sladden i min dator.. rutan med kabeln är ej ansluten får jag upp ibland, men mestadels så blinkar bara lampan...

om sladden inte är i så lyser den orange

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk

Hade exakt samma fel med min Samsung 151s... Den gick helt enkelt inte igång.. Så jag använda den dära digitala utgången på mitt G4200ti.(med konverter)..o sedan funka det fint.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Avstängd

Kanske är samma sak här, min skärm är en Samsung SyncMaster 570B ... vad kostade en konverter?

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

du kan få köpa min för 4 falaflar...(brukar väl följa med 4200-korten)

Permalänk
Avstängd

hmmm.. är inte så bra på detta men hur ser den ut osv?

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

digitalingång i ena änden och vanlig skärmkontakt i andra...liten grå sak på ca 3-4 cm (om jag tänker på rätt sak)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauf
digitalingång i ena änden och vanlig skärmkontakt i andra...liten grå sak på ca 3-4 cm (om jag tänker på rätt sak)

helt rätt raufan!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Avstängd

en sådan fick jag inte med, ingen som vet vart man kan köpa dom och vad dom kostar?

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

av mig...fast nu har priset gått upp till 5 falaflar - Malmötaxa, dvs 5x20 spänn för en kvalitetsfalafel

annars kanske dom har i typ vilken fattig datoraffär som helst

Permalänk
Avstängd

ok, vad är det exakt jag ska fråga efter, har du nån länk till exakt en sådan sak jag behöver

och vad ligger priset på i affären, i kr, inte falafflar

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com har en under kablar/adapters/DVI...dock är mina falaflar mycket billigare, de tar 396kr+frakt och postförskott

Permalänk
Medlem

Om skörmen stödjer både VGA o DVI. Har du provat att byta varifrån den ska ta signalen?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk

prova o flasha om bios på graffekortet, istället för att köpa raufans luffiga adapter för 5 falaflar på kitchen ..

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

iofs inte jag som sade att det skulle funka, tacka jollebolle, men det var nog en sån han menade

Permalänk
Medlem

jag skrev kvalitetsfalafel, det har dom knappst på kitchen...

Permalänk

var e det kvalitetsfalafel då??.. Nr 1 falafel i Rosengård eller?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem
Permalänk

hmmm.. vet inte riktigt.. tycker det smakar lika "ätbart" överallt (nästan)

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

Jollebolle:
vi kommer nog bli varnade av nån sur moderator för onödiga inlägg...

...ska du köpa mitt gamla MX förresten?

Permalänk

mx+hd=500

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3P | C2D 6320 @ 2333@1,008V | 2048 DDR2 | GF 7600GS | Viewsonic Vp191b |

Permalänk
Medlem

glöm...mx+falafel=250spänn

Permalänk
Avstängd

men... era små chattare =).. funkar denna: http://www.datanova.se/produkt.dip?id=2890

Visa signatur

Tacka vet jag pingstkyrkan

Permalänk
Medlem

Det borde den ....

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem

Låter ju onekligen som om grafikkortet kör med en för hög svepfrekvens, något du borde kunna kolla med din vanliga skärm (brukar stå i menyerna).
Om den kör på över 75Hz är det stor risk att TFTn inte pallar med det, och därför blir det ingen bild.

Visa signatur

//Alex
"Non-cooperation with evil is as much a duty as cooperation with good"

Permalänk
Medlem

Vanligtbris brukar du ju dock få upp "Frequency out of range" eller något liknande i de fallen...

Visa signatur

Niklas