BSOD! Vad hände?!

Permalänk
Medlem

BSOD! Vad hände?!

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 1a
BCP1: 0000000000041790
BCP2: FFFFFA8005FC1360
BCP3: 000000000000FFFF
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 256_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\010512-41839-01.dmp
C:\Users\Pelle\AppData\Local\Temp\WER-102586-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Har inte en aning om vad som hände men när jag klickade upp outlook så totalfrös datorn och snabbt var bluescreenen där och flinade igen =/

Permalänk

du får nog ladda upp dumpfilen eller innehållet i den om någon ska kunna felsöka åt dig.

Permalänk
Medlem

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\010512-41839-01.dmp:
http://www.4shared.com/file/mxJCnvId/010512-41839-01.html

Den andra filen gick inte att hitta.. -.-

Permalänk
Medlem

Det du har råkat ut för är: BugCheck 1A MEMORY_MANAGEMENT.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff557391%28v=vs.85%29.aspx

Det första du bör göra är att köra memtest86+, se dock till att endast ha en minnesticka inkopplad åt gången.
Om dom går igenom ok så gå vidare med mjukvaru/firmware uppgraderingar.

Det verkar även som att du har Gigabyte P55-USB3 med F4 versionen av BIOS.
Samt att du har en i5-760, denna stöds egentligen först i F5 versionen enligt Gigabyte.
http://www.gigabyte.com/support-downloads/cpu-support-popup.aspx?pid=3311

Utöver detta så bör du även se till att du har de senaste drivrutinerna installerade.