Shift-tangent tappar sin funktion

Permalänk
Medlem

Shift-tangent tappar sin funktion

Vet inte om detta är rätt forumdel, men eftersom jag inte vet vad som orsakar felet så lägger jag tråden här.

Idag helt plötsligt när jag satt vid datorn så upptäckte jag att min vänstra shift-tangent slutat fungera, det konstiga var att jag hade använt den bara några minuter innan jag märkte att den slutat fungera.

Tangentbordet är ett Logitech G19 så jag tänkte att det kanske hade blivit något problem med mjukvaran för macros osv. Testade både att starta om, uppdatera och ominstallera drivrutiner och kontrollprogram.

När det inte fungerade så testade jag något så enkelt som att starta om datorn, det fungerar, i ca 10min då funktionen försvinner igen.

Jag misstänker att det är något program som ligger och spökar så jag har startat om flera gånger för att testa mig fram, men utan resultat.

Någon som har nån susning om vad som pågår?

edit: måste bara tillägga att knappen fortfarande fungerar på det sätt att om jag trycker på den snabbt 5ggr så kommer Tröga Tangenter-frågan upp.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Rekordmedlem

Installera om setpoint o testa igen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Installera om setpoint o testa igen.

Redan testat, fungerar inte.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Har nu också testat tangentbordet på en polares dator, där fungerade det felfritt under hela kvällen.

Då har jag uteslutit att det är något fel på hårdvaran, och är säker på att det måste ligga något program och spöka.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2