Permalänk
Medlem

Går det att brygga TG799vn v2 nu? Eller är det en Zyxel som gäller?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Går det att brygga TG799vn v2 nu? Eller är det en Zyxel som gäller?

Bra fråga, är "TG799vn v2" en ny modell som ersatt TG789vn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nathan:

Bra fråga, är "TG799vn v2" en ny modell som ersatt TG789vn?

Ah nu ser jag i rubriken att denna tråd handlar om 789 och inte 799. Ingen aning hur pass ny 799vn är, jag har haft den sedan dec 2012, via Telia såklart.

Det verkar som att 799 går att brygga, jag ska ringa Telia när min nya router har kommit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem
Skrivet av doolar:

Ah nu ser jag i rubriken att denna tråd handlar om 789 och inte 799. Ingen aning hur pass ny 799vn är, jag har haft den sedan dec 2012, via Telia såklart.

Det verkar som att 799 går att brygga, jag ska ringa Telia när min nya router har kommit.

Skickades från m.sweclockers.com

799:an går att brygga om man ringer in till Telia´s kundtjänst och ber om det, det som bryggas då är inte alla portarna utan endast port 4 och där får man koppla in vad man vill.

Tydligen så kan det bli problem om man sedan vill reversea denna bryggning och vissa 799:or får tuppjuck och tappar connection mot basstationen och startar om sig, jag har haft problemet nämligen och enligt en medarbetare på Telia's kundtjänst så var detta inte ovanligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agerberg:

799:an går att brygga om man ringer in till Telia´s kundtjänst och ber om det, det som bryggas då är inte alla portarna utan endast port 4 och där får man koppla in vad man vill.

Tydligen så kan det bli problem om man sedan vill reversea denna bryggning och vissa 799:or får tuppjuck och tappar connection mot basstationen och startar om sig, jag har haft problemet nämligen och enligt en medarbetare på Telia's kundtjänst så var detta inte ovanligt.

Fungerade 799:an bra i bryggat läge då? Vad var anledningen till att du inte vill ha den bryggad längre?

Visa signatur

Stulen slö sked