Permalänk
Medlem

Sonaks Gaming 2012

Fick bestämt mig för att göra mig av med min Alienware då jag inte kände att jag riktigt behövde en bärbar när jag har Asus Transformer Prime. Så jag tänkte att jag satsar på en stationär med 120 hz skärm. Tanken är att denna ska uppgraderas med Nvidia 6xx när det släpps. Så därför valde jag ett billigare kort nu som får duga fram tills det är dags och byta igen.

Specifikationer

Chassi : Thermaltake Level 10 GT Snow Edition
Skärm : BenQ 24" XL2420T - 120hz
Moderkort : Asus P8Z68 Deluxe Gen3
CPU : Intel Core i5 2500
CPU kylare: Corsair H80
Minnen : 16gb Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3
Ljudkort : Creative SB X-Fi
Grafikkort : Asus GTX 560 Ti Direct CU II 448 Cores 1280mb GDDR5
PSU : XFX XXX Edition 750W Semi Modular
SSD : Corsair Force GT 120gb
HDD : Seagate Barracuda® Green 2TB
Tangentbord : Corsair Vengeance K90 mekaniskt
Mus : Razer Mamba 4G
OS : Windows 7 Home Premium 64-bit Retail

Ni får ursäkta bild kvalité på bilderna under själva byggandet. HTC Sensations kamera är under all kritik.
Tog lite bilder när allt var färdigt med Prime:n, vet inte om dom är bättre eller sämre.

Sonaks Gaming 2012

Permalänk

E inte h80 radiatorn uppochner?

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BLOODYSW3D3:

E inte h80 radiatorn uppochner?

Nej man kan sätta den hur man vill..samma effekt

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Nej man kan sätta den hur man vill..samma effekt

ok

Visa signatur

|Corsair Graphite 600t | i5 2500k |Sapphire Platinum z68 | 8Gb Corsair Vengeance 1600 Mhz |Gainward GTX 570 | OCZ Vertex 3 60Gb | Seagate 500Gb | Corsair H80 | Be quiet! 700w |

Permalänk

Nej, varför satte du nätaggregatet upp och ner?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Nej man kan sätta den hur man vill..samma effekt

Dessutom hamnade kablarna mindre ivägen om jag satte det så dom var i toppen istället.

Skrivet av Flygarfisken:

Nej, varför satte du nätaggregatet upp och ner?!

Bra fråga. Men kablarna var så sjukt stela och ville få igenom dom till baksidan via första hålet. Vilket blev svårt när jag hade det åt andra hållet.
Stog dessutom i instruktionsboken att dom rekomenderade att fläkten skulle vara uppåt.

Permalänk
Medlem

Samma nätagg som mitt!
låter inget och presterar riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av XfanX:

Samma nätagg som mitt!
låter inget och presterar riktigt bra!

Ett klockrent agg verkligen, håller med dig fullt ut Det enda som låter är H80 när man bootar datorn, sen är den dock väldigt tyst och trevlig

Permalänk
Medlem

Om du ändå ska byta fläktarna på din H80 så skulle du ju kunna ta och passa på att sätta en av dom på utsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Om du ändå ska byta fläktarna på din H80 så skulle du ju kunna ta och passa på att sätta en av dom på utsidan.

Försökte allt det igår. Men skruvarna var för korta. Iaf på mitt chassi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Gröna grejen på bordet med en USB ingång är.. ?
Såg intressant ut.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Gröna grejen på bordet med en USB ingång är.. ?
Såg intressant ut.

Det måste vara laddaren till Razer Mamba du syftar på?

Permalänk
Medlem

vad är det för hörlurs"hängare" du har på chassit? haha ganska nice imo.

Cheers
//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

vad är det för hörlurs"hängare" du har på chassit? haha ganska nice imo.

Cheers
//Alex

Det är en del av chassit som följer med när man köper det. Det är som en böjd liten plasthylla som man kan "haka" i chassit och som är avsedd för att man ska hänga headset på. Ännu en sak som är unikt för det chassit. Finns dock förmodligen till andra lådor också, men jag har inte sett det på något annat än detta. = )

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

vad är det för hörlurs"hängare" du har på chassit? haha ganska nice imo.

Cheers
//Alex

Skrivet av frelleX:

Det är en del av chassit som följer med när man köper det. Det är som en böjd liten plasthylla som man kan "haka" i chassit och som är avsedd för att man ska hänga headset på. Ännu en sak som är unikt för det chassit. Finns dock förmodligen till andra lådor också, men jag har inte sett det på något annat än detta. = )

En trevlig liten bonus helt enkelt, som säkert inte kostade många kronor extra, men som tillför destu mer.
Fler tillverkare borde ta efter tycker jag. Hörlurarna är ofta något jag personligen haft "problem" med att lägga ifrån mig på ett bra sätt där dom inte är ivägen men ändå lätt åtkomliga.

Permalänk

Ser bra ut , är själv riktigt sugen att byta ut mitt nuvarande chassi mot det du har nu.
Hur är det att bygga i?

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk

Vad är det för headset du har?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oliweeeer:

Vad är det för headset du har?

Corsair Vengeance 1500

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]