Får inte använda enter för att starta sökning i firefox

Permalänk
Medlem

Får inte använda enter för att starta sökning i firefox

Hej

Jag installerade om mozilla firefox för ett par dagar sedan och sedan dess har jag inte fått skriva in en webbaddress och tryckt enter för att starta sökningen. Får tycka enter när jag väl är inne på en sida eller när jag skriver i sökmotor fältet firefor har högs upp i högra hörnet. har testat att installera om firefox flera gånger men det fungerar inte i alla fall.

Man kan tycka att de är enklast att bara byta browser men när problemet har dykt upp vill jag lösa de, men nu, eftersom jag blir lite less på att använda musen för att köra igång laddning av en hemsida vänder jag mig nu till Sweclockers användare. har någon annan haft liknade / samma problem ? eller hört om någon som har / har haft.

tack på förhand

-knicken

Permalänk
Rekordmedlem

Är det det här du saknar ?
Google’s “Browse By Name” in Firefox

Google recently introduced a mode called "Browse By Name", a cross between "I'm Feeling Lucky" and a normal Google search. "Browse By Name" acts like "I'm Feeling Lucky" if Google is certain that the first hit is correct, but otherwise returns a normal set of search results. If you use Internet Explorer with the Google Toolbar, "Browse By Name" is the default behavior for non-URLs typed into the address bar. The Google Toolbar shows a dialog the first time you use the feature.

By default, Firefox uses "I'm Feeling Lucky" for non-URLs typed into its address bar. You can change the behavior by going to about:config and setting keyword.URL to the appropriate URL and then restarting Firefox.
Address bar behavior keyword.URL
I'm Feeling Lucky http://www.google.com/search?ie=UTF-8&btnI=&q=
Browse By Name http://www.google.com/search?ie=UTF-8&sourceid=navclient&gfns...
Google search http://www.google.com/search?ie=UTF-8&q=

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

näe, de va inte riktigt de som va problemet. tack för svar i alla fall

Permalänk
Rekordmedlem

Kan du förklara lite bättre vad du har för problem då? För skriver du in en adress så sker ingen sökning utan sidan bör öppnas, kan du visa bilder eller förtydliga på nått annat sätt, för det är inte jättetydlig vad som händer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag ber om ursäkt för otydlighet. när jag trycker enter är det laddningen av sidan som inte startar. för att ladda hemsidan, tex "www.google.se" måste jag använda musen och trycka på "Gå till adressen" för att sidan ska börja laddas och således öppnas.

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, de där löste problemet. de va ett AVG tillägg som jävlades med mig. Tack för hjälpen!

Permalänk
Rekordmedlem

Ok, bra att det löste sig

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.