Gtx 690 uppe på Inet m.fl

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schnitz:

Inet har absolut varit bland de dyraste av de etablerade webbshoparna med just grafikkort, åtminstone sedan i höstas.

Precis...Inet är inte fördelaktigt att handla ifrån numera. Dom körde hårt med billiga priser ett tag, nu funkar det väl inte längre. Fri frakt gör inte mycket när deras priser oftast är hundralappar dyrare än konkurrenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

1. "Men om du har 1x 680 och dom gör ett 690 som kostar lite mindre en dubblet som 2x 680."

2."Tänk dig en Ivy bridge med 690 lite custom watercoold med 16 gig ram och en skrämd Ivy till 4.8 ghz så kommer datorn prestra bra förhållande till prestanda till krona."

1. Vad menar du?

2. Skulle inte säga att det är speciellt bra PPK men presterar lär det ju göra, typ som det du sitter på;)

Det jag menade var bara att om priset ska höjas med prestandan så skulle nästa generation kosta 15.000 och eftersom generationen efter den skulle prestera ännu bättre skulle det landa på 20.000... Tidigare har dom nästan alltid hållt sig inom vissa ramar men nu har det blivit väldigt konstigt på grund av att Kepler presterade såpass mycket bättre än Southern Islands och det blev en sån "försenad" lansering(vad jag tror). Att 680 egentligen är efterträdaren till 570 har varit känt länge och inte kostade 570 5000kr ens vid lansering.

Priserna kan ju såklart ha att göra med dom problem som TSMC har haft.
Tillagt:
Sen finns det i stort sett bara tre anledningar till varför nvidia har släppt 690: 1. Kunna sätta sig över AMD. 2. För att ha quad sli på bara två pci-e platser. 3. För att dra mindre ström än 2x resp. 4x 680. ...Här tappade jag tråden med mig själv men jag låter det stå kvar:P

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Varför tjötar folk om att det är dyrt? det är två grafik kort i ett. därför kostar det för två. Det kostar ungefär samma som att köpa två st 680 och presterar bättre (inte i ren prestanda) men SLI är väldigt ostabilt och därför tjänar man på att köra ett quadcore kort istället. folk blir så hypade bara för de står 9K.

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ative00:

...........presterar bättre (inte i ren prestanda) men SLI är väldigt ostabilt och därför tjänar man på att köra ett quadcore kort istället.

Va???

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

http://www.webhallen.com/blog/#post-6633
I sådna lägen vill man ha Facebook!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Det är ju som hittat eller vad säger ni? Endast 18 000 kr
http://www.webhallen.com/hardvara/153803-evga_geforce_gtx_690...

Permalänk
Permalänk

2 sånna ja då behöver man inget nytt graffe på åååår:)
men alldeles för dyrt det är ju nästan en månads lön beroende på yrke

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Undrar om den skulle funka i min rigg..
Funderar på uppgradering av graffe.

Visa signatur

Dator köpt 2009