Förbeställnings flopp@spelbutiken.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Och CE varför egentligen, sluta med sånt när jag var 15

Dagens dummaste fråga? Varför samlar jag på gamla konsoler? Varför samlar folk på frimärken? etc...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Må så vara men poängen var att du inte är 100% säker med postorder någonstans...

Sant men spelbutiken har alltid (förutom Aion release?) strulat med förhandsbokningar via min erfarenhet.

Bra butik när man skall beställa hem spel, men förhandsbokningar, nej tack spelbutiken.

Permalänk
Medlem

köper en digital kopia via randyrun istället, så får jag köra ikväll kl 12, och så skickar jag tillbaks allt till spelbutiken

Permalänk
Medlem

Samma visa varje gång när det är en stor speltitel som släpps, alltid är det någon butik som folk skapar tiotals trådar om och smutskastar för de fick inte sin nyckel i tid. ATT FOLK ALDRIG LÄR SIG! Vill ni vara garanterade att ni har spelet vid release, köp digitalt. Alternativt hämta spelet i butik. Punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

En gissning som inte direkt har någon grund, men det är ju inte allt för osannolikt att de köper spelen från någon större leverantör och de själva inte får dem förrän releasedagen och kunderna i sin tur får dem skickade imorgonbitti.

Har inte spelbutiken en "lägsta-pris-garanti"? =P

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Jag ser inte hur det skulle kunna vara Spelbutikens fel att leveransen kom in så sent och inte kunde skeppas ut på en gång. Men man får väl tycka vad man vill om det i denna frågan antar jag.
Jag tycker själv, oavsett vad, att det inte spelar någon större roll om ett paket tar en extra dag på sig. Det viktigaste är väl att det kommer fram, right?

Permalänk
Medlem

kan nu bekräfta att randy levererrar key snabbt, jag fick den precis i min mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av beyorn:

Jag ser inte hur det skulle kunna vara Spelbutikens fel att leveransen kom in så sent och inte kunde skeppas ut på en gång. Men man får väl tycka vad man vill om det i denna frågan antar jag.
Jag tycker själv, oavsett vad, att det inte spelar någon större roll om ett paket tar en extra dag på sig. Det viktigaste är väl att det kommer fram, right?

Sa de inte att det var en leverans CE som kom sent i fredags? Jag har då beställt det vanliga och det är samma visa där, står som skickat den 9/5 (Lögn!) men inget kom idag och jag har inte fått något mail från SP sen jag förbokade det för 2 månader sedan så vet inte ens om de skickat det idag.

Har handlat alla mina senaste spel från dom men nu är det slut med det.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1Z3C0LD:

Hallå, tänkte bara meddela resten utav det jag just tog del utav

Det dem skriver här är med andra ord att det finns fler än jag som inte kommer få sin CE imorgon, utan istället får dem på Onsdag.
Hur mycket det berör andra kan jag inte svara på mig jag är arg, och kommer nog inte handla på spelbutiken något mer.

Värt att nämna är även att i torsdags så kontaktade jag dem med just frågan om jag skulle hinna få mitt innan release dagen vilken dem då bekräftade och sa att mitt skulle skickas i fredags. (vilket det uppenbart inte gjort)

Är det några fler som inte kommer få sitt Diablo imorgon? kan man göra något för att få spela lite imorgon iaf?
Spelbutiken göra något magiskt för att vinna mig tillbaka!

"Åh nej, jag får vänta en dag extra på ett spel som jag väntat på i flera år", skärp er för fan

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

"Åh nej, jag får vänta en dag extra på ett spel som jag väntat på i flera år", skärp er för fan

vissa är engagerade och vill komma igång direkt, om du inte har förståelse för det så yttra inte dig, onödigt att klanka ner på folk eller ?

Permalänk

Jäkla klagande här inne, folk borde få sina spel imorgon, iaf om du har beställt vanliga versionen. Detta står på Spelbutiken.

"Alla Diablo 3 är skickade och bör dyka upp imorgon

Om du beställt den vanliga versionen, så skickas den som vanligt brev. Det finns inget kollinummer att spåra den med utan den dyker upp i brevlådan imorgon."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evolate:

vissa är engagerade och vill komma igång direkt, om du inte har förståelse för det så yttra inte dig, onödigt att klanka ner på folk eller ?

Så bara för att ni inte får det 1 dag före releasedag så är det katastrof, än en gång, skärp er ffs

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Så bara för att ni inte får det 1 dag före releasedag så är det katastrof, än en gång, skärp er ffs

men orka kritisera på folk som inte tycker som dig ?
skärp dig själv ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Konkurs är inte på tal vad jag läst, det vara bara ett missförstånd och ilsket folk som ville trycka ner dem.
Dom har inga problem så vitt jag vet.

Of Topic:
Både ja och nej. Kedjan GAME, huvudsakligen baserad i Storbritannien men även de svenska butikerna ingår, var på väg att gå i konkurs. Massor butiker lades ner och många fick sparken. Men de hittade en ny finansiär innan det spred sig till de svenska butikerna. I dagsläget är GAME inte i konkurs eller på väg mot konkurs, men lönsamheten är dålig.

On Topic:
Tänker inte ventilera mina åsikter om release hysteri xD Köpte digital, laddade ner för väldigt länge sedan, installerade igår kväll. Var fortfarande vaken efter vid midnatt så testade att logga in. Lyckades acceptera user agreement men blev sedan disconnectad. Då tänkte jag att "jaja, det var väll vad man förväntar sig" och gick till sängs

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore