Microsoft förbereder uppgraderingsprogram för Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Microsoft förbereder uppgraderingsprogram för Windows 8

Den som köper en ny dator innan lanseringen av Windows 8 får rabatt på det nya operativsystemet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Frågan är; Vill man uppgradera från W7 till W8? xD

Permalänk
Medlem

MS känner redan motvinden med andra ord.
Men med lite tur så kanske W8 lanseringen ger sänkta priser på W7 !

Permalänk
Medlem

Blir perfekt till den Zenbook jag tänker köpa.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Windows 8 eller ej, blir ett W7-köp i början på juni ändå så att jag har möjligheten att välja W8 för 100 spänn.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

MS känner redan motvinden med andra ord.
Men med lite tur så kanske W8 lanseringen ger sänkta priser på W7 !

Varför klaga på något som är bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

MS känner redan motvinden med andra ord.
Men med lite tur så kanske W8 lanseringen ger sänkta priser på W7 !

Tycker snarare det känns tvärtom, dom räknar ju med att dom kan få betalt, w7 hade dom ju ett liknande programm för bara att det var helt gratis..

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Varför klaga på något som är bra?

För man tycker det är dåligt? Planerar själv att köpa W7P (flyttar W7HP till htpcn) i juni om inte W8RP blir mer användar vänligt än W8CP. Då man kan köpa W7P retail för strax över 1k.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

bra insiativ från microsoft, dock är det inget för mig då jag kör win7 istället:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Entusiast

Det börjar dra ihop sig. Snart dags att börja hålla ett öga på MSDNAA. Någon som sett något datum på när det dyker upp där? Windows 7 dök ju upp några veckor innan officiell release.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Enligt rykten så skippar även Microsoft 32-bitversionen av Windows då flesta nya datorer är ändå 64-bit.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

MS känner redan motvinden med andra ord.
Men med lite tur så kanske W8 lanseringen ger sänkta priser på W7 !

Menar du att dom kände "motvinden" med Windows 7 också? Eftersom att de hade en kampanj inför Windows 7-släppet också.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Förstår inte alls poängen med Windows 8. Vi pratar om "konsolifierade" spel, och i detta fall känns det som vi kan prata om ett "tablettifierat" operativsystem.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

En del tillverkare hade sanma deal inför w7-lanseringen.
Jag köpte en w7uppgradering för ca hundringen om jag inte missminner mig. Men där tillkom frakt på ca 150 kronor vilket kändes lite saftigt.
Hoppas folk får tillgång till materialet online så man slipper fraktkostnaden med denna kampanj.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Skulle inte uppgradera till windows 8 om jag så fick betalt...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Enligt rykten så skippar även Microsoft 32-bitversionen av Windows då flesta nya datorer är ändå 64-bit.

Äntligen! Tycker att dom borde gjort det redan med Win7...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Varför klaga på något som är bra?

Vad som menas med bra är en högst subjektiv fråga. Jag skulle då inte byta till Windows 8 om så Bill Gates själv gav det till mig. Jag kan dock tänka mig att skänka bort en nyckel om jag får Windows 8 via MSDNAA.

Permalänk
Medlem

Men dom som sitter med sega Vista då. Varför ska inte de få ta del av erbjudandet? Microsoft säger ju att prestandakraven i Åttan inte ska vara så mycket större än i Sjuan, och Sjuan kräver ju mindre prestanda än i Vista.

- Konstigt resonerat av Microsoft ! Blää för Microsoft !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cresoll:

Men dom som sitter med sega Vista då. Varför ska inte de få ta del av erbjudandet? Microsoft säger ju att prestandakraven i Åttan inte ska vara så mycket större än i Sjuan, och Sjuan kräver ju mindre prestanda än i Vista.

- Konstigt resonerat av Microsoft ! Blää för Microsoft !!

Därför att de säkerligen redan har blivit erbjudna att byta till Windows 7. Är man dum får plånboken lida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Frågan är; Vill man uppgradera från W7 till W8? xD

Min chef var på en av Microsofts presentationer för några dagar sedan, och den Win8 version som de demonstrerade då hade det klassiska UIt, så det ser ut som att vi får tillgång till det trots allt. Stämmer det så finns det ingen anledning till att inte uppgradera om man får det så billigt.

Skrivet av cresoll:

Men dom som sitter med sega Vista då. Varför ska inte de få ta del av erbjudandet? Microsoft säger ju att prestandakraven i Åttan inte ska vara så mycket större än i Sjuan, och Sjuan kräver ju mindre prestanda än i Vista.

- Konstigt resonerat av Microsoft ! Blää för Microsoft !!

De som sitter med Win7 får inte heller rabatten, det är bara de som köper en dator med Win7 någonstans mellan andra juni och när Win8 släpps som får uppgradera så billigt.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Nej tack :p.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

MS känner redan motvinden med andra ord.
Men med lite tur så kanske W8 lanseringen ger sänkta priser på W7 !

Skrivet av Dahle86:

För man tycker det är dåligt? Planerar själv att köpa W7P (flyttar W7HP till htpcn) i juni om inte W8RP blir mer användar vänligt än W8CP. Då man kan köpa W7P retail för strax över 1k.

Skrivet av PerZerk:

Vad som menas med bra är en högst subjektiv fråga. Jag skulle då inte byta till Windows 8 om så Bill Gates själv gav det till mig. Jag kan dock tänka mig att skänka bort en nyckel om jag får Windows 8 via MSDNAA.

På vilket sätt skulle det vara bättre att inte kunna uppgradera över huvudtaget från W7 till W8 så man måste köpa W8 till fullpris?
Även om inte just du kommer nyttja detta erbjudande så kan man ju vara glad för andras skull som kommer ha nytta av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

På vilket sätt skulle det vara bättre att inte kunna uppgradera över huvudtaget från W7 till W8 så man måste köpa W8 till fullpris?
Även om inte just du kommer nyttja detta erbjudande så kan man ju vara glad för andras skull som kommer ha nytta av detta.

När har någon påstått att det är dåligt att kunna uppgradera? Det enda vi sagt är att vi inte gillar W8.

Så vi har nog bara missförstått varandra.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

det kommer komma en 32bit version, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Frågan är; Vill man uppgradera från W7 till W8? xD

Inte innan SP2 har kommit ut...eller så väntar man tills W9 SP1!

Under huven, är det några större skillnader? Eller är det som vanligt, sämre prestanda, högre och ineffektivare resursanvändning i WIN-8 jämfört med W-7?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Inte innan SP2 har kommit ut...eller så väntar man tills W9 SP1!

Under huven, är det några större skillnader? Eller är det som vanligt, sämre prestanda, högre och ineffektivare resursanvändning i WIN-8 jämfört med W-7?

Det är tydligen rätt mycket förbättringar, totalt tvärtemot vanligt. Dock har dom gjort ett oanvändar vänligt UI samt att det ser ut som skit (dvs metro delen, desktop delen är nästan intakt synd bara att man måste in i metro nästan hela tiden. Utan det hade det varit bra).

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Det är tydligen rätt mycket förbättringar, totalt tvärtemot vanligt. Dock har dom gjort ett oanvändar vänligt UI samt att det ser ut som skit (dvs metro delen, desktop delen är nästan intakt synd bara att man måste in i metro nästan hela tiden. Utan det hade det varit bra).

När måste du in i Metro? Enda gången jag kan komma på är när man startar datorn, då måste man klicka på desktop en gång. Jag tycker att du kan vänta med att säga att Metro ser ut som skit till dess att du har sett den färdiga versionen.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Det är tydligen rätt mycket förbättringar, totalt tvärtemot vanligt. Dock har dom gjort ett oanvändar vänligt UI samt att det ser ut som skit (dvs metro delen, desktop delen är nästan intakt synd bara att man måste in i metro nästan hela tiden. Utan det hade det varit bra).

Du kan välja att skippa Metro helt, det har sagts otaliga gånger på forumet. Resten av UI't ser precis ut som W7 med små ändringar t. ex. mer detaljerad filöverföring, aktivitetshanteraren etc.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

När måste du in i Metro? Enda gången jag kan komma på är när man startar datorn, då måste man klicka på desktop en gång.

Eftersom jag även räknar höger menyn till metro så blir det så fort jag vill ta mig någonstans t.ex. kontrollpanelen, stänga av, öppna valfritt program (som jag inte har genväg i aktivitetsfältet till ( Har bara fyra men tycker det är för mycket, genväg till sök, genväg till den här datorn(vem vill egentligen till bibblan? riktigt korkat att det var så knöligt att göra en genväg till den här datorn), Firefox, XBMC)), Så istort sätt jämt om jag inte bara ska surfa, eller starta en film.

Hade säkert varit bättre på touch-tele/platta, även mus hade varit hyfsat (dock inte bra) men med touchpad är det ett rent h*****e.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3