Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Batwoman:

Låter som att du har något olagligt du vill dölja. (jag bryr mig inte)

Eller så vill han helt enkelt lära sig om säkerhet. Staten har inget att göra med vad vanligt folk har på sina datorer. Om de var mindre kåta på att följa allt och alla kanske färre skulle tänka på att skydda sig mot FRA och resten av patrasket.

Permalänk
Medlem

Jag är så trött på resonemanget "Har man rent mjöl i påsen behöver man inte oroa sig".
Det är ta mig fan min påse och mitt mjöl. Man behöver inte hålla på med olagligheter för att värna om sin integritet.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk

Som tidigare nämnt, TrueCrypt.
Själv så har jag en WinXP Virtual Box som jag kör TrueCrypt på.

Skrivet av drefk2000:

Jag är så trött på resonemanget "Har man rent mjöl i påsen behöver man inte oroa sig".
Det är ta mig fan min påse och mitt mjöl. Man behöver inte hålla på med olagligheter för att värna om sin integritet.

Smart där.

Skrivet av Decoman:

Mener å ha lest om at FBI i USA byttet ut tastaturet til en mafiasjef og fikk da tilgang til alt av passord eller noe sånt. Det å benytte en liten laptop som en kan gå rundt med eller et løst foldbart tastatur som en kunne ha med seg hele tida kunne kanskje være en ide (jeg har egentlig ikke så god peil på sånt).

Så uansett hvordan man ordner seg til, så vil "fysisk" sikkerhet være et problem tenker jeg.

En form for kontroll kunne kanskje være ulike former for overvåkning hvor man i det minste kunne tenke seg å få en slags oversikt over inntrengning, men med programkode og sånt så er vel akkurat sånt ganske vanskelig.

En får vel bestemme seg for akkurat hvilket behov for sikkerhet man har og så se seg fornøyd med å legge til rette for å tilfredsstille krav til sikkerhet omkring akkurat de allerede bestemte behovene.

NorClockers have arrived!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Du kan ju installera C4(sprämgmedlet) som i die hard 4.0 så lär dom inte hitta något av datorn. En eller två "experter" kanske försvinner också XD

Permalänk
Skrivet av vicevire:

Du kan ju installera C4(sprämgmedlet) som i die hard 4.0 så lär dom inte hitta något av datorn. En eller två "experter" kanske försvinner också XD

Håll det seriöst... -.-

Skrivet av Batwoman:

Låter som att du har något olagligt du vill dölja.

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Folk har redan skrivit TrueCrypt, och virtuella maskiner. Det som återstår är då information som möjligen kan utvinnas från RAM efter att datorn stängts av. Förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewGen:

Det här vad jag kommit fram än så länge.

1. TrueCrypt - kryptera alla diskar
2. Program som skriver oallokerat data. Tips?
3. Stänga av växlingfilen
4. Ställa in så kakor och historik rensas i webbläsaren efter varje omstart
5. Antivirus och brandvägg - Eset Smart Security
6. VPN

Är det något mer jag köra?

Tillsammans med punkt #4 så se till att programmet ccleaner ska köra vid avstängning så även andra tempfiler rensas. Den rensar webbläsarnas cache men inte varje gång du släcker läsaren.

Permalänk
Inaktiv

Största problemet egentligen (för de flesta IMHO) är att windows är så svår att kräva VPN för internet. Det borde vara att den tillåter bara VPN anslutningen. Tills den inte går igenom är det bara DNS och DHCP (och även det bara för att köra igång VPN) och inget annat som fungerar.