Arma II etta på Steam tack vare zombie-modden Dayz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Nej kanske inte, speciellt om alla zombisar kommer om man skjuter en. Men jag tycker att zombie spel är ganska mycket spring spraya(L4D). Detta verkar dock inte likt alls som L4D.

Beror väl helt på, jag tycker att småa kartor är bättre, BF3 exempelvis så tyckte jag typ bara att metro banan var bra i storlek och resten var för mycket springande.

Vad för vapen kan man hitta/få ?

Kanske inte något för mig men det ser rätt intressant ut.

Förutom att det finns zombies i L4D så har det inte många element från zombie-filmer som är intressanta förutom att man skjuter många zombies. Jag gillar verkligen zombie-filmer, hur personer överlever och hur grupperna med människor fungerar. Det här är så nära man kan komma det, andra utvecklare har knappt försökt och speciellt inte som en multiplayer-upplevelse.

Små kartor är väl coolt om det ska vara action hela tiden. Den här modden är inte om man vill ha 100% action hela tiden. Med det sagt så är det fortfarande väldigt intensivt. Man vill verkligen inte dö och varje möte med en annan spelare eller när man fuckar upp det med zombies i närheten kan mycket väl betyda döden eller annat tråkigt som drar ner ens förmåga att överleva (bryta benet, förlorat blod och annat). Man är på sin vakt för saker kan väldigt snabbt gå fel.

Finns alla möjliga vapen från Arma 2 och alla tillägg till det.. Tror inte alla vapen används i Day Z dock.

Skrivet av Bjebbosten:

Har faktiskt cod, glömde nämna det. Kan väll inte säga att jag älskar de spelen men kul är dom absolut, har tyvärr kört alla kartor osv så har tröttnat.

Vad händer när man dör? börja om från noll ?

När du dör så förlorar du all equipment du hade (spawnar med en Makarov och lite annat) men du kan hitta ditt lik som kommer ha all din equipment kvar så länge ingen annan spelare lootat det (vilket är troligt om en spelare har dödat dig), kommer ta rätt lång tid att komma till liket dock om du dog högt uppe i norr på kartan, och det förutsätter att du har hållit reda på vart du var när du dog. Du spawnar alltid längst stranden nere i söder på kartan.

Permalänk
Medlem

Det finns andra mods till ArmA 2 också som är roliga.. Warfare, diverse * Life servrar etc.. Om man vill lira nåt annat än DayZ emellanåt dvs.. Jag driver ett community som kör en mod som heter Takistan Life och vi är på väg att rulla ut en ny version av uppdraget inom kort.

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Jag tänker på KF, men jag har inte kört det här än så. Lite Stalker vibbar också definitivt. Jag gillar immersion och att behöva "hitta mat för annars DÖR DU!!", ger lite spänning som annars saknas i spel, tröttna på att "äta" medkits hela tiden, hänger inte ihop att man som t ex Gordon Freeman orkar med allt som händer utan att äta nåt överhuvudtaget

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckats spela något alls idag? Jag kör på 1.7 och har försökt i en timme nu utan framgång

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag har inte spelat Dayz själv för jag har inte riktigt tid, men när jag åker långa sträckor på tåget ibland brukar jag kolla på youtube-klipp för jag tycker det verkar som ett ruggigt kul spel. Här är en favoritserie som jag följer som är inspelad på en tidig version av DayZ. Serien ger verkligen en "survival"-känsla och i slutet på senaste delen som finns ute nu (pt 5) satt jag med tårar i ögonen...

www.youtube.com/watch?v=yBja0TiKcXk

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcusTangens:

Jag har inte spelat Dayz själv för jag har inte riktigt tid, men när jag åker långa sträckor på tåget ibland brukar jag kolla på youtube-klipp för jag tycker det verkar som ett ruggigt kul spel. Här är en favoritserie som jag följer som är inspelad på en tidig version av DayZ. Serien ger verkligen en "survival"-känsla och i slutet på senaste delen som finns ute nu (pt 5) satt jag med tårar i ögonen...

www.youtube.com/watch?v=yBja0TiKcXk

Jag gjorde iaf detta för att få denna o funka nu (ICKE STEAM);

Steps:
- install arma 2.
- run game to the main menu screen. exit game.
- update Arma to 1.11 (http://www.arma2.com/index.php?optio...mid=20&lang=en)
- install operation arrowhead to the arma2 folder.
- run game, then close
- install updates (http://www.arma2.com/supply/game-updates)(beta patches; http://www.arma2.com/beta-patch.php)
-Install and run Dayz updater (http://worrom.com/)
-Install six-updater (http://www.armaholic.com/page.php?id=13213)
-Dont run Six-launcher, only six-updater, wait until everything is synced. When complet
-try joining different servers (using normal game as well as six-updaters integrated server browser.)

i believe that the combination of correct patches and a combined use of six updater and dayzupdater gives the game the correct files needed.
remember this is alpha, so you will need to try several servers, for me it has worked joining both 1.6 and 1.7 servers but dont hold me accountable for it if it doesnt work.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A