Permalänk
Medlem

Har haft den i 2 månader nu ungefär, får väl ha den i några år tills jag köper en ny antar jag.. Hur kollar man nätagg?

Permalänk
Medlem

Hur kollar man vilket nätagg jag har då eller, hur ja ska veta vilket grafikkort som min data klarar av?

Permalänk
Medlem

Öppna datorn och se vad det står.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av heviie:

Har haft den i 2 månader nu ungefär, får väl ha den i några år tills jag köper en ny antar jag.. Hur kollar man nätagg?

Vänta va? Du la ut 10 000 för den datorn för 2 månader sedan? Du har blivit scammad. Försök att lämna tillbaka den så kan vi hjälpa dig att hitta en som du inte blir lurad på

Permalänk
Medlem
Skrivet av heviie:

Har haft den i 2 månader nu ungefär, får väl ha den i några år tills jag köper en ny antar jag.. Hur kollar man nätagg?

Din stackare

vart köpte du den ifrån?

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

Din stackare

vart köpte du den ifrån?

Elgiganten sa han tidigare

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Vänta va? Du la ut 10 000 för den datorn för 2 månader sedan? Du har blivit scammad. Försök att lämna tillbaka den så kan vi hjälpa dig att hitta en som du inte blir lurad på

Kommer aldrig gå, så omtänksamma är dem inte.. Jag har betalat och använt datan i 2 månader vad ska jag säga till dem? :/
Tror ni datan klarar av COD:MW3?

Permalänk
Skrivet av heviie:

Kommer aldrig gå, så omtänksamma är dem inte.. Jag har betalat och använt datan i 2 månader vad ska jag säga till dem? :/
Tror ni datan klarar av COD:MW3?

det borde den göra. Testa det innan du köper det på något sätt först för säkerhetsskull

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

det borde den göra. Testa det innan du köper det på något sätt först för säkerhetsskull

Yes sir, men hur mycket kostar ett grafikkort som kan klarar av nya spel osv?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heviie:

Kommer aldrig gå, så omtänksamma är dem inte.. Jag har betalat och använt datan i 2 månader vad ska jag säga till dem? :/
Tror ni datan klarar av COD:MW3?

Nej, kolla http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6450-review/3 Fast jag vet inte mer en vad jag googlat fram. Har aldrig testat själv.

Mw3 är mer krävande för den bärbara jag har med Nvidia 540M. Om man jemför mw2 och mw3 fps.

http://www.youtube.com/watch?v=SYZgad3VuI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Nej, kolla http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-6450-review/3

Mw3 är mer krävande för den bärbara jag har med Nvidia 540M. Om man jemför mw2 och mw3 fps. Fast det beror ju på hur du upplever FPS:en.

Finns en sida, http://www.systemrequirementslab.com fick pass på allting och de står att jag borde klarat spelet fin fint.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heviie:

Yes sir, men hur mycket kostar ett grafikkort som kan klarar av nya spel osv?

1000kr+ skulle jag grovt säga. Beror på vilka spel och vilka inställningar och hur man upplever FPS som inte hackigt. Ett 7770 klarar ju mw3 med bra flyt och bf3 på låga till medel inställningar. Tycker jag efter lite googling om 7770.

Permalänk
Skrivet av heviie:

Yes sir, men hur mycket kostar ett grafikkort som kan klarar av nya spel osv?

Det beros helt på. Men jag antar att du inte har några högre krav så 1500 kr kanske.

AMD 6870 kort

AMD 7770

AMD 6950

6870 och 7770 är nästan lika bra bara att de är från olika serier. 6950 ligger på topp bland dessa

Permalänk
Medlem

Detta får mig att tänka på en dag på elgiganten.Jag va där för att köpa en ny mus eller nåt.Och råkade höra en försäljare och kund diskutera en viss dator som dom hade.Försäljaren sa att den klarar alla spel på max osv.När han sen gick iväg för att kolla lager status kollade jag lite snabbt på vad som ingick.Inbyggd grafikort 1 gb ram celeron cpu osv.Så jag sa till kunden att glöm att din son kan spela på denna dator.Så jag tipsade om olika siter på nätet som han skulle kolla in.När säljaren kom tillbaka berättade han vad jag hade sagt och han vart helt tokröd i fejjan och blängde på mig hehe..Så där gick han miste om en affär och gubbens son slapp göra såna här inlägg

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Det beros helt på. Men jag antar att du inte har några högre krav så 1500 kr kanske.

AMD 6870 kort

AMD 7770

AMD 6950

6870 och 7770 är nästan lika bra bara att de är från olika serier. 6950 ligger på topp bland dessa

Raden hd 7770 har ju 1gb medans min har 2gb, vad är skillnaden mellan de?

Permalänk
Skrivet av heviie:

Raden hd 7770 har ju 1gb medans min har 2gb, vad är skillnaden mellan de?

Det har med hur mycket som kan lagras på grafikkortet samtidigt kort sagt. Eftersom att det dedikeras minne från ram-minnet så gör det inte så stor skillnad och dessutom så krävs det inte 2 gb till de inställningarna som dessa kort klarar för det mesta. finns såklart undantag.

Permalänk
Medlem

Innan du eventuellt köper ett nytt grafikkort, kolla upp att du verkligen kan använda det i datorn.
Ditt nätaggregat måste kunna driva kortet, det måste få plats inuti chassit, det bör inte vara alltför varmt (antar att chassit är ganska kass).
Kolla upp exakt vilket nätaggregat du har så att du vet vilka kort det orkar med. Kolla upp hur långt grafikkortet max kan vara. Kolla upp att du har tillräckligt många PCI-e ström kablar.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Kan min data använda nvidia grafikkort? Noob moment..

Permalänk

Jadå det går med både nvidia eller amd, men som folk skriver det du måste kolla är vad du har för nätagg och hur mycket plats du har i din datorlåda för grafikkort så det får plats på längden! Det gör du lättast genom att skruva bort sidan på din dator och kolla på nätagget där ska stå något i stil med 450w eller 500w eller gärna mer!
Grafikkortet skall sitta i en pci-e plats på moderkortet, det är det kortet du stoppar skärm kabeln i, mät hur långt ditt nuvarande kort är och hur mycket plats det finns för längre kort :)!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av heviie:

Raden hd 7770 har ju 1gb medans min har 2gb, vad är skillnaden mellan de?

flera har varit inne på det ny men värt att poängtera. Dina 2GB är antagligen inte 2GB egentligen. kanske 512MB (½GB) eller 1GB sen resterande kan den ta av ditt ramminne... Sen levereras 6450 med antingen ddr3 eller ddr5 minnen och är det ddr3 är dom bra mycket långsammare... >_< ...

Side note: 6450 är den lägsta modellen i 6000-serien... dvs det sämsta kortet i hela serien... Varför i helvete slängs skiten ens in i en dator för 10000? >_< jag förstår pengar etc och självklart är det standard elgiganten etc... men varför måste dom jävlas med sina kunder? >_<

Permalänk
Medlem

el giganten är skit. dem om några är värda att gå i konkurs "pga konkurrensen" med nät handel, svin hela bunten som lurar på skit datorer till folk som är okunniga. och totalt förstör för ungarna som ska spela spel...

du tror inte att du kan hitta en länk eller ett namn på datorn du köpte? då kan vi här på sweclockers kolla allt åt dig

--------------------
PS::::::
var inte och kollade lite snabbt på el gigantens hemsida:
http://www.elgiganten.se/catalog/datorer-tillbehor/se_station...

dem datorerna är ju helt.... EFTERBLIVET dåliga... såg en dator för 14 tusen som fortfarande hade "Nvidia GeForce GT 645/1536 MB" men SÅKLART ett "coolt" chassi.

det här är ju fan bedrägeri :/ fanns en dator för 8k som någon hade skriven en recension att datorn hade ett "grymt graffikort" Nvidia GT 545 graphics
hans recension:

Citat:

Denna dator är riktigt bra dator för hemmet och spel. Den kostar ja men du kan köpa denna slippa tänka på köpa ny 2 år framåt har grymt graffikort som klarar alla dagens spel stor hårddisk i5 intel bästa spel prosecorn. Det absolut värt varenda kr. skulle vara dyra bygga en själv köpa windows7 till så är ni en stor familj vill ha datorn som räcker för både spel för ungarna och arbete för jobbet så slå till. Garanti också så inget behöver oroa er för

är det anställda för el giganten som skriver recensioner eller?!?

det är först vid 16.5k++ som datorerna börjar bli "okej", men då är priset något OTROLIGT högt

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av heviie:

Raden hd 7770 har ju 1gb medans min har 2gb, vad är skillnaden mellan de?

Sluta kolla blint på GB, det är väldigt okunnigt att göra så. Tror du inte självaste GPU har nåt med prestandan att göra i grafikkort? Som att en dator har 64GB ram minne och en intel pentium 100Mhz (0.1Ghz GIG OKEH?) processor så är den skit snabb?

Därför elgiganten lurar folk på datorer, det är mkt Gigabytes här och där. Folk blir helt galna i hur mkt Gigabytes dom har. Därför du köpte den, det var hela 2Gb minne i grafikkortet?

Permalänk
Skrivet av heviie:

Kan min data använda nvidia grafikkort? Noob moment..

Njae, "Noob moment" är när flera har påpekat att det stavas "dator" och inte "data" men du blint fortsätter att göra detta misstag...
Ber om ursäkt är bara en av dom som stör mej som fan på det, spec när det nyss blivit påpekat...

Ja, du kan använda ett Nvidia grafikkort i din daTOR =D

Permalänk
Avstängd

Justerat rubriken, tänk på att den måste spegla/beskriva innehållet.

*rubrik redigerad*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB