13.3" 6 eller mer timmar batteri?

Permalänk

13.3" 6 eller mer timmar batteri?

Finns det bra alternativ gärna omkring 4000kr eller mindre?
13.3" bärbar gärna 6timmar eller mer batteritid.

Denna Asus verkar intressant.

Verkar finnas lite över 3000kr bärbara med kraftfullare intel processorer men tyvärr 15"

Edit--> Känns som denna från el-giganten är riktigt prisvärd, 3ggr så kraftfull som en AMD e-450 men ändå bra batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Finns det bra alternativ gärna omkring 4000kr eller mindre?
13.3" bärbar gärna 6timmar eller mer batteritid.

Denna Asus verkar intressant.

Verkar finnas lite över 3000kr bärbara med kraftfullare intel processorer men tyvärr 15"

Edit--> Känns som denna från el-giganten är riktigt prisvärd, 3ggr så kraftfull som en AMD e-450 men ändå bra batteri.

Jag har själv plöjt igenom tonvis med recensioner, omdömen och åsikter i min jakt på en billig 13,3-14 tums dator. Var också inne på Dellen innan, men läste några recensioner om den som inte var så bra. Jag har nu till slut beställt denna, som dyker upp i nästa vecka. Det var mest för pengarna, samt att den fått hyggliga recensioner.

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9852064&ref=searc...

EDIT: Var inne på denna också, men den föll bort då prestandan inte är så mycket högre, men den saknade optisk enhet och USB-3 port.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=U31SG-RX003V

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Skrivet av ziip59:

Jag har själv plöjt igenom tonvis med recensioner, omdömen och åsikter i min jakt på en billig 13,3-14 tums dator. Var också inne på Dellen innan, men läste några recensioner om den som inte var så bra. Jag har nu till slut beställt denna, som dyker upp i nästa vecka. Det var mest för pengarna, samt att den fått hyggliga recensioner.

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9852064&ref=searc...

EDIT: Var inne på denna också, men den föll bort då prestandan inte är så mycket högre, men den saknade optisk enhet och USB-3 port.

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=U31SG-RX003V

Är du säker på att denna Dell Inspiron 14z fått dåliga omdömen/recensioner?
Inspiron 14z verkar ha existerat i ganska många år men olika modeller, mao så har Dell behållit namnet på den "nya" Inpiron 14z.

Det som tilltalar dellen är vikten samt bra batteri tid, processorn i3 2367m är ju relativt "svag" men det är ändå 3ggr så kraftfull som E-450, det räcker gott och väl till office/windows7/youtube1080p/surf osv...
sedan att hårddisken har 32gb SSD cache vet jag inte om det är någon höjdare(?), kanske om man kan lägga hela windows7 på SSD delen(?)

Acer är enligt denna recension 2.1kg samt med laddare 2.5kg, det är ganska mycket för en 13.3" laptop fast den verkar vara mer robust men frågan är om det är nödvändigt för extra vikt?

Permalänk

Dellens tangentbord är väldigt sviktande( men om du har ett annat tangentbord så kommer den funka)

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Enda datorn jag kan komma på som har så mycket batteritid är en Macbook Air.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Macbook som sagt, få andra laptops håller ens sin utlovade batteritid

EDIT: missade budgeten
Dellen ser fin ut för priset, och deras garanti är enligt uppgift ganska oslagbar. Har du problem så är det löst med ett telefonsamtal, oftast skickar de en tekniker hem till dig samma eller nästa dag.

Permalänk
Medlem

Måste det vara 13.3"? För brorsans skoldator, en 11.6" Asus för 3-4 tusen är skit go och har en batteritid på 7 timmar.

Edit: Och den har samma specs som den Asusen du länkade.

Permalänk
Skrivet av DragonRapide:

Dellens tangentbord är väldigt sviktande( men om du har ett annat tangentbord så kommer den funka)

Får undersöka saken, visste inte att Inspiron 14z har sviktande tgb.
Edit---> enl denna recension så sviktar tgb lite men ska klara över genomsnittet när det kommer till skrivna ord.

Skrivet av Waowt:

Måste det vara 13.3"? För brorsans skoldator, en 11.6" Asus för 3-4 tusen är skit go och har en batteritid på 7 timmar.

Edit: Och den har samma specs som den Asusen du länkade.

Personen i fråga kommer att ha laptopen som primär dator, dvs ingen stationär dator finns samt den kopplas aldrig till extern skärm.
13.3-14" är nog mer rimligt tror jag.

Enligt uppgifter så väger 14z 1.92kg enling elgiganten och 1.87kg enligt Dell's hemsida, pga av ULV cpu i3 2367m samt Intel HD grafik så väger gissningsvis även laddaren lite också(?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Är du säker på att denna Dell Inspiron 14z fått dåliga omdömen/recensioner?
Inspiron 14z verkar ha existerat i ganska många år men olika modeller, mao så har Dell behållit namnet på den "nya" Inpiron 14z.

Det som tilltalar dellen är vikten samt bra batteri tid, processorn i3 2367m är ju relativt "svag" men det är ändå 3ggr så kraftfull som E-450, det räcker gott och väl till office/windows7/youtube1080p/surf osv...
sedan att hårddisken har 32gb SSD cache vet jag inte om det är någon höjdare(?), kanske om man kan lägga hela windows7 på SSD delen(?)

Acer är enligt denna recension 2.1kg samt med laddare 2.5kg, det är ganska mycket för en 13.3" laptop fast den verkar vara mer robust men frågan är om det är nödvändigt för extra vikt?

Ja, jag tyckte Dellen verkade billig och bra först, men såg en del negativa saker som jag inte ville vara med om. Nu vette tusan var jag läste allt, men det är bara att köpa ändå om man vill testa. Acern jag köpte hade också en del anmärkningar, men direkt jag fick den blåste jag i en 120Gb Corsair GT SSD och 4Gb RAM extra. Jag är sjukt nöjd med den och skulle inte byta bort den mot någon annan. Man får nog ta recensioner med en nypa salt. Allt är ju en smaksak utom uppenbara brister som tex sjukt höga temperaturer, kort batteritid och sånt där. När det gäller vikten på Acern så tycker jag snarare att den känns "robust" och "gedigen" än tung faktiskt. Jag störs inte av vilkten utan tycker den känns bestämd och stabil när man har den i knät.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av en liten smidig dator till webdesign och photoshop, som jag kan använda när jag inte vill sitta hemma och jobba. Acern ser intressant ut, går det bra att köpa till en vanlig ssd och 4gb minne till den? Någon mer som har något att säga om den? Finns det något bättre alternativ?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MORD:

Jag är intresserad av en liten smidig dator till webdesign och photoshop, som jag kan använda när jag inte vill sitta hemma och jobba. Acern ser intressant ut, går det bra att köpa till en vanlig ssd och 4gb minne till den? Någon mer som har något att säga om den? Finns det något bättre alternativ?

Jag hade en SSD liggande som jag skulle haft i en annan dator, SSD´n passade utan problem i acern och 4Gb Gb gick att montera direkt utan knas eftersom det satt en 4Gb modul i. Jag har nu testat både batteritid och prestanda med lite videoredigering. Inga problem alls, och vill man ha mer batteritid finns det ett kraftigare att köpa. Då köper man helst på ebay eftersom priserna verkar lite väl höga här hemma, iaf de ställena jag kollade på. En sjukt trrevlig dator till hyfsat pris även om man köper till lite extra minne och en ssd.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ziip59:

Jag hade en SSD liggande som jag skulle haft i en annan dator, SSD´n passade utan problem i acern och 4Gb Gb gick att montera direkt utan knas eftersom det satt en 4Gb modul i. Jag har nu testat både batteritid och prestanda med lite videoredigering. Inga problem alls, och vill man ha mer batteritid finns det ett kraftigare att köpa. Då köper man helst på ebay eftersom priserna verkar lite väl höga här hemma, iaf de ställena jag kollade på. En sjukt trrevlig dator till hyfsat pris även om man köper till lite extra minne och en ssd.

Jag läste någonstans att det inte går att byta ut batteriet, pratar vi om olika datorer eller?
Annars låter det toppen!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av ziip59:

Jag hade en SSD liggande som jag skulle haft i en annan dator, SSD´n passade utan problem i acern och 4Gb Gb gick att montera direkt utan knas eftersom det satt en 4Gb modul i. Jag har nu testat både batteritid och prestanda med lite videoredigering. Inga problem alls, och vill man ha mer batteritid finns det ett kraftigare att köpa. Då köper man helst på ebay eftersom priserna verkar lite väl höga här hemma, iaf de ställena jag kollade på. En sjukt trrevlig dator till hyfsat pris även om man köper till lite extra minne och en ssd.

Vad är slutsatsen angående batteritiden?
Den här laptopen har väl både integrerad intel grafik + dedikerad?

Edit--> Funderar "starkt" på denna laptop, visst en AMD E-450, fast den verkar vara likvärdit en Core 2 Duo 1.4Ghz enligt denna sida.
Det bör räcka gott och väl till "kontors bruk" samt Windows7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MORD:

Jag läste någonstans att det inte går att byta ut batteriet, pratar vi om olika datorer eller?
Annars låter det toppen!

Jovisst går batteriet att byta ut. Jag talar om Acer Aspire 3750g.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Vad är slutsatsen angående batteritiden?
Den här laptopen har väl både integrerad intel grafik + dedikerad?

Edit--> Funderar "starkt" på denna laptop, visst en AMD E-450, fast den verkar vara likvärdit en Core 2 Duo 1.4Ghz enligt denna sida.
Det bör räcka gott och väl till "kontors bruk" samt Windows7.

Jo, batteriet höll lätt och ledigt runt 4 timmar med blandad användning såsom film, surf och lite filmeditering. 5 timmar tror jag är den officiella tiden, och det är nog helt rimligt om man bara surfar och skriver lite dokument tex.

Ja, det sitter ett Geforce GT 520m i denna förutom den inbyggda grafiken. Nvidiakortet snabbar upp filmeditering osv. Lenovon vet jag inget om, men de dyrare Lenovomodellerna är ju fina, har en del sådana på jobbet.

Visa signatur

Speldjävulen angrep mitt kranium...