Stänga av att kunna klicka på musepad?

Permalänk
Medlem

Stänga av att kunna klicka på musepad?

Hej

Finnas det ett sött att stänga av klickfunktionen på själva mousepadden, men att man fortfarande kan använda den som mus? Så att man styr musen med plattan och endast kan klicka med knapparna under plattan?

Hjälper till på en datorkurs för 60-80åringar och dom klarar inte av att använda en riktig mus/köra musepad utan att klicka av misstag

Jag och pensionärerna skulle bli glada om ni kunde hjälpa oss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Titta i inställningarna för mjukvaran för pekplattan.

Permalänk
Medlem

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&...

Leta lite, skiljers sig kanske lite beroende på vilka datorer ni använder.

Edit: Ja, har kollat; det finns massvis med vettiga svar där.

Mvh
Per

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vilken dator du har, tror jag. På de vi har så finns det en knapp elelr en funktion på själva paden som stänger av plattan.
I övrigt så vet jag inte om det kanske finns någon funktion i inställningarna för plattan.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk

Vad har du för dator? brukar finnas en ikon i aktivitetsfältet i stil med touchpad eller dyl, högerklicka, alternativ.

Permalänk
Avstängd

ryck ur kabeln.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Min laptop har en snabbknapp för just detta, så det kan vara värt att kolla igenom funktionsknapparna. Annars brukar det gå att göra genom mjukvaran som följer med/finns på tilverkarens hemsidan. Har själv detta problem med att man kommer åt av misstag. Dagens I-lands problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Titta i inställningarna för mjukvaran för pekplattan.

Skrivet av Pertanbus:

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ie=UTF-8&...

Leta lite, skiljers sig kanske lite beroende på vilka datorer ni använder.

Edit: Ja, har kollat; det finns massvis med vettiga svar där.

Mvh
Per

Skrivet av netbuddy:

Det beror väl på vilken dator du har, tror jag. På de vi har så finns det en knapp elelr en funktion på själva paden som stänger av plattan.
I övrigt så vet jag inte om det kanske finns någon funktion i inställningarna för plattan.

Skrivet av nakednakedguy:

Vad har du för dator? brukar finnas en ikon i aktivitetsfältet i stil med touchpad eller dyl, högerklicka, alternativ.

Tack för alla snabba svar det går mycket bättre för dom nu och dom behöver inte lika ofta fundera över varför google försvann