Hur mycket betyder en repa på displayen?

Permalänk
Medlem

Hur mycket betyder en repa på displayen?

Tja!

Kom bara att tänka på en sak undra om det bara är jag eller om det är flera som lider av det här problemet??
Jag införskaffade mig precis en samsung galaxy note 2 och allt var frid och fröjd tills det att jag somnade med mobilen i handen
(inget skal)mycket riktigt jag tappade mobilen och det uppstod en ganska kraftig repa..Och jag vet inte men jag kan inte sluta tänka på repan.
summan av kardemumman jag var tvungen att köpa en ny mob.
Jag köpte en likadan samma färg och allt (samsung galaxy note 2 titanium grey)Min fråga är nu följande är detta normalt skulle ni gjort samma sak eller??
Tacksam för svar..

Peace

Permalänk
Medlem

Jag hade först slagit sönder telefonen i vredesmod. Nej, men jag hade blivit förbannad, men pengar är pengar och en repa känns inte som motivation att köpa en ny telefon för min del.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Det är just därför ja alltid pungar ut ca 500-600kr extra på skärm skydd och ett skal när jag köper en telefon. Lugnt värt

Permalänk
Medlem

Förefaller vara ett kraftigt fall av tvångsbeteende att inte kunna ha en mobil med repa på skärmen.
Se på alla som springer omkring med spruckna ifåndisplayer, inte ens de bryr sig

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Jag förstår dig! Det är jobbigt så fort man ser repan, kan därför va skönt att köpa ny!

Permalänk

har en samsung note, displayen kostar runt 1000kr, touchscreen runt 50kr. det är hälften av vad skärmskydd kostar, så är mycket mer värt att köpa en ny touchscreen när den börjar bli sliten

Permalänk
Medlem

Är det inte billigare att köpa ny display?

Permalänk
Skrivet av Dovidteh:

Det är just därför ja alltid pungar ut ca 500-600kr extra på skärm skydd och ett skal när jag köper en telefon. Lugnt värt

Usch, har hellre en krossad skärm än ett Copterskydd fullt med bubblor

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Usch, har hellre en krossad skärm än ett Copterskydd fullt med bubblor

Finns ställen där de gör det åt dig och pressar bort alla bubblor

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekomendera SGP:s skärmskydd... spigen.com
Har använt deras skydd till ipaden bl.a. det är inget äckligt kladdigt copterskydd som är 5 cm tjock utan detta märks inte ens att det sitter på displayen, har räddat min skärm många gånger. 5/5 av mig!

Permalänk
Sötast
Skrivet av Rickard11:

Usch, har hellre en krossad skärm än ett Copterskydd fullt med bubblor

Ush har hellre ett skydd utan bubblor än ett med bubblor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Usch, har hellre en krossad skärm än ett Copterskydd fullt med bubblor

Om man gör det rätt så slipper man massa bubblor.
Tyvärr så har jag erfarenhet av att Copterskyddet inte sitter speciellt bra.
den lossar extremt lätt av lite tryck från sidorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Usch, har hellre en krossad skärm än ett Copterskydd fullt med bubblor

Hur fan räddar ett skärmskydd från krosskador?!

Till TS: det hände mig också, slutade med att jag köpte en nyare och bättre mobil... Hatar repor...

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Ush har hellre ett skydd utan bubblor än ett med bubblor

Vart handlar du skärmskydd?

Skrivet av CSM101:

Hur fan räddar ett skärmskydd från krosskador?!

Gissar att det minskar risken åtminstone för att skärmen spricker om du eventuellt skulle tappa den.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Vart handlar du skärmskydd?

Gissar att det minskar risken åtminstone för att skärmen spricker om du eventuellt skulle tappa den.

Varför skulle den göra det? Tvivlar på att det tunna skyddet skyddar mot något annat än repor på skärmen. Mot krosskadan har man förhoppningsvis 1) ingen iPhone och 2) skal som dämpar.
Däremot kan skärmskyddet förhindra splitterspridningq... Men vad gör det...

Permalänk

Det påminner mig om en historia en kompis till mig berättade.
Han hade nämligen en vän som tyckte det var snyggt med sprucken skärm. Så vips, vad han gjorde med sin nya iPhone var att kasta telefonen i marken, lappa ihop den med skärmskydd och skal och sen köra på som vanligt.

Visa signatur

[Cooler Master Elite 430[Intel Core i5 3570K] [Gigabyte Gtx 670 2Gb OC] [Asus P8Z77-V] [Corsair 8Gb XMS3] [Corsair 650W] [Samsung 840EVO 120Gb] [Samsung F3 500Gb HDD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av najko77:

...är detta normalt skulle ni gjort samma sak eller??
Tacksam för svar..

Nää, man brukar laga sina telefoner, om man nu stör sig så pass mycket av en repa.
Mer ekonomiskt och inte så miljöovänligt..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av najko77:

Tja!

Kom bara att tänka på en sak undra om det bara är jag eller om det är flera som lider av det här problemet??
Jag införskaffade mig precis en samsung galaxy note 2 och allt var frid och fröjd tills det att jag somnade med mobilen i handen
(inget skal)mycket riktigt jag tappade mobilen och det uppstod en ganska kraftig repa..Och jag vet inte men jag kan inte sluta tänka på repan.
summan av kardemumman jag var tvungen att köpa en ny mob.
Jag köpte en likadan samma färg och allt (samsung galaxy note 2 titanium grey)Min fråga är nu följande är detta normalt skulle ni gjort samma sak eller??
Tacksam för svar..

Peace

Väldigt onödigt då Samsung byter skärmen på Galaxy SII, SIII och valfri Note för 500 plus frakt: http://www.samsungservice.se/serviceinfo.html (klicka på mobiltelefon)
Inget fake, det är Samsungs egen sida plus Samsung har gått ut med infon på både Twitter och Facetube

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Jag förstår dig! Det är jobbigt så fort man ser repan, kan därför va skönt att köpa ny!

yes repor kan vara jobbiga men något som är jobbigt är en död pixel på en 2 månader ny skärm då en pixel är inte nog många för att få byta ut den lol. det är irriterande, men ibland gömmer man bort den men såfort det är en vit bakrundsbild så hittar man pixeln och ser den hela tiden för att man vet EXAKT vars den är och ögonen dras åt det hållet bara för man vet :o. det är störande xd

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

yes repor kan vara jobbiga men något som är jobbigt är en död pixel på en 2 månader ny skärm då en pixel är inte nog många för att få byta ut den lol. det är irriterande, men ibland gömmer man bort den men såfort det är en vit bakrundsbild så hittar man pixeln och ser den hela tiden för att man vet EXAKT vars den är och ögonen dras åt det hållet bara för man vet :o. det är störande xd

I know your problem man. Har EN fucking död pixel på min 42" tv och stör mig så djävulskt på den för jag vet att den är där! Ögonen drars mot just den pixlen! XD Ingen annan har hittits kommenterat eller sett den...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Varför skulle den göra det? Tvivlar på att det tunna skyddet skyddar mot något annat än repor på skärmen. Mot krosskadan har man förhoppningsvis 1) ingen iPhone och 2) skal som dämpar.
Däremot kan skärmskyddet förhindra splitterspridningq... Men vad gör det...

Så det är bara iPhone skärmarna som går sönder menar du? Alla skärmar har nog lika lätt att krossas oavsett tillverkare ska du se

OnT: För mig är telefonen ett redskap. Att det blir någon repa är ju ganska normalt. Aldrig att jag skulle köpa en ny telefon pga detta iaf. Dock kör jag ändå med skal då jag är klumpig Har även ett Belkin skärmskydd som ger nästan samma känsla som utan skydd. Copter har jag testat och tyckte det va rena skiten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

ALLA displayer har väl inte GLAS? Eller har alla nya mobiler det?

Plasten är ju iallafall lite tåligare, dock repas den lättare.

Nej det är sant. Finns säkert någon med plastdisplay med.
Rättelse: Alla telefoner med GLAS display har nog lika lätt att krossas, så det är inget unikt gällande just iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Oskalliator:

Det påminner mig om en historia en kompis till mig berättade.

Låt mig gissa, det var din kompis, kompis som gjorde det? Eller kanske någon som han kände?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

I know your problem man. Har EN fucking död pixel på min 42" tv och stör mig så djävulskt på den för jag vet att den är där! Ögonen drars mot just den pixlen! XD Ingen annan har hittits kommenterat eller sett den...

haha xD det suger fett hårt ^^

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Har aldrig köpt varken skärmskydd eller annat skydd till någon av mina mobiler.
Den enda repa jag har fått var på min Iphone "2G", och den lyckades ett ex producera på skärmen. Förstår väl att folk kan lyckas repa skärmarna av ren olycka, men vissa personer är så pass vårdslösa så ingen garanti borde gälla för dem ^^

Och nae, en repa i skärmen är inget jag skulle köpa en ny mobil för, så länge jag inte känner att den är riktigt gammal. Då är det inte värt att lägga pengar på att fixa den.
Men skulle helt klart kunna lägga en hyfsad summa på att få skärmen bytt om det var möjligt, om repan hade varit tillräckligt mycket i vägen
Det hade det helt klart varit värt!

Skrivet av screamin-daemon:

Väldigt onödigt då Samsung byter skärmen på Galaxy SII, SIII och valfri Note för 500 plus frakt: http://www.samsungservice.se/serviceinfo.html (klicka på mobiltelefon)
Inget fake, det är Samsungs egen sida plus Samsung har gått ut med infon på både Twitter och Facetube

Så länge jag inte kan hitta länk från Samsungs officiella sida så skulle jag inte för mitt liv få för mig att använda den där.
Kvittar vilken produkt du trycker på, man får ju upp samma blankett ändå?
Vad är det med de väldigt lågupplöst uppskalade bilderna för varje produkt?
Och att den är "Designed by Enkelsidan Webbdesign", vars sida ser ut som rent skräp?

Det ser lurigt ut, inget jag skulle använda om jag inte själv såg att de på något sätt har godkänt den ^

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig någonsin lyckats få en repa på någon av mina telefoner som använt gorilla glas och jag vägrar skärmskydd! När jag byter telefon brukar det vara telefonen i sig som är repig, avskavd och jävlig medan skärmen ser helt ny ut. Men då har jag inte tappat någon telefon i backen.. Men visst har de fått brottats med mynt och nycklar ett par gånger.

Och jag skulle nog inte köpt en ny telefon om det hände. Lika bra att få första skadan gjord så bryr man sig inte längre och slipper vara nojjig över nya skador,

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Nää, man brukar laga sina telefoner, om man nu stör sig så pass mycket av en repa.
Mer ekonomiskt och inte så miljöovänligt..

Kostar ju runt 1500 att byta skärm.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av markiiie:

Så länge jag inte kan hitta länk från Samsungs officiella sida så skulle jag inte för mitt liv få för mig att använda den där.
Kvittar vilken produkt du trycker på, man får ju upp samma blankett ändå?
Vad är det med de väldigt lågupplöst uppskalade bilderna för varje produkt?
Och att den är "Designed by Enkelsidan Webbdesign", vars sida ser ut som rent skräp?

Det ser lurigt ut, inget jag skulle använda om jag inte själv såg att de på något sätt har godkänt den ^

Samsung har själva gått ut med informationen på Facebook den 6. september så inget skumt.
http://www.facebook.com/samsungsverige?fref=ts

Finns även en tråd på Swedroid: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=81527

Från Samsungs hemsida: http://www.samsung.com/se/support/premium/#footContactUs1

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Så det är bara iPhone skärmarna som går sönder menar du? Alla skärmar har nog lika lätt att krossas oavsett tillverkare ska du se

OnT: För mig är telefonen ett redskap. Att det blir någon repa är ju ganska normalt. Aldrig att jag skulle köpa en ny telefon pga detta iaf. Dock kör jag ändå med skal då jag är klumpig Har även ett Belkin skärmskydd som ger nästan samma känsla som utan skydd. Copter har jag testat och tyckte det va rena skiten.

Skickades från m.sweclockers.com

Lägg inte ord i min mun

Det sa jag inte, men att iPhone har varit stötkänsligare är väl inget att sticka under stolen med? Att de har glas gör att de är känsliga till att börja med, men designen gör mycket till, metall vs plast kring skärmen tex.
Jag tycker själv att iPhonen är skitsnygg, så har inget agg mot den, men som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Väldigt onödigt då Samsung byter skärmen på Galaxy SII, SIII och valfri Note för 500 plus frakt: http://www.samsungservice.se/serviceinfo.html (klicka på mobiltelefon)
Inget fake, det är Samsungs egen sida plus Samsung har gått ut med infon på både Twitter och Facetube

Fan!!

Tack för alla svar.Ok att samsung bytte ut skärmen för 500 spänn hade jag ingen aning om(nu vet jag)
ska genast skicka in min andra note för lagning...det här med skal kontra inget skal är intressant jag har numera
skal på min note men jag måste erkänna att det är inte samma känsla som att ha utan, utan är mycket niceàre.
men mitt hat mot repor skador på telefonen är för stort för att jag inte ska ha det..

Peace