Billig mobil med abonnemang

Permalänk
Medlem

Billig mobil med abonnemang

Tjena. Jag skulle vilja ha en smartphone med abonnemang för max 200kr.
I abonnemanget ska det finnas obegränsat med surf (långsam hastighet spelar ingen roll).
Vilken rekommenderar ni? Kommer ha den ständigt uppkopplad på Wifi om det nu hjälper er att rekommendera.

OBS: Jag ville ha en smartphone också inte bara abonnemang.
Smartphonen ska betalas genom att jag binder mig i 24mån eller vad dem nu kräver.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

Skulle vara fint med 720p så man kan läsa text lätt utan att zooma alltför mycket.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Skrivet av Justin91:

I abonnemanget ska det finnas obegränsat med surf

Skrivet av Justin91:

Kommer ha den ständigt uppkopplad på Wifi

Vad ska du med obegränsad surf till om du ändå alltid kommer vara uppkopplad via Wi-Fi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Vad ska du med obegränsad surf till om du ändå alltid kommer vara uppkopplad via Wi-Fi?

Du har rätt. Jag vill bara kunna använda gps och chatta utan extra kostnader. Därför tänkte jag att obegränsat med surf skulle vara bra.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Så det finns inget bra under 200kr?

Ta det lugnt, det finns folk som fortfarande är på jobbet.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

https://www.comviq.se/webbutik/fastpris-abonnemang

245kr i månaden, fri 3G (2GB/mån), fria samtal, fria sms, fria mms mm

Jag anser nog det som det billigaste och bästa abonnemanget på marknaden i nuläget, och det är ingen bindningstid!

Permalänk
Medlem

Jag har 3pott 199 på min Nokia N9 där jag bakat in ett surfpaket på 49kr i månaden och 3sms100 för 49kr i månaden, surfpaketet är på 1gb och om du förbrukar det så sänker dom hastigheten till 0.25mbit och du är väl inte en kvinna? män ringer ! du får 101kr över att ringa för när du valt alla tillval och om du inte använder hela potten får du avdrag på räkningen.

har heller inga problem med 3g täckning och hastigheten är skaplig tills man använt upp sina 1gb och då blir det slött som sirap!

Permalänk
Medlem

Jag har comviq kompis surf student. 79:-/månaden 1 gig surf

Edit: Går bara att köpa via mecenat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Tjena. Jag skulle vilja ha en smartphone med abonnemang för max 200kr.
I abonnemanget ska det finnas obegränsat med surf (långsam hastighet spelar ingen roll).
Vilken rekommenderar ni? Kommer ha den ständigt uppkopplad på Wifi om det nu hjälper er att rekommendera

Det bästa och absolut billigaste abbonemanget som passar dig perfekt är Universals "Mini" abonnemang. Där får du obegränsad surf (1Mbit/s) och öppningsavgift på 9 öre/samtal och det kostar bara 57kr/mån. Jag själv kör med det och jag tycker för tillfället inte att hastigheten har begränsat mitt användande av Internet på mobilen. Jag kan se på youtube klipp problemfritt, snacka skype utan problem osv.

Ta en titt på det! Det finns ingen bindningstid iheller så man förlorar inte mkt http://goo.gl/qZF82

Permalänk
Medlem

Ni killar glömmer ju att jag ville skaffa en smartphone också inte bara abonnemang.
Båda 2 ska kosta under 200kr i månaden.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Ni killar glömmer ju att jag ville skaffa en smartphone också inte bara abonnemang.
Båda 2 ska kosta under 200kr i månaden.

Men du kan väl köpa en mobil kontant? Om man tar mitt som exempel så blir det ju 143kr i månaden tillgodo. Och säger vi då att du har mobilen i 2 år så kan du ju köpa en mobil för 3432kr och då har du kommit upp i runt 200kr/månad på två år. Volia!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RellVek:

Men du kan väl köpa en mobil kontant? Om man tar mitt som exempel så blir det ju 143kr i månaden tillgodo. Och säger vi då att du har mobilen i 2 år så kan du ju köpa en mobil för 3432kr och då har du kommit upp i runt 200kr/månad på två år. Volia!

Om jag hade ett jobb hade jag gjort så fast nu har jag inte det därför måste jag delbetala.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Om jag hade ett jobb hade jag gjort så fast nu har jag inte det därför måste jag delbetala.

Jaha det är på det viset! Då förstår jag
Men eftersom Universal inte erbjuder mobiler så får man kika åt andra operatörer och jag har svårt att hitta någon operatör som erbjuder både obegränsad surf och en mobil som är "helt okej".

Du kan inte tänka dig en begränsning på surfen då...? För ska du, som du själv säger, bara använda mobilen för att chatta och använda gps så kommer en eller ett par gigabyte räcka långt!

Permalänk
Medlem

Du hittar ingen bra surfmobil med abbonemang för 200:-

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RellVek:

Jaha det är på det viset! Då förstår jag
Men eftersom Universal inte erbjuder mobiler så får man kika åt andra operatörer och jag har svårt att hitta någon operatör som erbjuder både obegränsad surf och en mobil som är "helt okej".

Du kan inte tänka dig en begränsning på surfen då...? För ska du, som du själv säger, bara använda mobilen för att chatta och använda gps så kommer en eller ett par gigabyte räcka långt!

Det funkar fint med en begränsning bara jag kan chatta och använda gps i bilen under 1 månad utan problem

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Du hittar ingen bra surfmobil med abbonemang för 200:-

Kanske inte fast något går att fixa eftersom jag är väldigt nöjd med Xperia Go som resten av familjen har.
Däremot vill jag ju ha något bättre än den mobilen.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Kanske inte fast något går att fixa eftersom jag är väldigt nöjd med Xperia Go som resten av familjen har.
Däremot vill jag ju ha något bättre än den mobilen.

Något bättre än den tror jag tyvärr inte du kan få då för det priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justin91:

Ni killar glömmer ju att jag ville skaffa en smartphone också inte bara abonnemang.
Båda 2 ska kosta under 200kr i månaden.

En Nokia Lumia 800 kanske:
http://www.netonnet.se/sub/telefon/mobiltelefon/smartphone/3-...
http://www.mobil.se/tester/mobiltelefoner-surfplattor/nokia-l...

Visserligen får den inte Windows Phone 8, men 7.8 uppgraderingen:
http://www.knowyourmobile.com/blog/1659889/windows_phone_78_f...

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara idé att hålla koll på tre.se fyndhörna, har sett SGS II med 3Pott 69kr/mån lite då och då. Till det priset kan du ju teckna extra surf och upp till 200kr i månaden blir där lite extra smått och gott också.

Permalänk
Permalänk
Medlem

GPS kostar inget att använda.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

GPS kostar inget att använda.

Behöver man inte Internet för det? Till kartan för gpsen.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Om du väntar nån vecka till kan man få sgs 3mini för 199kr/mån med 3 pott 199.

Hur vet du det?

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Hur vet du det?

Finns nog en hel del personer som jobbar på de telekombolagen som surfar här som har lite insiderinfo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Hur vet du det?

Skrivet av yarre:

Finns nog en hel del personer som jobbar på de telekombolagen som surfar här som har lite insiderinfo...

Nja, råkade faktiskt va inne i en 3butik för att fixa ny telefon idag, fick välja på en sgs2 eller vänta nån vecka o få en sgs3 mini.

Permalänk
Medlem

Verkar som att många är besvikna på s3 mini's pris med tanke på hårdvaran. Vad tycker ni?
Hoppas det kommer fler erbjudanden om en vecka

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justin91:

Verkar som att många är besvikna på s3 mini's pris med tanke på hårdvaran. Vad tycker ni?
Hoppas det kommer fler erbjudanden om en vecka

Vad jag har förstått ska den vara nästintill likvärdig med sgs2, 200MHz lägre klockad processor är enda skillnaden jag kan tyda från specsen. Den ska kosta ungefär samma, runt 3000 kronor.

Permalänk
Medlem

Som kevinmoller redan sagt snegla lite på Universal och deras abonnemang.
Otroligt billigt för det man får. (använder det själv)

Och om du inte har pengarna i fickan och vill delbetala kolla med din släkt om du kan få låna av dom och delbetala nån där istället.
Du får troligen garanterat en bättre ränta om någon alls och slipper binda upp dig 24 MÅNADER.

Bara ett tips som faktiskt är värt att tänka på.

Edit:
GPS är helt gratis oavsett vart i världen du befinner dig i men som du var inne på TS så kostar det ju att dra ner kartorna.
Om du inte reser genom hela landet så går det i Google Maps appen i Android att ladda ner tror det är 10 "sektioner".
Du väljer helt själv genom att flytta en rektangel på en karta, du kan täcka i princip hela Götaland.
(detta gör du självfallet via Wifi)
Så slipper du använda dig av 3G nätverket om du har begränsat med data.