Blizzard Billing & Technical support

Permalänk
Medlem

Blizzard Billing & Technical support

Hej alla klockare!

Jo jag tänkte ringa till Blizzard men visste inte hur, till slut hittade jag här: https://eu.battle.net/support/en/article/contact
När man scrollar ner lite och kollade på "4. Call Support" så ser man olika nummer för olika länder där bland annat Sverige är med.

Kalla mig dum men jag förstår inte riktigt, tänkte ringa via Skype och prata med dom men jag förstår inte riktigt hur jag ska skriva in numret på skype så att det blir rätt.
Har så himla dålig koll på Skype över huvudtaget, så om någon vänlig själ skulle vilja skriva exakt vad jag ska skriva och gå tillväga så vore det riktigt snällt!

Mvh

Permalänk
Medlem

I Skype ställer du först in att det är ett svenskt nummer du vill ringa, sedan matar du in numret exakt som det står på sidan (fast utan mellanrum):

0201605820

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

I Skype ställer du först in att det är ett svenskt nummer du vill ringa, sedan matar du in numret exakt som det står på sidan (fast utan mellanrum):

0201605820

Tack för snabbt svar! Men hur ställer jag in att det är svenskt nummer jag vill ringa? Förlåt men är så himla kass på detta, haha!

Permalänk

Jag tror man skriver +46 först.

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte, o det verkar ingen annan göra heller? haha

Permalänk
Medlem

Det borde väl bara vara att provringa, då 020-nummer är gratis.

antiagligen blir det +46201605820, eftersom med mobilnummer tar man bort första nollan.

Permalänk
Medlem

Annars ring med en vanlig telefon och sitt vid datorn?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det borde väl bara vara att provringa, då 020-nummer är gratis.

antiagligen blir det +46201605820, eftersom med mobilnummer tar man bort första nollan.

Förlåt men vad innebär "+"et i det här?

Permalänk
Inaktiv

Problem?

Permalänk
Medlem

Kan man inte lägga in bilder direkt i meddelandena?

Gör såhär:
1. Starta skype
2. Välj "Ring telefoner"
3. Precis där man skriver in nummer använder du drop-down listan och väljer sverige
4. Skriv in numret 0201605820
5. Tryck på ringknappen

(Det går även att använda +46 som några föreslår men då tar man bort 0:an i 020)

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket allihopa för svar, deras support är inte öppet just nu så ska köra på det imorgon.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av daLLEEE:

Förlåt men vad innebär "+"et i det här?

när man ringer till andra länder skriver man alltid ett + först, sen landskoden, i detta fall +46 för Sverige.

Permalänk
Medlem

man kan också byta ut + et mot 0046 och skippa första 0 an i riktnumret.

Permalänk

Vart kan man ringa dom? Jag kommer inte fram alls

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av KranvattenTV:

Vart kan man ringa dom? Jag kommer inte fram alls

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan ju hända att de bytt nummer, såhär sju år senare

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Hahahaha kollade inte ens när det var skrivet😂😂
Fuck min character transfer har fastnat😭

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Jubileumsmästare
Skrivet av KranvattenTV:

Hahahaha kollade inte ens när det var skrivet😂😂
Fuck min character transfer har fastnat😭

Det gjorde min med, gick till sängs och dagen efter stod det att bytet inte gick att genomföra, så det var bara att prova igen vilket löste problemet.

Visa signatur

You have come a long way, baby!