När börjar abonemang att gälla?

Permalänk

När börjar abonemang att gälla?

Om jag beställer Note II Grey med abonemang Tele2, undrar om abonemanget börjar löpa direkt vid beställningen eller om abonemang kan aktiveras i samband med att mobilen mottagits?

Skulle ju kännas tråkigt om man får vänta 1-2månader på mobilen och betala 2månaders abonemang utan att ha mobilen.

Permalänk
Medlem

Jag beställde själv en iPhone 5 på dagen då de släpptes i butik. Jag fick han ca en månad senare men tror att eftersom jag fick den i mitten av en månad får jag första fakturan nästa månad.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Skrivet av addy1995:

Jag beställde själv en iPhone 5 på dagen då de släpptes i butik. Jag fick han ca en månad senare men tror att eftersom jag fick den i mitten av en månad får jag första fakturan nästa månad.

Om jag förstår rätt så aktiverades din abonemang efter du mottagit mobilen?
Beställde du via Tele2?

Du fick abonemangsvillkoret skickat med mobilen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Om jag förstår rätt så aktiverades din abonemang efter du mottagit mobilen?
Beställde du via Tele2?

Du fick abonemangsvillkoret skickat med mobilen?

Jag beställde från Tele2 med hjälp av Mecenat för att jag är student. Men jag har haft mobilen sen den 19 - 23 Oktober om jag inte minns fel. Jag har inte än mottagit en faktura. Men med hjälp av tele2 egen app så kan jag se att min bindnings tid är tillochmed den 16 Oktober 2014. Så abonemanget aktiverades 3 dagar innan jag fick mobilen.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Din månadsperiod börjar så fort du har använt/aktiverat din nya. Jag beställde min tele i december förra året, använde den första gången den 7e januari, och efter det så har Tele2 satt den 7 som början av varje månad för mig. Så den 7e till 7e är en fakturamånad. Vet inte om jag förklarade det bra nog

Permalänk
Skrivet av addy1995:

Jag beställde från Tele2 med hjälp av Mecenat för att jag är student. Men jag har haft mobilen sen den 19 - 23 Oktober om jag inte minns fel. Jag har inte än mottagit en faktura. Men med hjälp av tele2 egen app så kan jag se att min bindnings tid är tillochmed den 16 Oktober 2014. Så abonemanget aktiverades 3 dagar innan jag fick mobilen.

Mao så beställde du mobilen omkring 19 september samt mottog den en månad efteråt 19oktober, sedan så aktiverade Tele2 abonemanget 16 oktober?

Skrivet av l4nky:

Din månadsperiod börjar så fort du har använt/aktiverat din nya. Jag beställde min tele i december förra året, använde den första gången den 7e januari, och efter det så har Tele2 satt den 7 som början av varje månad för mig. Så den 7e till 7e är en fakturamånad. Vet inte om jag förklarade det bra nog

Men då kan jag nog beställa mobilen och aktivera abonemanget först då jag mottagit mobilen.
Fast tänk om det tar 2månader för dem att skicka mobilen, det brukar ju komma faktura från dem, så då kanske jag måste aktivera abonemanget innan mobilen kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Om jag beställer Note II Grey med abonemang Tele2, undrar om abonemanget börjar löpa direkt vid beställningen eller om abonemang kan aktiveras i samband med att mobilen mottagits?

Skulle ju kännas tråkigt om man får vänta 1-2månader på mobilen och betala 2månaders abonemang utan att ha mobilen.

Är väl bara att ringa tele2 och fråga? Dom kan ge dig dina svar, bättre än vad vi kan här.