Permalänk

FLAC i windows media player?

tja!
någon som vet om det finns ett plugin eller liknande som man kan installera för att både kunna rippa och spela upp flac i windows media player?

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobbster:

tja!
någon som vet om det finns ett plugin eller liknande som man kan installera för att både kunna rippa och spela upp flac i windows media player?

av ren nyfikenhet, varför just rippa flac från wmp? Varför inte använda typ EAC eller foobar istället? Nån specifik funktion du är ute efter?

Permalänk
Rekordmedlem

http://www.howtogeek.com/howto/13843/how-to-play-flac-files-i...
Sedan bör man nog inte rippa med nått annat än eac eller db poweramp om man vill vara säker på perfekt resultat.
Eac är gratis http://www.exactaudiocopy.de/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

det är bara att jag alltid rippat med wmp, hehe är inte så insatt i vilka program som man kan använda:p jag installerade eac för att prova nyss, det verkar vara ett bra program! tack för svar! kan man spela flac i sin smartphone? har galaxy sII? vad är att föredra mellan flac och wma lossless eller är det sak sam?
satte in en bruce springsteen skiva för att rippa nu men eac hittar ingen info om albumet? hur fixar man det?

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk

Senast jag läste så komprimerar FLAC bättre än WMA Lossless, men det kan ju ha förbättrats hos WMA Lossless, annars så är slutresultatet densamma. FLAC har ju också fördelen att vara helt fritt och gratis.

För att spela FLAC i mobilen så kan du använda dig av PowerAmp, en väldigt kompetent musikspelare. Använder den själv dagligen.

Visa signatur

#include <brain.h>

Permalänk
Skrivet av Old Insight:

Senast jag läste så komprimerar FLAC bättre än WMA Lossless, men det kan ju ha förbättrats hos WMA Lossless. FLAC har ju också fördelen att vara helt fritt och gratis.

För att spela FLAC i mobilen så kan du använda dig av PowerAmp, en väldigt kompetent musikspelare. Använder den själv dagligen.

ok men då kör jag på flac:) har med PowerAmp, grym spelare!

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old Insight:

För att spela FLAC i mobilen så kan du använda dig av PowerAmp, en väldigt kompetent musikspelare. Använder den själv dagligen.

Samma här, kör på Poweramp

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av slobbster:

det är bara att jag alltid rippat med wmp, hehe är inte så insatt i vilka program som man kan använda:p jag installerade eac för att prova nyss, det verkar vara ett bra program! tack för svar! kan man spela flac i sin smartphone? har galaxy sII? vad är att föredra mellan flac och wma lossless eller är det sak sam?
satte in en bruce springsteen skiva för att rippa nu men eac hittar ingen info om albumet? hur fixar man det?

Om du menar att du vill ha taggnig av filerna så måste du aktivera det, det var ett tag sedan jag aktiverade det så jag har glömt hur man gör det i detalj, men det går iallafall, här har du info om det:
http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=EAC_freedb/Data...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

jag hittade det!:) tack så mkt för alla svar!

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk

jag är tydligen efterbliven men hur gör man för att rippa till flac? det blir bara wav...

Visa signatur

ASUS Z87-A, Core i7 4770K, Corsair Vengence DDR3 1600Mhz CL10 2x8GB, MSI GTX 1070, Samsung EVO 850, BeQuiet dark power 750W

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av slobbster:

jag är tydligen efterbliven men hur gör man för att rippa till flac? det blir bara wav...

Vid installationen dyker den här upp

Annars så kan du starta den igen under EAC / Konfigurerings Wizard eller så gör du inställningarna manuellt under EAC / Komprimeringsinställningar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.