Permalänk

Små frågor

Hejsan allihopa!

Mitt 9500 non-pro är beställt från komplett också. Här är lite detaljer om det:

Sapphire Radeon 9500 128Mb
Röd PCB med rätt layout (256-bit)
Tror det var Infineon 3.3ns minnen
ATI kylfläns.

Nu undrar jag för det första om någon har någon info på minnena OCH/ELLER kylflänsen på de kort som moddats och har fungerat. Det kanske finns något mönster där.

Sedan undrar jag om någon som beställt ett kort på komplett.se har testat att modda sitt kort än? Resultat?

Nyfiken som en gnu!
/ PowerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk

Re: 9500 pro

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrhalil
grabbar ni som har beställt 9500 pro. hur har ni lyckats? hittar inte nånstans. skulle uppskatta ifall ni säger vart man kan få tag i det?

Det är inte ett 9500 pro som modden fungerar på utan bara ett 128Mb 9500 icke-pro.
Pro versionen finns lite här och var, dustin.se, datorbutiken.se...

Men du skrev nog fel va?
/ powerSupply

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat att modda ännu. Många som gjort modden verkar få problem med rutmönster på texturerna i 3D. Hos andra funkar det hur bra som helst. Jag tänker vänta på en eventuell software mod (två veckor?) innan jag tar fram lödkolven.

Visa signatur

HTPC: Antec Fusion Black | AMD Athlon X2 5600+ | MSI K9AGM2-FIH AMD 690G | Sapphire Radeon HD3850 Ultimate Edition 512MB DDR4 | 4GB DDR2 PC6400 | Samsung 500GB | Pioneer BDC-202BK Blu-Ray Combo drive | Hauppauge Win-TV-PVR 150 MCE | Logitech diNovo Edge | Logitech MX Air | Logitech Cordless Rumblepad 2 | PHILIPS 42" 1920x1080p | Vista x64