Valve rullar ut Steam Big Picture

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kan tänka mig en skön input-lagg när jag lirar pc via teven, har för mig att jag testat och det blev en jävla delay av någon anledning.

Testa slå på "Gaming-mode" på din tv, finns på dom flesta, det stänger av alla färg filter m.m. för att göra bilden snabbare.
Jag la ner en hel del tid innan jag köpte min TV på att forska om input delay/Lag.
Plasma TVs har i regel lägre än LCD TVs men det finns riktigt bra LCD (LCD-LED) TVs för spela på också (jag hamnade på en LCD-LED).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Testa slå på "Gaming-mode" på din tv, finns på dom flesta, det stänger av alla färg filter m.m. för att göra bilden snabbare.
Jag la ner en hel del tid innan jag köpte min TV på att forska om input delay/Lag.
Plasma TVs har i regel lägre än LCD TVs men det finns riktigt bra LCD (LCD-LED) TVs för spela på också (jag hamnade på en LCD-LED).

Testat det också men jag har bara det problemet när jag kör via PC, PS3 och Xbox ha rjag inget lagg, men ska testa igen kan vart något annat var ett tag sedan jag spelade ifrån PC till TV

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jag har använt Big Picture sedan betan och har varit väldigt tacksamma åt steam. Jag har dåliga axlar och får lätt musarm så jag kan inte längre använda mus och tangentbord. Detta gjorde att sitta vid skrivbordet blev obekvämt vid längre tider. Numera kan jag spela mina spel med Xbox 360 kontroller som fungerar direkt in i steam. Helt sjukt bra! Nu sitter jag bara vid skrivbordet om jag ska betala räkningar annars flyttar jag skärmen till TVn å kör där. Big Picture har en skön konsol feeling. Laddade just ner en Win 8 skin så nu ser den riktigt najs ut med Windows 8!

Är helt med på att FPS blir sämmre med kontroll men har man inget val pga skada eller andra svårigheter med det klassiska mus & tangenbord så är detta enl mig den bästa vägen att gå!

Permalänk
Medlem

Har en maskin som jag kör som ett TV-spel med Steam.. skit bra med nya ui'n men är ju lite träligt att starta lir som har launchers(vilket vääääldigt många har).
För där funkar ju knappast 360dosan så då måste man fram till TVn och koppla in mus/tangentbord i allafall för att kunna starta liren.
Sen vet jag inte om någon annan haft problemet men när man vill bläddra i store eller går in på spel i store så står det bara och tuggar i nya ui utan att det händer något. Medans i vanliga ui funkar det gallant. Sen går det inte häller se vilka spel som är installerade utan bara vilka spel man har handlat så kan man råka trycka igång något som man kanske inte har installerat på maskin.