Permalänk
Medlem

Ingen bild vid uppstat!

Har en dator med några år på nacken som alltid startat och gått igång den har kanske möjligtvis krånglad lite med mjukvaran, windows och sånt men aldrig nåt annat. Nu när man startar den så går alla fläktar, processorfläkt (och antagligen processorn också) och grafikkorts-fläkt igång. Problemet är att ingen bild visas , det där pipet liksom uteblir. Det kan funka ifall man försöker många gånger i rad. jag har provat att plocka ur grafikkortet och sätta tillbaka det , och testat med ett annat grafikkort. Det blir fortfarande samma fel. Så nu undrar jag, har ni någon aning om vad problemet kan vara?

Tacksam för snabba svar !

MVH

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

prova att starta med bara en ramsticka.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kan även vara skärm/sladd

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Kan även vara skärm/sladd

Jag har provat det mesta där men däremot kan det börja krångla ifall man stöter till sladdet/adaptern så att det "slår" till lite i grafikortet har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IkonicZ:

Har en dator med några år på nacken som alltid startat och gått igång den har kanske möjligtvis krånglad lite med mjukvaran, windows och sånt men aldrig nåt annat. Nu när man startar den så går alla fläktar, processorfläkt (och antagligen processorn också) och grafikkorts-fläkt igång. Problemet är att ingen bild visas , det där pipet liksom uteblir. Det kan funka ifall man försöker många gånger i rad. jag har provat att plocka ur grafikkortet och sätta tillbaka det , och testat med ett annat grafikkort. Det blir fortfarande samma fel. Så nu undrar jag, har ni någon aning om vad problemet kan vara?

Tacksam för snabba svar !

MVH

clear cmos

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uslingen:

clear cmos

Cmos, måste man inte ha bio för att göra det elr har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IkonicZ:

Cmos, måste man inte ha bio för att göra det elr har jag fel?

Cmos & bios är inte samm sak, CMOS är kort sagt dina inställningar i biosen

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jekean:

Cmos & bios är inte samm sak, CMOS är kort sagt dina inställningar i biosen

Oj det blev fel! Skulle stå bild , inte bio.

Permalänk
Skrivet av IkonicZ:

Oj det blev fel! Skulle stå bild , inte bio.

finns ett batteri på moderkortet ta ur batteriet vänta 1min sätt tillbaks testa om den startar

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644