Permalänk
Medlem

Ultrabook för 10k

Har letat runt lite på internet men hittar inget speciellt.

Är ute efter en 15" ultrabook med bra skärm och 8gig ram då det krävs för mina studier.
Det är inget som är jättebråttom och jag hade kunnat vänta på nya modeller.

vad har ni för tips? letar efter något i 10,000 kronors klassen.

Permalänk

15" ultrabook tror jag inte finns. För att få kallas Ultrabook ska datorn uppfylla ett antal kriterier, och en 15" är för stor för att kunna räknas dit.

För pengarna måste jag tipsa om en Zenbook UX32VD med Core i7. 13,3" stor. Du får den för c:a 9000kr idag, och har därmed pengar över för att uppgradera från 4GB till 10GB RAM. Ett jobb du gör själv på en kvart. Finns några trådar om just det redan, så sök runt lite så ser du var som krävs.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av johan.sallman:

15" ultrabook tror jag inte finns. För att få kallas Ultrabook ska datorn uppfylla ett antal kriterier, och en 15" är för stor för att kunna räknas dit.

För pengarna måste jag tipsa om en Zenbook UX32VD med Core i7. 13,3" stor. Du får den för c:a 9000kr idag, och har därmed pengar över för att uppgradera från 4GB till 10GB RAM. Ett jobb du gör själv på en kvart. Finns några trådar om just det redan, så sök runt lite så ser du var som krävs.

Var hittar man den för 9000kr?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Var hittar man den för 9000kr?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1449503

Billigaste för 9k. Men sedan om man vill köpa hos just den återförsäljaren är ju en annan femma.

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Var hittar man den för 9000kr?

MediaMarkt 8990kr. I alla fall i Lund igår.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Kom igen, ni länkar en sida som inte ens har skiten i lager och även media markt i lund....

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Den ser bra ut, skulle helst vilja ha 15" men kan nog nöja mig med 13.3"
Synd bara att den inte har en ssd. Får fundera ett tag på detta

Permalänk
Skrivet av sebbeharry:

Kom igen, ni länkar en sida som inte ens har skiten i lager och även media markt i lund....

Du kan ju kolla hos DIN lokala Media Markt. De KAN ju ha samma butikspris som jag hittade i Lund. Menar givetvis inte att du ska ta dig hit ner för att köpa dator.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Skrivet av Dmaxon:

Den ser bra ut, skulle helst vilja ha 15" men kan nog nöja mig med 13.3"
Synd bara att den inte har en ssd. Får fundera ett tag på detta

Superenkelt att byta själv. Och garantin gäller fortfarande så länge du inte skadar något.

Visa signatur

| ASUS Zenbook UX425J | Intel Core i7-1065G7 | 16GB RAM | M.2 SSD 512GB | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dmaxon:

Den ser bra ut, skulle helst vilja ha 15" men kan nog nöja mig med 13.3"
Synd bara att den inte har en ssd. Får fundera ett tag på detta

Det finns 15" ultrabooks, kolla HPs utbud t.ex. HP ENVY Ultrabook™ 6-1115eo. Menar du högupplöst när du säger "bra skärm"? I så fall är det nog lite besvärligare. Har tyvärr ingen koll på hur lätt det är att byta till t.ex. SSD på just den modellen men sådant brukar man kunna hitta.

Beroende på hur länge du kan tänkas vänta kan det vara värt att vänta på att Haswell släpps till bärbara datorer, har för mig att det blir någon gång i vår (men det kan vara helt fel).

Dyr Samsung

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000