Permalänk
Medlem

Gunnar gamin glasögon.

Kort och gott, någon som testat dessa och kan ge en liten recension
på hur pass bra dom är och skillnad mot utan?
kanske lite för och nackdelar etc.

jobbar personligen framför datorn c:a 6-8h per dag sen har man ju kvällshobbyn
när barnen sover att riva av ett par timmars spelande oxå

kan väl inte påstå att jag nånsin fått huvudvärk av att just sitta framför datorn
men "torr" i ögonen har man ju känt sig ett par gånger.

vilket fall som helst så är det dessa jag kikat på i alla fall:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617982

och all extra information man kan komma över innan ett köp är alltid tacksamt.

mvh // henke

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem

Äge ett par men tycker inte att de passar med headset / hörlurar av viss sort. Allt blir gult när man har den på sig och de första två dagarna får man huvudvärk pga detta. Därefter känns det bättre och fördelarna kockar in, såsom inga torra ögon, mindre ansträngda ögon och mindre huvudvärk.

Känns inte värt fullpris eftersom man kan lika väl använda en programvara ( ska helst inte användas på vissa onlinespel) som är gratis dock vet jag ej namn. Jag kan tillägga att jag fick mina för 400 nya på dreamhack.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henxon:

Kort och gott, någon som testat dessa och kan ge en liten recension
på hur pass bra dom är och skillnad mot utan?
kanske lite för och nackdelar etc.

jobbar personligen framför datorn c:a 6-8h per dag sen har man ju kvällshobbyn
när barnen sover att riva av ett par timmars spelande oxå

kan väl inte påstå att jag nånsin fått huvudvärk av att just sitta framför datorn
men "torr" i ögonen har man ju känt sig ett par gånger.

vilket fall som helst så är det dessa jag kikat på i alla fall:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=617982

och all extra information man kan komma över innan ett köp är alltid tacksamt.

mvh // henke

Testa detta istället du
F.lux är så sjukt bra tycker jag!
http://stereopsis.com/flux/

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Testa detta istället du
F.lux är så sjukt bra tycker jag!
http://stereopsis.com/flux/

hur funkar detta gentemot spel som C.O.D och andra fps spel.
just nu spelar jag en hel del Black Ops 2 och vill ju inte åka på
nån ban för användande av 3:e partsprogram och sen stämplad
hacker

Visa signatur

[Fractal Design Define R6 Gunmetal Tempered Glass][Intel Core i9 9900K 3.6 GHz 16MB @ 5Ghz]//[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC]//[Samsung 970 EVO Plus 1TB]
[ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING]//[Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2400MHz CL14]
[be quiet! Dark Power Pro 11 1000W]//[Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm]//[ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync]

Permalänk
Medlem

Tittade på Linus videos om dom här för typ ett år sedan. jag har inga egna men kan väl länka dom filmerna här
http://www.youtube.com/watch?v=k4InBA9XiHU
efter 2 veckor.
http://www.youtube.com/watch?v=Ft6G6yGshmU

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Äge ett par men tycker inte att de passar med headset / hörlurar av viss sort. Allt blir gult när man har den på sig och de första två dagarna får man huvudvärk pga detta. Därefter känns det bättre och fördelarna kockar in, såsom inga torra ögon, mindre ansträngda ögon och mindre huvudvärk.

Känns inte värt fullpris eftersom man kan lika väl använda en programvara ( ska helst inte användas på vissa onlinespel) som är gratis dock vet jag ej namn. Jag kan tillägga att jag fick mina för 400 nya på dreamhack.

får du huvudvärk så kanske det är dax att ta en pause från datorn. eller kolla så du inte har något brytnings fel som gör att du anstränger ögonen i onödan.
eller tänd i taket, så du sitter i ett ljust rum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Testa detta istället du
F.lux är så sjukt bra tycker jag!
http://stereopsis.com/flux/

Skrivet av henxon:

hur funkar detta gentemot spel som C.O.D och andra fps spel.
just nu spelar jag en hel del Black Ops 2 och vill ju inte åka på
nån ban för användande av 3:e partsprogram och sen stämplad
hacker

Jag använde flux i ett par månader och mina röda ögon försvann, hade inga problem med VAC-banningar men jag tror inte att flux är rätt lösning för TS. Då det är torra ögon som TS säger sig ha kommer gunnars eller vilka andra glasögon som helst vara till större nytta, glasögonen ser till att fukten från ögonen inte försvinner lika fort med mindre torra ögon som resultat.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Har du bra belysning vid skärmen? Har du rätt ljusstryka på skärmen? Har du PWM belysning?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Jag använde flux i ett par månader och mina röda ögon försvann, hade inga problem med VAC-banningar men jag tror inte att flux är rätt lösning för TS. Då det är torra ögon som TS säger sig ha kommer gunnars eller vilka andra glasögon som helst vara till större nytta, glasögonen ser till att fukten från ögonen inte försvinner lika fort med mindre torra ögon som resultat.

Det jag märkte med f.lux var att det laggar till som fan när det ändrar ljus, lite drygt om man spelar nått seriöst.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort: ASUS Z97-A ATX | CPU: i5 4690K | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 G1 Gaming | Nät: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair Vengance LP 1600Mhz 2x4GB | SSD: Samsung EVO 850 250GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är ungefär sådär jag ser gunnars...

OnT:

Vill man ha gul bild på skärmen så är det bara att ställa in gul bild på skärmen med hjälp av kontrollerna direkt på skärmen. Men det är ju inte att rekommendera, varför vill man se saker i fel nyanser för? Det är ju mer en nackdel än en fördel, se till att tända en lampa i rummet eller dra ner ljusstyrkan på skärmen så får man inte ont i huvudet onödigt tidigt. Får du ont i huvudet ändå så kommer inte gunnars hjälpa dig.

Helt otroligt att folk går på detta...

Permalänk
Medlem

Jag har ett par som jag kör på jobbet och hemma. Arbetar 13 timmarspass så det blir slitet för ögonen med 3+ skärmar och jag "glömmer" blinka. Använder dom när jag spelar och kan inte påstå att det är så jävligt med gult. Hade jag dock varit grafiker så...har även kört med flux i ett halvår och det funkade sisådär då största problemet är torra ögon. Men vare sig du kör med glasögon eller tex flux blir drt bekvämare på nätterna.

Huttala du får väl prova och se

Enda nackdelen som jag ser det är zoom grejjen det tog mest tid att vänja sig med. Har redan 27" 2560*1440 hemma och sitter nog nära som det är.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |