Stoppa in klass attribut med php

Permalänk

Stoppa in klass attribut med php

Hej,

Jag har en sträng med ett antal a taggar i dessa skulle jag vilja lägga till klasser på.
Hur kan jag göra det med php?

Jag har testat med regexp men det fick jag inte till att funka.

Ha det bra/
Granskog

Permalänk

Kan du skicka lite kod som visar vad du gjort hittills? Det går annars att göra med Jquery.

Visa signatur

Asrock Z68 Extreme 7 gen 3 | EVGA GTX580 SLI | Intel i7 2600k | Corsair Vengeance 16GB
Corsair H80 | Corsair Force 3 120gb | HX1050 |NZXT Phantom | Samsung 22" SA300

Sony VAIO pro 13
i7 8GB 256GB

Permalänk

Alltså jag har ingen kod kvar då jag tog bort det, då det inte funkade. Jag hämtar bara texten från databasen och stoppar in den i en variabel.

Permalänk

$text = str_replace(' href=', ' class="din.klass" href=', $text); <a href="url">text</a> #blir <a class="din.klass" href="url">text</a>

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

$text = str_replace('<a ', '<a class="blah" ', $text); kanske?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Modifiera html element brukar man med fördel göra med javascript

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av =JoNaZ=:

Modifiera html element brukar man med fördel göra med javascript

Inte i det här fallet, eftersom det inte ska göras dynamiskt. Han vill att elementen ska ha de avsedda klasserna innan han echoar ut dem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Inte i det här fallet, eftersom det inte ska göras dynamiskt. Han vill att elementen ska ha de avsedda klasserna innan han echoar ut dem.

Man kan ändå bygga det med javascript. Echoa ut det. echoa ut ett javascript som ändrar de klasser man vill DOM manipulation är väldigt mkt lättare med js.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av =JoNaZ=:

Man kan ändå bygga det med javascript. Echoa ut det. echoa ut ett javascript som ändrar de klasser man vill DOM manipulation är väldigt mkt lättare med js.

Det är inte samma sak. Besökaren kanske inte har JavaScript aktiverat eller så stöder klienten inte JavaScript. Då fungerar inte den metoden. Att "echoa ut klasserna i förväg" är ett säkert kort.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers