Är det ram, cpu eller gpu som Window mode tar prestanda ifrån?

Permalänk
Medlem

Är det ram, cpu eller gpu som Window mode tar prestanda ifrån?

Ja som titeln lyder undrar jag vilka delar utav datorn Window mode skulle använda sig utav om man nu spelar.
Jag har inga prestandaproblem utan jag undrar bara utav ren nyfikenhet så jag vet när jag bör använda Window mode

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk

Ja.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Nästan precis samma som i full-screen.

(Möjligtvis någon tiondels procent mindre på GPU då man får den stationära ramen ytterst runt bilden?)

Permalänk
Medlem

3d applikationer(spel) bör normalt köras i fullskärm då det kan vara lite kinkigt att få vissa kort att växla mellan desktop(2d) läge och spel(3d) läge.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:
Skrivet av bjjb:

Nästan precis samma som i full-screen.

(Möjligtvis någon tiondels procent mindre på GPU då man får den stationära ramen ytterst runt bilden?)

Skrivet av frankof:

3d applikationer(spel) bör normalt köras i fullskärm då det kan vara lite kinkigt att få vissa kort att växla mellan desktop(2d) läge och spel(3d) läge.

Så ni menar att köra spel i fullscreen window mode är nästan som att köra 2st utav samma spel?
Finns det inte några prestandatester i fullscreen och windowed mode?

Undrar mest om det är grafikkortet som belastas, om inte så kanske min dator fixar windowed mode på det mesta utan att jag ska lägga märke till lagg.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1